کاهش زمان صدور پروانه ساختمان در مشهد ایستگاه قطار شهری شهید فکوری فردا (شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) افتتاح می‌شود رئیس پلیس راهور مشهد: افتتاح خط ۳ مترو منجر به کاهش بار ترافیکی اطراف حرم مطهر رضوی می‌شود مشارکت شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی برای ساخت مجتمع ویژه جذامیان در مشهد رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد از دستاورد‌های این کمیسیون در دوره اخیر می‌گوید | تحقق تبدیل وضعیت ۵ هزار ایثارگر خانواده شهرداری گل‌آرایی شهر مشهد با ۵۰۰ هزار بوته گل هم‌زمان با دهه کرامت ۱۴۰۴ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد باید تقویت شود و توسعه یابد تأکید رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر مشهد بر ضرورت استفاده از نیرو‌های متخصص در مدیریت شهری نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر: باید با همدلی، روند اجرای پروژه‌ها را تسریع و تسهیل کنیم تأکید شهردار مشهد بر هم‌افزایی حوزه‌های مالی، اقتصادی و برنامه‌ریزی برای پیشبرد پروژه‌های شهری آغاز صیانت از ارتفاعات جنوبی شهر مشهد | احیای نقش اندیشمندان و دانشگاهیان در مدیریت شهری پیام شهردار مشهد مقدس به‌مناسبت روز جهانی کارگر در سال ۱۴۰۴ رمزگشایی از ۳۰ فقره سرقت در غرب مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) اهدای ۸۵۳ نسخه خطی و چاپ سنگی به کتابخانه رضوی در سال ۱۴۰۳ اتصال کمربند سبز جنوبی به فضا‌های سبز شهری در دستورکار شهرداری مشهد + فیلم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی: بیشتر از یک‌سوم حوادث کار ما در طول سال، در حوزه مشاغل ساختمانی است مدیر پروژه ساماندهی کارگران ساختمانی شهرداری مشهد: در سال ۱۴۰۳، تعداد ۱۲۳ هزار و ۸۲۵ نفر کارگر از ایست‌کار‌های سطح شهر اعزام شدند هزینه سالانه ۱۰ میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای ایست‌کارها + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: برای رسیدن به منابع پایدار و جلوگیری از ریخت‌وپاش‌ها وظیفه داریم رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد: مردم در اولویت تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها هستند عضو شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: لزوم بازنگری در توسعه ارتفاعات جنوبی مشهد
سرخط خبرها

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: اتوبوس‌رانی ۱۵ درصد سهم حمل‌ونقل عمومی را به خود اختصاص داده است

  • کد خبر: ۳۲۲۱۶۹
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: اتوبوس‌رانی ۱۵ درصد سهم حمل‌ونقل عمومی را به خود اختصاص داده است
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: روزی یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان اتوبوس‌رانی جابه‌جا می‌شود که ۱۵ درصد سهم حمل‌ونقل عمومی را به خود اختصاص داده است.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، پوریا محمدیان‌یزدی، امروز ۲۵ اسفند ۱۴۰۳، در آیین رونمایی از ۱۸ دستگاه اتوبوس جدید اظهار کرد: در مشهد ۱۷۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس داریم که در ۱۶۷ خط سامان‌دهی شده‌اند. ۲۸۰۰ کیلومتر طول خطوط اتوبوس‌رانی ما بوده است که ۸۰ درصد سطح شهر را پوشش دادیم.

وی افزود: ۳۶۰۰ ایستگاه اتوبوس وجود دارد و به صورت متمرکز ۱۹ پایانه در مشهد داریم. ۱۶ پایانه خطی دیگر داریم که برنامه‌ریزی کردیم سامان‌دهی کنیم. هفت توقفگاه، یک تعمیرگاه اصلی و چهار پایگاه تعمیرات سریع داریم. بخش خصوصی در قالب هفت شرکت اتوبوس و پنج مینی‌بوس مشارکت دارد و ۴۴۰۰ راننده و نیروی انسانی در سازمان اتوبوس‌رانی در حال خدمت‌رسانی هستند.

محمدیان‌یزدی ادامه داد: روزانه یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان اتوبوس‌رانی جابه‌جا می‌شود که ۱۵ درصد سهم حمل‌ونقل عمومی را به خود اختصاص داده است. دو خط بی‌آرتی در مشهد داریم که یکی از پایانه امام‌رضا(ع) به طبرسی با ۱۴ کیلومتر طول، ۱۰۰ ناوگان و جابه‌جایی ۸۵ هزار مسافر است. خط دوم بی‌آرتی ۳ از بسکابادی تا پایانه الهیه با ۳۸ کیلومتر بوده که ۱۰۰ دستگاه ناوگان دارد و ۸۵ هزار مسافر جابه‌جا می‌کند.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: این موارد بیانگر اتفاقات بزرگ توسط سازمان است. برای تقویت این سیستم با حمایت شورای شهر در سال ۱۴۰۳ دو قرارداد به ظرفیت ۴۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد کردیم که تا امروز حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس فقط در سال ۱۴۰۳ توسط بخش خصوصی وارد شده است. در مجموعه ۱۳۷، بیشترین تماس‌ها، درخواست مردم برای تقویت خطوط بوده و تمام تلاش مجموعه این است که ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس را به ۲۵۰۰ دستگاه افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری در این حوزه سنگین است، عنوان کرد: هر اتوبوس به قیمت امروز ۱۲ میلیارد تومان ارزش مالی دارد که این ۱۸ دستگاه، نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی است. توسعه ناوگان جزو اولویت‌هایی است که شهردار و شورا در نظر گرفتند. چهار خط بی‌آرتی دیگر برای مشهد مصوب شده و ساخت پایانه‌ها، ارتقا و بازسازی، اتفاقاتی بوده که برای افزایش رانندگان و بهره‌وری سازمان در حال انجام است.

محمدیان‌یزدی بیان کرد: یک‌سری چالش‌ها در این حوزه داریم. در گذشته دولت در حوزه تأمین ناوگان حمایت و ۱۷.۵ درصد شهرداری و ۸۲.۵ درصد را دولت تأمین می‌کرد؛ اما الان به‌علت کمبود منابع، خود شهرداری‌ها ورود پیدا کردند و همه هزینه این ۴۰۰ دستگاه از منابع داخلی شهرداری تأمین می‌شود. قبلا یک‌سوم یارانه بلیت را دولت و یک‌سوم را شهرداری پرداخت می‌کرد و یک‌سوم از کرایه تأمین می‌شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: برای سال آینده، قیمت بلیت اتوبوس ۲۰۰۰ تومان تعیین شده؛ درصورتی‌که قیمت تمام‌شده، ۱۲ هزار تومان است. ۸۵ درصد قیمت تمام‌شده را رایانه می‌دهیم. این موارد نیاز به حمایت‌های متمرکز دولتی دارد.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده شاهد برگزاری مراسم شب‌های قدر هستیم که همکاران باید ۲۴ ساعته سرویس‌دهی کنند، تصریح کرد: سال تحویل را نیز داریم. در مراسم اربعین ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از خود مشهد اعزام می‌کنیم. ۳۱ روز از سال را رایگان سرویس می‌دهیم. امیدواریم با حمایت‌هایی که توسط شورا و تأمین مالی توسط شهرداری انجام می‌شود، بتوانیم این پروژه را به‌نحواحسن پیش ببریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->