پیش‌بینی بورس فردا (دوشنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۴) واریز ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود برای ۱۶۳ هزار سهام‌دار بورس در هفته دوم خرداد ۱۴۰۴ ناوگان فعال هواپیمایی هما با تعمیر ۳ هواپیمای زمین‌گیر به ۱۷ فروند رسید مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴) ثبت رکورد مصرف ۸۰۱ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات هفته گذشته (۱۲ تا ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) جزئیات مالیات کولبران و ملوانان در قانون ساماندهی تجارت مرزی مشخص شد سازمان حمایت به تصمیم ایران خودرو برای افزایش قیمت واکنش نشان داد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) کشف مزرعه استخراج رمز ارز در یک کارگاه ریخته‌گری در مشهد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) هر دقیقه یک وام تُپل کاهش قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) | سهند ۶۹۵ میلیون تومان شد نارضایتی دامداران و مردم از افزایش دوباره قیمت لبنیات + جدول قیمت خودروی خارجی ۲ میلیاردی، در ایران ۷ میلیارد تومان فروخته می‌شود | بازار خودرو در انتظار نتایج مذاکرات قیمت موبایل‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چقدر است؟ (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) مرز ۳ میلیونی شاخص کل حفظ شد | نجات بورس از ریزش شدید (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) ایران‌خودرو و سایپا خواستار افزایش قیمت محصولات خود شدند (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) زمان خرید عرضه اولیه «نان» اعلام شد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) + میزان نقدینگی مورد نیاز تولید وانت نیسان قدیمی متوقف شد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) آغاز «پیش‌فروش ارز» بانک مرکزی از چهارشنبه (۲۱ خرداد ۱۴۰۴) + جزئیات قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) | نوسان قیمت دلار در کانال ۸۲ هزار تومان استاندار خراسان رضوی: با دیپلماسی هدفمند اقتصادی و استانی می‌توانیم دستاورد‌های بزرگی برای صادرات داشته باشیم قیمت لوازم خانگی چند درصد افزایش یافت؟ فروش ویژه سایپا از فردا (دوشنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۴) آغاز می‌شود + قیمت و زمان تحویل خودرو اقلام ممنوعه در پروازهای داخلی و خارجی کدام‌اند؟ کاهش قیمت لوبیاچیتی و لوبیاقرمز در مشهد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) بانک چین برای هفتمین ماه متوالی، بازهم طلا خرید (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) قیمت طلا و سکه تمام در مشهد به چه قیمتی رسید؟ (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) قیمت خرداد ۱۴۰۴ نان در تهران اعلام شد + جدول کاهش قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در مشهد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

ناترازی قیمت بلیت هواپیما و عدم توازن در فروش بلیت قطار‌های نوروز ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۱۷۳۷۹
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
ناترازی قیمت بلیت هواپیما و عدم توازن در فروش بلیت قطار‌های نوروز ۱۴۰۴
دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی از عدم تناسب عرضه و تقاضا در بلیت هواپیما و همچنین، شکل و ساختار پیش‌فروش بلیت‌های قطار گفت.

فرهاد دوایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز؛ ضمن اشاره به وضعیت پیش‌فروش قطار‌های مسافربری ویژه نوروز ۱۴۰۴، گفت: پیش‌فروش آنلاین قطار مشکلاتی را برای آژانس‌ها به وجود آورده است؛ بدین صورت که ۵۰ درصد از بلیت‌ها در ساعت ۸ بامداد برای مردم و از طریق درگاه اینترنتی و ۵۰ درصد نیز ساعت ۱۰ برای آژانس‌ها باز شد که تلاش کردیم زمان بازشدن درگاه فروش هم‌زمان شود، اما پیگیری‌های ما نتیجه نداد.

وی به قیمت بلیت‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت‌های قطار، در حال حاضر قیمت‌ها از ۵۰۰ هزار تومان به بالا شروع می‌شود.

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما؛ مشکلات بیشتر شد

دوایی در ادامه، به مسئله قیمت بلیت هواپیما اشاره کرد و توضیح داد: متأسفانه آزادسازی قیمت‌ها بدون نظارت کافی انجام شده است و شرکت‌های هواپیمایی، قیمت‌های دلخواه خودشان را اعمال می‌کنند.

وی گفت: اکنون در مسیر‌های مشهد-تهران، مشهد-قشم، مشهد-بندرعباس و مشهد-کیش، شاهد قیمت‌های بالای بلیت هستیم؛ به گونه‌ای که در مسیر تهران، بعضاً قیمت بلیت تا ۶ میلیون تومان نیز ارائه می‌شود، اما خدمات پروازی ارائه‌شده، ارزش پایین‌تری نسبت‌به مبلغ مذکور دارد و در واقع، شرکت‌های هواپیمایی فقط صندلی‌فروشی می‌کنند.

دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی درباره وضعیت تور‌های داخلی و خارجی با توجه به قیمت ارز و هزینه‌های تمام‌شده، عنوان کرد: تور در مسیر‌های داخلی تقریباً قیمت مشخصی دارد، اما در مسیر‌های خارجی، معمول شده است که آژانس‌ها نرخی را به دلار تعیین کرده و قیمت بلیت هواپیما را جداگانه محاسبه می‌کنند.

دوایی درخصوص لغو روادید گردشگری میان ایران و تاجیکستان و اثر آن بر تور‌های ورودی به دوشنبه نیز گفت: در حال حاضر، برای انجام سفر به تاجیکستان با مشکلات پروازی و انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های هواپیمایی داخلی مواجه هستیم. با این حال، تاجیکستان مقصد ارزانی نیست و خدمات هتلی در این کشور، بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ دلار و قیمت بلیت پرواز هم در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان با تأکید مجدد بر نظارت درخصوص آزادسازی نرخ بلیت، بیان کرد: ما همواره از آزادسازی نرخ بلیت حمایت می‌کردیم و آن را، راهی برای ایجاد رقابت می‌دانستیم؛ همان‌گونه‌که در برنامه هفتم توسعه نیز به آن اشاره شده است. اما در نبود سیستم نظارتی و عدم تدوین شیوه‌نامه‌ای مشخص و همچنین، فرسودگی ناوگان هواپیمایی کشور، همچنان با ناترازی عرضه و تقاضا مواجه هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->