استاندار خراسان رضوی: منابع پایدار لازمه توسعه پایدار است همه مرز‌های زمینی کشور باز است (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) معاملات در بازار سرمایه ایران تا یکشنبه (یکم تیر ۱۴۰۴) متوقف شد دستور استاندار خراسان رضوی برای صدور پروانه‌های صنایع محور غرب مشهد ظرف یک ماه آینده تداوم روند افت قیمت خودرو‌های داخلی (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) تداوم فعالیت‌های تجاری در مرز‌های پاکستان | واردات تمامی کالا‌ها به‌ویژه برنج از این مرز‌ها صورت می‌گیرد سخنگوی ستاد شرایط اضطراری خراسان رضوی: ارزاق، آرد نانوایی‌ها و سوخت در مشهد و استان به طور منظم توزیع می‌شود حمله رژیم صهیونیستی به ایران کدام ارز‌های جهانی را تهدید می‌کند؟ تأمین پایدار کالاهای اساسی در شهر‌های مسافرپذیر استقرار ۱۷ جایگاه سیار سوخت‌رسان در مناطق مختلف تهران (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) اعلام نرخ طلا در مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) | کاهش قیمت طلا آغاز فعالیت نانوایی‌های سیار طی روز‌های آینده تمدید مجدد لغو پرواز‌های داخلی و خارجی تا ۲ بامداد صبح چهارشنبه (۲۸ خرداد ۱۴۰۴) تشکیل قرارگاه مرکزی شهید سلامی برای توزیع گسترده کالاهای اساسی نحوه استرداد بلیت قطار اعلام شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) + جزئیات فعالیت شعب کشیک بیمه برای پرداخت خسارات شخص ثالث (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) دلار بازار آزاد امروز چند قیمت خورد؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) شعب بانک‌های سراسرکشور فعال هستند | خدمات ساتنا و پایا برقرار است (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) افزایش عرضه گوشت تنظیم‌بازاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) تشکیل کارگروه‌های تنظیم بازار | تخلفات را از طریق ۱۳۵ و ۱۲۴ اعلام کنید با احتکارکنندگان کالا و اخلالگران نظام توزیع، برخورد قانونی می‌شود تولید و توزیع مستمر روغن خوراکی به صورت روزانه افزایش قیمت نفت به بیش از ۷۳ دلار (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) دست برتر ایران در تأمین انرژی دنیا بهای جهانی طلا روی دور افزایش (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) ناظر گمرکات خراسان رضوی: در گمرک با هیچ مشکلی روبه رو نیستیم سقف افزایش اجاره بها در  مشهد تعیین شد | حمایت شکننده از  مستأجران
سرخط خبرها

آنچه مردم درباره کالابرگ الکترونیکی باید بدانند

  • کد خبر: ۳۲۰۵۴۲
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
آنچه مردم درباره کالابرگ الکترونیکی باید بدانند
مدیر اجتماعی اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان: ۸۸هزارو۱۳۶ خانوار در مشهد مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ طرح کالابرگ الکترونیکی برای هفت دهک درآمدی، یکی از موضوعات مهم و نقل محافل مردمی است. طبق اخبار منتشرشده، قرار است سه دهک اول به ازای هر نفر ۵۰۰هزار تومان دریافت کنند و برای دیگردهک‌ها به ازای هر نفر ۳۵۰هزار تومان پرداخت‌ می‌شود.

اما چندوچون اجرای این طرح موضوعی است که با پیام‌ها و تماس‌های پرشمار شهروندان همراه است. تعدادی از شهروندان گلایه شان از نبود اطلاعات شفاف درباره توزیع کالابرگ است. برخی نیز نمی‌دانند این کالابرگ‌ها شامل چه اقلامی هستند و چگونه می‌توانند آن را دریافت کنند.

هنوز فعال نیست!

شهروندی با ارسال پیام به سامانه صدای مردم شهرآرا، مشکل خود را این طور مطرح کرد: «چندین بار به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کردم، اما هربار که رفتم، گفتند متصدیان فروشگاه گفته‌اند هنوز کالابرگ‌ها فعال نشده است. برخی نیز گفتند اطلاعاتی در این باره ندارند.»

یکی دیگر از شهروندان مشهدی معتقد است اطلاع رسانی در این باره بسیار ضعیف بوده و گلایه اش را این طور مطرح کرده است: «اگر قرار است کالابرگ توزیع شود، چرا دقیق نمی‌گویند که به چه کسانی تعلق می‌گیرد و از چه زمانی می‌توان آن را استفاده کرد؟»

تطبیق نداشتن مالکیت سیم کارت

یکی دیگر از شهروندان با اشاره به کد دستوری اعلام شده، بیان کرد: «کد دستوری با خطا روبه روست. به عبارت دیگر، با وجود آنکه سیم کارت به نام خودم است، هنگامی که کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را با گوشی خودم می‌زنم، اعلام می‌کند سیم کارت با کد ملی تطابق ندارد.»

