پایان قهر سه ساله پدر و دختر در برنامه تلویزیونی دمتون گرم «لاک‌پشت و حلزون» از چهارشنبه (۲۱ خرداد ۱۴۰۴) روی پرده می‌رود+ پوستر نظر کاربران درباره فصل اول سریال وحشی چیست؟ فیلم سینمایی «تکاب» تابستان ۱۴۰۴ اکران می‌شود زهره حاتمی، داستان‌نویس پیشکسوت، درگذشت + علت فوت نمایش ۴ فیلم کمدی در شبکه نمایش + زمان پخش سریال خارجی «باج» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش نرگس آبیار رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم‌های بشردوستانه TRT شد صدور پروانه ساخت برای سام قریبیان و سعید سهیلی اولین اطلاعات از فصل دوم سریال «وحشی» + تعداد قسمت‌های فصل جدید درباره «شاپور قریب»؛ کارگردان جریان‌ساز سینمای اجتماعی ایران هم‌زمان با سالروز درگذشتش تغییر شکل عجیب کریستین بیل برای فیلم «مدِن»+ عکس خودنمایی مدیران، آفت برگزاری جشنواره‌های هنری است نگاهی به بازار نشر در هفته گذشته (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | «صاد»، حرف تازه سعید تشکری «پدر، مادر، خواهر، برادر» جیم جارموش در راه جشنواره ونیز اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره هنری زنان و خانواده را بشناسید فیلم کوتاه راننده تاکسی در راه بلغارستان آمار فروش سینما‌های کشور در هفته گذشته (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | گیشه در تسخیر «صددام»
سرخط خبرها

دبیر شورای عالی فضای مجازی: در انتقال پیام به مخاطب، نیاز به اراده محکم و شناخت صحیح از او داریم

  • کد خبر: ۳۱۷۵۶۲
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
دبیر شورای عالی فضای مجازی: در انتقال پیام به مخاطب، نیاز به اراده محکم و شناخت صحیح از او داریم
دبیر شورای عالی فضای مجازی در مشهد گفت: جمع‌های باانگیزه برای انتقال پیام به مخاطب، به اراده محکم و شناخت صحیح از مخاطبی دارند که پیام باید به آن برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه و فضای مجازی «سلمان» که امشب (یکم اسفند ۱۴۰۳) در سالن همایش‌های آستان مقدس رضوی در مشهد برگزار شد، سیدمحمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به برخی از تغییراتی که فضای مجازی در عرصه زندگی اجتماعی رقم زده است، خاطرنشان کرد: از جمله این تغییرات، رندی است که در دسترسی به محتوا ایجاد شده است. از سوی دیگر، تعداد میکروفون‌ها زیاد شده است و رسانه‌ها و تحلیل‌ها و روایت‌ها افزایش پیدا کرده است. به عبارت دیگر، وحدت رویه گذشته از بین رفته و این موضوع برکات زیادی برای ما داشته است.

وی افزود: افراد و گروه‌ها، هم‌صنف خود را به‌سرعت پیدا می‌کنند و شاهد تجمعات گروه‌های مختلف در کنار هم هستیم. اما نکته این است که محتوای تولیدشده در جمع افراد مشابه، به دیگر جمع‌ها نرسیده و دیده نمی‌شود.

آقامیری تأکید کرد: از موضوعات مهم در زمینه محتوا، رساندن محتوا به جمع‌های متفاوت است. اینکه در کنار تولید محتوا، این محتوا چگونه توزیع می‌شود و در دسترس چه کسانی قرار می‌گیرد. باید این محتوا به زبان هر فرد و گروه عرضه شود و در غیر این صورت تاثیر ندارد و هدف محقق نخواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر، موانعی از جمله خط و زبان در انتقال مفاهیم نیز برداشته شد و با استفاده از ابزار هوش مصنوعی، محتوا می‌تواند با هر زبان در اختیار مخاطب قرار بگیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: میراث فرهنگی ما این ظرفیت را دارد که به زبان‌های دیگر صادر شود. اما اینکه به چه میزان برای صدور این مفاهیم به جمع‌های دیگر تلاش و برنامه‌ریزی کرده‌ایم، باید ارزیابی شود. وظیفه دینی ما این است که محتوای سعادت‌بخش دین را به همه برسانیم.

وی افزود: جمع‌های باانگیزه مثل این، با اراده محکم و شناخت صحیح از مخاطب، باید پیام را به آن‌ها برسانند؛ ضمن اینکه در حوزه اقتصاد محتوا هم این جریان باید به یک جریان پایدار تبدیل شود.

آقامیری در ادامه گفت: هفته گذشته در شورای عالی فضای مجازی، سندی تصویب شده مبنی بر اینکه اگر کسی محتوایی را می‌بیند، از هزینه این کار، تولیدکننده محتوا هم منتفع شود. این موضوع می‌تواند هم ایجاد انگیزه کند و هم این مسیر را به یک حرکت پایدار مبدل کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->