رئیس‌کل بانک مرکزی: از شنبه تخصیص و تأمین ارز واردات افزایش خواهد داشت

  • کد خبر: ۴۲۵۰۲۱
  • ۰۳ تير ۱۴۰۵ - ۱۴:۵۷
رئیس‌کل بانک مرکزی: از شنبه تخصیص و تأمین ارز واردات افزایش خواهد داشت
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: در ماه‌های اخیر، به دلیل نااطمینانی‌ها و ضرورت صیانت از ثبات بازار ارز، بانک مرکزی ناگزیر بود با احتیاط بیشتری در تخصیص و تأمین ارز عمل کند و بخشی از منابع ارزی کشور نیز برای تقویت ذخایر اختصاص یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالناصر همتی اظهار کرد: اکنون با رفع محدودیت صادرات نفتی در چارچوب معافیت اخیر و بهبود امکان دسترسی به منابع ارزی، دست بانک مرکزی برای افزایش معنادار تخصیص و تأمین ارز بازتر شده است.

وی افزود: بر همین اساس، بانک مرکزی بخشی از ذخایر ارزی تقویت‌شده در ماه‌های اخیر را روانه چرخه تأمین ارز خواهد کرد و از روز شنبه آینده تغییر محسوسی در تخصیص و تامین ارز صنعت، ایجاد و در اولین مرحله دو میلیارد دلار تامین ارز خواهد شد.

همتی ادامه داد: افزایش تخصیص و تأمین ارز، به‌ویژه برای کالا‌های اساسی، مواد اولیه، کالا‌های واسطه‌ای و نیاز‌های تولید، می‌تواند فشار ناشی از محدودیت واردات بر قیمت‌ها را کاهش دهد و به کنترل تورم کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست بانک مرکزی در دوره جدید، استفاده فعال از گشایش‌های ارزی اخیر برای تأمین نیاز‌های واقعی اقتصاد، پشتیبانی از تولید و حفظ ثبات بازار ارز است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.