عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد! واریز حقوق فروردین ۱۴۰۴ بازنشستگان کشوری بر مبنای حکم حقوق سال قبل پیش بینی قیمت طلا و سکه (یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۴)| منتظر ریزش باشیم؟ ۲۲۰۰ فرصت شغلی جدید، دستاورد وام‌های خوداشتغالی به فرزندان ایثارگران در خراسان رضوی تخفیف ۵۰ درصدی عوارض شهرداری برای ساختمان‌های سبز در تهران ابلاغ برنامه اقدام ایران در مبارزه با پولشویی ابلاغ حقوق ورودی واردات گوشی تلفن همراه در سال ۱۴۰۴ بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) | ریزش ۹۰ میلیونی قیمت تی‌راک رشد قیمت خودرو‌های داخلی (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) | پژو ۲۰۷ پانوراما ۹۴۰ میلیون تومان قیمت جدید سیب‌زمینی اعلام شد | بار جدید سیب‌زمینی از راه رسید (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) ماجرای پیامک واریز ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی برای مسکن نهضت ملی گلبهار چه بود؟ | شرکت عمران گلبهار پاسخ می‌دهد داستان موفقیت ایران را با قلم تولید بنویسیم دومین سیگنال مثبت مذاکرات برای بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) افزایش ۶۵ درصدی وصول مالیات در خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۳ مستأجران چگونه می‌توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند؟ + شرایط قیمت طلا و سکه بازار طلای مشهد در روز مذاکرات اعلام شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) آیا مشکل تعطیلی پنجشنبه‌ها حل می‌شود؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) | نوسان دلار در کانال ۸۵ هزار تومان در روز مذاکرات گلایه های مردمی از دهک بندی یارانه ها و آنچه مردم از تغییر دهک باید بدانند تغییر در نحوه واریز سهمیه سوخت | قیمت و میزان سهمیه بنزین هم تغییر می‌کند؟ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی: بیش از ۲۷۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای خراسان رضوی جلب شد شاخص کل بورس شگفتی آفرید | فتح قله ۳ میلیونی (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) زمان واریز یارانه نقدی فروردین ماه ۱۴۰۴ دهک‌های چهارم تا نهم مشخص شد قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) | توت‌فرنگی، کیوی و نارنگی، گران‌ترین میوه‌ها سقوط دوباره تتر در آستانه دومین جلسه مذاکرات (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌ها مراجعه نکنند طرح جدید مسکنی دولت برای مردم | دولت صاحبخانه مردم می‌شود! جزئیات حذف یارانه نقدی در سال ۱۴۰۴ اعلام شد افزایش خودسرانه قیمت خودرو‌های وارداتی توسط واردکنندگان
سرخط خبرها

ناترازی قیمت بلیت هواپیما و عدم توازن در فروش بلیت قطار‌های نوروز ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۱۷۳۷۹
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
ناترازی قیمت بلیت هواپیما و عدم توازن در فروش بلیت قطار‌های نوروز ۱۴۰۴
دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی از عدم تناسب عرضه و تقاضا در بلیت هواپیما و همچنین، شکل و ساختار پیش‌فروش بلیت‌های قطار گفت.

فرهاد دوایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز؛ ضمن اشاره به وضعیت پیش‌فروش قطار‌های مسافربری ویژه نوروز ۱۴۰۴، گفت: پیش‌فروش آنلاین قطار مشکلاتی را برای آژانس‌ها به وجود آورده است؛ بدین صورت که ۵۰ درصد از بلیت‌ها در ساعت ۸ بامداد برای مردم و از طریق درگاه اینترنتی و ۵۰ درصد نیز ساعت ۱۰ برای آژانس‌ها باز شد که تلاش کردیم زمان بازشدن درگاه فروش هم‌زمان شود، اما پیگیری‌های ما نتیجه نداد.

وی به قیمت بلیت‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت‌های قطار، در حال حاضر قیمت‌ها از ۵۰۰ هزار تومان به بالا شروع می‌شود.

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما؛ مشکلات بیشتر شد

دوایی در ادامه، به مسئله قیمت بلیت هواپیما اشاره کرد و توضیح داد: متأسفانه آزادسازی قیمت‌ها بدون نظارت کافی انجام شده است و شرکت‌های هواپیمایی، قیمت‌های دلخواه خودشان را اعمال می‌کنند.

وی گفت: اکنون در مسیر‌های مشهد-تهران، مشهد-قشم، مشهد-بندرعباس و مشهد-کیش، شاهد قیمت‌های بالای بلیت هستیم؛ به گونه‌ای که در مسیر تهران، بعضاً قیمت بلیت تا ۶ میلیون تومان نیز ارائه می‌شود، اما خدمات پروازی ارائه‌شده، ارزش پایین‌تری نسبت‌به مبلغ مذکور دارد و در واقع، شرکت‌های هواپیمایی فقط صندلی‌فروشی می‌کنند.

دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی درباره وضعیت تور‌های داخلی و خارجی با توجه به قیمت ارز و هزینه‌های تمام‌شده، عنوان کرد: تور در مسیر‌های داخلی تقریباً قیمت مشخصی دارد، اما در مسیر‌های خارجی، معمول شده است که آژانس‌ها نرخی را به دلار تعیین کرده و قیمت بلیت هواپیما را جداگانه محاسبه می‌کنند.

دوایی درخصوص لغو روادید گردشگری میان ایران و تاجیکستان و اثر آن بر تور‌های ورودی به دوشنبه نیز گفت: در حال حاضر، برای انجام سفر به تاجیکستان با مشکلات پروازی و انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های هواپیمایی داخلی مواجه هستیم. با این حال، تاجیکستان مقصد ارزانی نیست و خدمات هتلی در این کشور، بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ دلار و قیمت بلیت پرواز هم در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان با تأکید مجدد بر نظارت درخصوص آزادسازی نرخ بلیت، بیان کرد: ما همواره از آزادسازی نرخ بلیت حمایت می‌کردیم و آن را، راهی برای ایجاد رقابت می‌دانستیم؛ همان‌گونه‌که در برنامه هفتم توسعه نیز به آن اشاره شده است. اما در نبود سیستم نظارتی و عدم تدوین شیوه‌نامه‌ای مشخص و همچنین، فرسودگی ناوگان هواپیمایی کشور، همچنان با ناترازی عرضه و تقاضا مواجه هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->