رکورد معاملات شمش طلا شکسته شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) وضعیت بازار طلا مشهد پس از انتخابات ریاست جمهوری چگونه خواهد بود؟ بررسی قیمت جدیدترین گوشی‌های موبایل دو سیم کارت (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۴.۵ درصدی سوزوکی سیاز افزایش ۱۱۹ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سه سال اخیر | حقوق کارگران طی ۳ سال گذشته متناسب با تورم افزایش یافت قیمت انواع خودرو‌های داخلی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | ادامه روند کاهش قیمت‌ها شرایط دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد | خرید دینار از بانک مرکزی با صرفه دومیلیون‌تومانی نسبت‌به بازار آزاد روی خوش بورس برای دومین روز متوالی | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) مروری بر قواعد محاسبه و پرداخت اجاره‌بها | کرایه خانه را چگونه بپردازیم؟ سکه طرح جدید در مشهد ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | هیجان دیروز فروکش کرد سقف ثبت سفارش بازرگانان جدید ۱۰۰ هزار دلار شد هشدار بازرسی مشهد به مشاوران املاک بدون پروانه‌کسب: اجازه تبلیغات ندارید حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله امروز، ۱۷ تیرماه، برگزار می‌شود + جزئیات فروش فوق‌العاده سایپا (خودرو کوییک GXR-L) از روز سه‌شنبه (۱۹ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات آغاز ثبت سفارش خودرو‌های وارداتی برای جانبازان از امروز یکشنبه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) + لینک سامانه انتصاب معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی  استقبال بازارهای مالی از رئیس جمهور | بورس سبز پوش شد پاسخ به سوالات در مورد «طرح طبقه‌بندی مشاغل» | شرایط پرداختِ مابه‌التفاوت به کارگران چیست؟ نرخ امروز میوه و صیفی‌جات اعلام شد | کدو و بادمجان مناسب غذا‌های تابستانی را چند بخریم؟ (۱۷ تیر ۱۴۰۳) مطالبه‌های کارگران از رئیس‌جمهور منتخب نرخ سود بین‌بانکی کاهشی شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) نخستین قرارداد پولی میان ایران و روسیه امضا شد زمان برگزاری پانزدهمین حراج سکه طلا مشخص شد | متقاضیان چقدر واریز کنند؟ با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان نقدینگی چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) واکنش مثبت ۸۸ هزار واحدی شاخص بورس به پایان انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماجرای آگهی‌های اجاره پشت‌بام و انباری چیست؟

  • کد خبر: ۳۲۱۲۳
  • ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
ماجرای آگهی‌های اجاره پشت‌بام و انباری چیست؟
در حالی که در فضای مجازی با انتشار آگهی‌های اجاره پشت‌بام و انباری، جو روانی جدیدی علیه بازار اجاره راه افتاده است، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی می‌گوید: وزارت راه، اجاره این موارد را تایید نمی‌کند و اصلا امکان اجاره این قسمت از ساختمان وجود ندارد.
به گزارش شهرآرانیوز، «محمود محمودزاده» در خصوص انتشار آگهی‌های اجاره انباری و پشت بام در فضای مجازی که این روز‌ها دست به دست می‌شود و باعث افزایش هیجان کاذب در بازار اجاره شده است، گفت: وزارت راه این آگهی‌ها را تایید نمی‌کند و قراردادی در این زمینه به صورت رسمی منعقد نشده است.

وی با بیان اینکه بازار مسکن، اقتصاد قابل توجهی دارد و جذاب است، گفت: به دلیل جذابیت اقتصادی در بازار مسکن، این قبیل دلالی‌ها هم دیده می‌شود.

محمودزاده تاکید کرد که هیچ مرجع رسمی خبر اجاره پشت بام و انباری به خانواده‌ها را تایید نکرده است و گفت: امکان اجاره این قسمت‌های ساختمان وجود ندارد.

وی گفت: لازم است کار ویژه‌ای در این بخش صورت بگیرد و فورا فضای مجازی خالی از آگهی‌های غیر واقعی اجاره و فروش شود.

محمودزاده طراحی واحد‌های اجاره موقت را برنامه‌ای مهم برای ساماندهی بازار اجاره دانست و گفت: نیروی کار زیادی فارغ از خانواده به تهران می‌آید و برای همین به پانسیون‌هایی برای اجاره موقت به این افراد نیازمندیم که قبلا شهرداری در غالب گرم خانه‌ها در یک مقطعی اجاره می‌داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم چنین خبر داد که سازمان حمایت از مصرف کننده در حال تهیه طرحی برای چارچوب مندکردن آگهی‌ها در فضای مجازی است و گفت: هفته گذشته در جلسه‌ای که به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار شد، در خصوص آگهی‌های غیر واقعی اجاره و فروش ملک با قیمت چند برابر بحث شد. این موضوع دغدغه حاکمیت بوده و قرار است برای آن چاره اندیشی شود.

در روز‌های اخیر، با طرح شایعات مختلف درباره بازار اجاره و مسکن به گرانی و نابسامانی این بازار دامن زده می‌شود. بسیاری از این شایعات و ادعاها، فاقد واقعیت خارجی بوده و تنها با هدف ملتهب کردن فضای اقتصادی منتشر می‌شود.

دولت با هدف ساماندهی بازار اجاره طرح‌هایی را در دست اجرا دارد که بر اساس مهم‌ترین آنها، افزایش بیش از ۲۵ درصدی نرخ اجاره ممنوع می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، حداکثر افزایش مبلغ اجاره در شهر تهران ٢٥ درصد است و اگر مالکین این مصوبه را رعایت نکنند هیچ دادگاهی حکم تخلیه را برای مستاجران صادر نخواهد کرد.
 
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->