چالش دهک

نکته دیگری که تعدادی از شهروندان به آن اشاره می‌کنند، به دهک بندی ارتباط دارد. شهروندی در این باره این طور پیام داده است: «من مستأجرم و یک موتورسیکلت دارم. با وجود این، دهک من ۹ اعلام شده است. اعتراض کرده‌ام، اما هنوز نتیجه اعلام نشده است. تکلیف ما چیست؟ من نیز مغازه داشتم و به دلیل مالیات و اجاره مغازه ناچار شدم مغازه را جمع کنم. الان هیچ درآمدی ندارم. نمی‌دانم چرا جزو دهک ۹ قرار گرفته‌ام. الان باید چه کار کنم؟»

کالابرگ شامل چه اقلامی است؟

یکی از سؤالات مردم این است که کالابرگ‌ها دقیقا شامل چه اقلامی هستند و هر خانوار چقدر سهم دارد؟ نحوه بهره مندی از این نوع کالابرگ‌ها دیگرموضوع موردبحث مردم است. یکی از شهروندان در این باره می‌گوید: «ما فقط می‌خواهیم بدانیم که چطور باید از این کالابرگ استفاده کنیم.»

اعلام نام فروشگاه‌های دارای امکان تهیه کالابرگ

به دنبال پیگیری مطالبات شهروندان، تلاش‌های ما حاکی از آن است که یک روز پیش از شروع ماه مبارک رمضان، این طرح در مرحله اول با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار زیر پوشش سازمان‌های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) آغازبه کار کرد که این اعتبار براساس دهک درآمدی و بعد خانوار، برای خرید یازده قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص

یافته است. البته اعتبار سرپرستان خانوار شارژ شده و پول نقد به حساب واریز نشده است؛ بنابراین اگر افراد به حساب‌های بانکی خود مراجعه کنند، این اعتبار را مشاهده نمی‌کنند، اما با هرکدام از کارت‌های سرپرست خانوار اگر به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه کنند، می‌توانند اقدام به خرید کنند.

۸۸هزارو۱۳۶ خانوار مشمول در مشهد

حمیدرضا محمدی در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه دومین مرحله طرح کالابرگ به منظور حمایت از خانواده‌های نیازمند، از اول ماه مبارک رمضان اجرا شده است، گفت: خانواده‌ها می‌توانند از هفته اول ماه رمضان از این طرح بهره‌مند شوند. مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: خانواده‌ها برای استفاده از این اعتبار باید به فروشگاه‌های شهر مراجعه کنند و لزومی ندارد از هر یازده کالای اساسی خرید کنند، بلکه می‌توانند کالایی را که مصرف بیشتری دارند، بخرند.

این طرح برای همه فروشگاه‌های معتبر متصل به سامانه کالابرگ اجرا خواهد شد. بر اساس اعلام محمدی، یک میلیون و۸۴۴هزار خانوار در استان خراسان رضوی و ۸۸هزارو۱۳۶خانوار در مشهد مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی هستند. همچنین در سطح استان حدود ۲۲هزار فروشگاه به اجرای این طرح خواهند پرداخت. محمدی تأکید کرد: مرحله بعدی این طرح در فروردین آغاز می‌شود و جزئیاتش به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

***

ریز و درشت سبد کالا برگ

  • مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند متناسب با نیازشان کالا‌های تعیین‌شده را (دست‌کم سه نوع کالای مختلف) خریداری کنند.
  • در مقدار خرید هر کالا محدودیتی وجود ندارد. در صورت خرید بیش از سقف، ما به‌التفاوت هزینه باید پرداخت شود.
  • در صورت استفاده‌نکردن کامل از اعتبار مرحله اول، مانده اعتبار به دوره بعد منتقل خواهد شد.
  • اعتبار کالابرگ الکترونیکی تا پایان خرداد۱۴۰۴ قابل استفاده است.
  • مشمولان می‌توانند خرید‌هایشان را در چند نوبت انجام دهند.
  • امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده و مرکز تماس ۶۳۶۹ ـ ۰۲۱ آماده پاسخگویی است.
  • خریداران می‌توانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروه‌های کالایی انتخاب کنند.
  • مشمولان این طرح می‌توانند برای مشاهده فروشگاه‌ها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را نصب و مشاهده کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->