حاجی بگلو: انتصاب تمام مدیران باید مشروط به رأی اعتماد شورا‌ها باشد دسترسی به حرم امام‌رضا(ع) از طریق ۳ خط مترو فقط با یک بلیت لزوم تعیین تکلیف تمامی املاک دراختیار شهرداری مشهد اجرای بیش از ۳۴۰ کیلومتر خط‌کشی محوری در معابر مشهد، از ابتدای سال تاکنون (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) مسیل‌‏ها؛ ناجیان ۹۰ ساله شهر مشهد میراث زنده «تیمچه حکاک‌ها» در مشهد رئیس دفتر شهردار مشهدمقدس منصوب شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) برند «بایدو» به عنوان هویت دوچرخه‌های اشتراکی در ایران ثبت شد آخرین وضعیت حریم مشهد و طرقبه‌شاندیز | آبادانی معطل مرزهای بلاتکلیف تغییر کاربری اراضی مازاد مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) مشهد به صنعتی ۷۰ درصد تماس‌های دریافتی مرکز ۱۳۷ مشهد، بانوان هستند ویدئو| رئیس جمهور به مشهد می‌آید | افتتاح فاز اول خط ۳ مترو با حضور پزشکیان آمریکا مناطق مختلف استان‌های مارب و الحدیده یمن را بمباران کرد(۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز عملیات اجرایی پروژه باغ رویش در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) همه امکانات شهر، متمرکز بر بزرگداشت دهه کرامت است | مشهد، کانون گرامیداشت سالروز شهادت شهدای خدمت در کشور آموزش ترافیک به بیش از ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی در طرح «سفیران سلامت» برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت شهرداری مشهد اعلام شد | ۱۴ عنوان برنامه ویژه تسهیل زیارت در دهه کرامت ۱۴۰۴ موحدیان: فاز یک خط ۳ مترو مشهد در روز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد مقدس: ۶۵ درصد منابع آلودگی هوای مشهد متعلق به منابع متحرک است دولت باید سهم بیشتری در توسعه خطوط مترو مشهد داشته باشد
سرخط خبرها

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد: استانداری برای تأمین واگن خط سه مترو به ما کمک کند

  • کد خبر: ۳۲۲۲۹۵
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد: استانداری برای تأمین واگن خط سه مترو به ما کمک کند
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: خرید واگن با دولت است و دولت فعلاً تأمین واگنی برای خط سه قطارشهری ندارد. از استانداری درخواست داریم کمک کنند تا واگن آماده شود.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز امروز، ۲۶ اسفند ۱۴۰۳، در مراسم آغاز عملیات تست نهایی مسیر و ایستگاه‌های فاز اول خط ۳ قطارشهری مشهد که هم‌زمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: چهار ایستگاه میانی فاز یک خط سه قطارشهری مشهد ۸ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز داشته و قابلیت دارد تا یک سال، یک‌سال‌ونیم آینده افتتاح شود.

وی بیان کرد: کارگاه‌های ما در خط سه به صورت بیست‌وچهارساعته فعال هستند و جای تشکر دارد. شورای شهر برای ایستگاه حرم الزام گذاشته که هزینه کنیم و خساست به خرج ندهیم. معماری ایستگاه باب‌الجواد(ع) ۹۰ درصد آماده است. تمام پله‌برقی‌های این ایستگاه تا تراز خیابان نصب شده، ایستگاه میدان شهدا مقداری عقب بوده، اما باب‌الجواد(ع) و پایانه مسافربری آماده است.

کیامرز با بیان اینکه ما اکنون با همت شرکت بهره‌برداری، دو قطار را برای خط سه آماده کردیم، عنوان کرد: خرید واگن با دولت است و دولت فعلاً تأمین واگنی برای ما ندارد. از استانداری درخواست داریم کمک کنند تا واگن آماده شود. فعلاً با یک قطار شروع می‌کنیم و دوسه ماه بعد، دو قطار خواهیم داشت. در ۱۱ دقیقه، کل مسیر را طی می‌کنیم و سرفاصله ۱۵ دقیقه است که بعد از افزایش تعداد قطار، به ۱۰ دقیقه می‌رسد. درخواست مردم برای این خط زیاد است؛ بنابراین باید واگن تهیه شود.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد افزود: شهر مشهد تنها شهری است که از نظر واگن در خط یک و دو ظرفیت زیادی دارد. با توجه به خاص‌بودن مشهد درخواست دارم با دولت تفاهم انجام دهیم و دنبال پنج قطار برای خط سه باشیم که دورنمای نیاز به قطار یک‌ سال است. ما از ۶۰۰ واگنی که دولت برای تهران می‌گیرد، ۵۰ واگن می‌خواهیم.

وی ادامه داد: این خط شش‌واگنه بوده و می‌تواند ۱۵۰۰ نفر را جابه‌جا کند. هزینه هر واگن یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو بوده و یک قطار شش‌واگنه ۷.۵ میلیون یورو قیمت دارد. هزینه ۶۰۰ واگن تهران توسط دولت پرداخت شده است. قطار خط یک حدود ۲.۵ میلیون یورو قیمت دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->