مجموعه تاریخی «چغازنبیل» خوزستان به نام دولت سند خورد انتقاد نماینده مجلس از کنکور دومرحله‌ای رئیس موسسه تحقیقات آب کشور: چهار سال گرم در پیش است کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات محیط زیست گلستان است تذکر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه اعطای وام ازدواج بهترین سن برای تزریق واکسن پاپیلوما چه زمانی است؟ نظارت کامل وزارت بهداشت بر تولید تا عرضه محصولات آرایشی چند توصیه برای تقویت و رشد مجدد ابرو‌ها بخش‌های وی‌آی‌پی بیمارستان‌های دولتی به بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری اضافه شدند جزئیات قتل هانیه بهبودی، ورزشکار فریمانی، از زبان دادستان عمومی و انقلاب فریمان | قاتل دستگیر شد معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست: ۵۰ درصد آب‌شیرین‌کن‌های دنیا در خلیج‌فارس و دریای سرخ متمرکز است تبر در دست گل فروش انتشار ۲ عنوان دیگر از دانشنامه محیط زیست با هدف آموزش حفاظت از طبیعت به نوجوانان آغاز ثبت‌نام امریه سربازی در دانشگاه‌ها از امروز (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی هوای مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۴) | تداوم روند کاهش دما در استان طی امروز نامه سرگشاده جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی درباره بانک رفاه به مدیرعامل سازمان (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) مشهد طی ۲ سال آینده در تامین درختان شهری خودکفا خواهد شد وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری ۶۰ میلیون تومان شد | زمان ثبت نام اعلام شد انسداد جاده چالوس از امشب تا فردا (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) هدایت تحصیلی چه فایده‌ای برای دانش‌آموزان دارد؟ شرایط برگزاری مجازی کلاس‌های دانشگاه‌ها در تابستان ۱۴۰۴ جزئیاتی از خنثی‌سازی ۴ عملیات انفجاری داعش در ۴ استان کشور «انبه» میوه مفید برای سلامت قلب زنان ممنوعیت سگ‌گردانی در کاشمر ذرت، انرژی‌‌بخش طبیعی برای کودکان و بزرگسالان تزریق بیش از ۲۰۰ هزار دُز واکسن پنج‌گانه به کودکان در مشهد و خراسان رضوی برنامه‌های جدید سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ محیط دریایی قند کدامیک در ایجاد دیابت مؤثرتر است؛ نوشیدنی‌ها یا غذا‌های جامد؟ سلول‌های خورشیدی بر بام مدارس با هزینه خیرین راه‌اندازی می‌شوند
سرخط خبرها

راه‌اندازی قطار تندروی تهران_مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۳۱۲۵۴۷
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
راه‌اندازی قطار تندروی تهران_مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در مسیر تهران- مشهد، قطار تندروی با سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت و مدت زمان سیر ۸ ساعت و ۲۰ دقیقه آغازبه‌کار می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین راه‌اندازی قطار پنج‌ستاره تبریز - مشهد عصر پنجشنبه (۴ بهمن ماه) با حضور جبارعلی ذاکری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، بهرام سرمست، استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی، در ایستگاه خاوران تبریز برگزار شد.

ذاکری در این مراسم با اشاره به لزوم ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در صنعت ریلی گفت: تنها راه حل آن، بهبود وضعیت ریلی کشور، بهبود اقتصاد حمل و نقل ریلی است.

وی خاطرنشان کرد: در طول چهار ماه گذشته مقدماتی برای بهبود وضعیت اقتصاد در بخش باری و مسافری انجام شده که امیدواریم آثار آن را طی دو سال آینده شاهد باشیم.

ذاکری تاکید کرد: در طول چهار ماه گذشته دو قرارداد بزرگ زیرساختی و سه قرارداد تامین ناوگان به امضا رسیده است.

مدیرعامل راه آهن گفت: راه آهن حتی یک واگن مسافری و باری ندارد و همه آنها به شرکت‌های خصوصی واگذار شده و این شرکت‌ها وظایف حمل و نقل را بر عهده دارند و راه آهن به دنبال ترغیب شرکت‌ها برای استمرار فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر افزایش سطح خدمات به مردم گفت: نمود عینی ارتقا خدمات به مسافرین محترم، وارد کردن قطار‌های ۵ ستاره به چرخه حمل و نقل ریلی است که امروز بخش اول آن را در آذربایجان شرقی شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در چند ماه آینده در مسیر‌های ارومیه و مراغه و مسیر‌های دیگر کشور، شاهد راه اندازی قطار‌های با کیفیت خواهیم بود.

ذاکری تاکید کرد: در دهه فجر امسال در استان یزد قطار‌های دو طبقه راه‌اندازی می‌شود و همچنین در مسیر تهران- مشهد نیز ترنست با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و مدت زمان سیر ۸ ساعت و ۲۰ دقیقه به چرخه سیر در این مسیر بر می‌گردد.

به گفته مدیرعامل راه آهن، در ایام دهه فجر خط فرعی در شبستر به بهره برداری می‌رسد که سالانه حدود یک میلیون تن بار ظرفیت در این خط فرعی وجود دارد.

ذاکری با بیان اینکه بهترین راهکار برای افزایش ایمنی جاده‌ای در جهان، انتقال بار از جاده به ریل است افزود: در صورتی که بار‌ها از جاده به ریل منتقل شود؛ جان باختگان تصادفات جاده‌ای ۲۰ هزار نفر کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: طبق برنامه هفتم، ظرف سه سال آینده با کمک بخش خصوصی و شرکت‌های صاحب بار، خطوط ریلی را دو خطه خواهیم کرد تا بخشی از بار را به سمت ریل بیاوریم.

وی با بیان اینکه اتصال ریلی ایستگاه شرق تبریز به غرب تبریز به عنوان مهم‌ترین پروژه استانی و بزرگترین پروژه کریدور شرق- غرب است گفت: این پروژه در قالب پروژه تکمیل کریدور شرق - غرب از سرخس به چشمه ثریا طراحی شده است.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: اتصال ریلی ایستگاه شرق تبریز به غرب در سبد دوم پروژه‌هایی است که با یکی از کشور‌ها در قالب فاینانس مذاکره شده و ۲.۴ میلیارد دلار اعتبار برای کل پروژه اختصاص خواهد یافت که شامل برقی کردن مسیر و تکمیل این کریدور است.

وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری و حمایت‌های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و استاندار آذربایجان شرقی، این موضوع ظرف ۴ سال آینده عملیاتی شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->