هشدار پلیس فتا درباره پیامک‌های جعلی؛ از ابلاغیه قضایی تا قطع یارانه تشکیل پرونده قضایی در رابطه با مفقود شدن الهه حسین‌نژاد کشف جسد مالک گلخانه در شاهنامه مشهد درباره ازدواج مجدد که ضرورتی ممکن در هر سن و موقعیتی است | نقطه سرخط نگه داشتن کارنامه و پرونده دانش‌آموز به بهانه تسویه حساب ممنوع است مدرسه مجازی تنوع مدارس بزرگسال را کم می‌کند فوت ۵ زائر ایرانی در عربستان سعودی (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) جزئیات جدید درمورد رشته‌های جدید بازطراحی شده در شاخه کاردانش (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) آیا مصرف نوشابه برای بهبود اسهال و سوءهاضمه مفید است؟ افزایش کیفیت محصولات آرایشی ایرانی، راهی برای مقابله با قاچاق هشدار عربستان به زائران درباره افزایش دمای هوا حکمت‌کارت خردادماه ۱۴۰۴ بازنشستگان لشکری شارژ شد +مبالغ نخستین عمل بیوپسی از ضایعات مغزی در مشهد انجام شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) هشدار جدی درباره عوارض مرگبار داروی «دراگون» برای افزایش وزن دانشگاه‌ها آماده اجرای طرح پزشکی خانواده هستند توله خرس گمشده حوالی پارک پردیسان است افزایش ویزیت، کاهش ویزا رکورد جدید جوجه‌آوری اردک مرمری در تالاب هورالعظیم ثبت شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۱۱ خرداد ۱۴۰۴) | سه‌شنبه، گرم‌ترین روز هفته جاری اختلال در امتحان نهایی نهمی‌ها | رمز فایل سؤالات اشتباه بود! درخواست از تامین اجتماعی برای سرعت عمل در پرداخت حقوق رانندگان بازنشسته دعوت سازمان نوسازی مدارس از مردم برای مشارکت در مدرسه‌سازی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: ۳۰۰ هزار معلم بلاتکلیف داریم | تلاش کردیم ظلمی که در گزینش‌ها می‌شد را جبران کنیم ۹ کشتارگاه غیرمجاز در مشهد پلمب شد | هشدار جدی دامپزشکی درباره شیوع تب کریمه کنگو در عید قربان ۲ سامانه برای رصد پروژه‌های مدرسه‌سازی راه‌اندازی شد ۳۱ درصد هر دام، ضایعات خطرناک | فاجعه چرخش بیماری با کشتار خانگی در عید قربان یک کشته و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در بزرگراه شهید چراغچی مشهد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) گزارش میدانی از وضعیت مصرف انرژی در برخی ادارات مشهد | صرفه جویی نصفه‌نیمه!
سرخط خبرها

جزئیات تردد قطارهای تندروی تهران - مشهد اعلام شد

  • کد خبر: ۳۱۲۹۹۷
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
جزئیات تردد قطارهای تندروی تهران - مشهد اعلام شد
مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از راه اندازی قطارهای تندروی تهران - مشهد در دهه فجر خبر داد و گفت: این قطارهای خودکششی در واقع همان قطارهای اتوبوسی هستند که تعدادی از آنها اورهال شده و مجدد به سیر بازگشته‌اند و همه‌روزه در مسیر تهران - مشهد و بالعکس در مدت زمان هشت ساعت مسیر را طی خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، درباره تردد قطار‌های تندروی - تهران مشهد را که بنابر گفته مدیرعامل راه آهن قرار است در دهه فجر راه اندازی شود، اظهار کرد: قطار تندروی تهران - مشهد در واقع همان قطار‌های ترن‌ست تهران - مشهد هستند که قبلا هم در این مسیر سیر می‌کردند. این قطار‌ها خودکششی هستند؛ یعنی بدون استفاده از لکوموتیو کار می‌کنند؛ به طوری که روی هر سالن موتور کشنده قرار گرفته که نیروی کشش هر سالن را تامین می‌کند.

وی افزود: هر ست از این قطار‌های ترن‌ست یا خودکشش پنج واگن دارد و نوع قطار اتوبوسی است. این نوع قطار در گذشته هم در مسیر تهران - مشهده بوده ولی به دلیل پاره‌ای از مشکلات یعنی محدودیت‌ها و مباحث فنی مدتی از سیر خارج بود که با همکاری مالک این قطار‌ها (شرکت رجاء) هماهنگی‌ها صورت گرفته و تامین منابع، روی تعدادی از این قطار‌ها تعمیراتی انجام شد و مجوز سیر را از راه‌آهن دریافت کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن تصریح کرد: این قطار‌ها از ۲۵ دی ماه به صورت آزمایشی به صورت یک روز درمیان و از دوم بهمن ماه به صورت همه روزه در سیر قرار گرفته‌اند و تاکنون نیز مشکلی خاصی گزارش نشده و قرار است در در دهه فجر رونمایی و راه‌اندازی شوند.

به گفته وی، این قطار همه روزه در مسیر تهران - مشهد به طور هم‌زمان در مسیر رفت و برگشت در سیر خواهد بود. همچنین این قطار صبح از تهران به سمت مشهد و از مشهد به سمت تهران حرکت می‌کند و عصر به مقاصد خود می‌رسند. مدت زمان سیر این قطار‌ها حدود هشت ساعت در نظر گرفته شده که با احتساب توقف نماز، حدود هشت ساعت و ۳۰ دقیقه سیر نرمال خواهد داشت.

طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا این ترن‌ست‌ها با قطار‌های تندروی برقی تفاوت دارند؟ گفت: تامین برق قطار‌های برقی از طریق سیستم‌های بالاسری انجام می‌شود ولی ترن‌ست‌ها توسط موتور دیزلی که روی هر سالن قطار گرفته حرکت می‌کند و با سوخت گازوییل کار می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه چه تعداد قطار خودکششی در کشور داریم؟ گفت: حدود ۱۰۰ واگن از این قطار‌ها در سال ۸۵ تا ۹۰ وارد کشور شدند که در مسیر‌های تهران - مشهد، تهران - یزد و تهران - میانه در سیر بودند و به دلیل مسائل پیش آمده از جمله تحریم، متوقف شدند، اما با همکاری‌های صورت گرفته این واگن‌ها اورهال شدند و پنج دستگاه مجوز سیر دریافت کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در مسیر تهران - مشهد مدت زمان سیر متفاوت و حدود ۱۰ تا ۱۱ ساعت است، گفت: با استفاده از این ترن‌ست‌ها سیر به حدود هشت ساعت کاهش می‌یابد و حدود دو تا سه ساعت در زمان، صرفه‌جویی خواهد شد.

وی همچنین در خصوص قیمت بلیت این قطار‌ها نیز گفت: در مسیر تهران - مشهد قیمت‌های متفاوتی بسته به نوع خدماتی که قطار‌ها ارائه می‌دهند، برای بلیت وجود دارد. این قطار ترن‌ست علاوه بر خدمات داخل قطار، زمان سیر کوتاه‌تری نسبت به بقیه قطار‌ها دارند و براساس آن قیمت‌گذاری شده است که نرخ آن بین قطار‌های چهار ستاره و پنج ستاره خواهد بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->