نصب ۱۱۰۰ المان بهاری در مشهد پاسخ گویی معاون فرهنگی شهردار مشهد از طریق مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ | از جام رمضان تا جشنواره نورنمای میدان شهدا پیگیری ملی برای رفع مشکل ون تاکسی های مشهد پربارترین دوران شورای شهر مشهد در رسیدگی به حاشیه شهر برنامه‌های متنوع شهرداری مشهد برای زائران و گردشگران در بهار ۱۴۰۴ تمهیدات اورژانس مشهد برای چهارشنبه سوری | آماده باش ۷۵ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی با دوربین‌های سیار در ایام نوروز ۱۴۰۴ در مشهد اجرای ۳۶۰ هزار متر خط‌کشی معابر مشهد در آستانه بهار ۱۴۰۴ بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ شهرداری مشهد در صحن علنی شورا(۲۶ اسفند ۱۴۰۳) | جانمایی ۵۰ درصد اوراق مشارکت در ردیف بودجه ۱۴۰۴ نماینده مردم مشهد در مجلس: نگاه دولت به مشهد فراتر از نگاه ملی باشد مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص): فاز یک خط سه متروی مشهد، مهم‌ترین پروژه مترویی کشور است فرماندار مشهد: فاز یک خط سه قطارشهری مشهد نمادی از اراده و عزم خدمتگزاران حضرت‌ رضا(ع) است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: با هزینه ساخت هر کیلومتر مترو می‌توانیم پنج تقاطع چهارسطحی بسازیم مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد: استانداری برای تأمین واگن خط سه مترو به ما کمک کند آغاز عملیات تست نهایی مسیر و ایستگاه‌های فاز یک خط سه مترو مشهد | شهردار مشهد مقدس: مترو مشهد یکی از فعال‌ترین پروژه‌ها در حوزه قطارشهری در کشور است + فیلم هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده است (۲۶ اسفند ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین سفره افطار جهان اسلام در جوار حرم امام‌رضا(ع) برپا شد + ویدئو دیدار اعضای شورای شهر مشهد با قلندر شریف همزمان با گرامیداشت روز شهردار ساخت و احیای آرامگاه فردوسی با تلاش موسیقی‌دان‌های تهرانی | جان‌گرفتن نُت‌ها برای «حکیم توس»
سرخط خبرها

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد: استانداری برای تأمین واگن خط سه مترو به ما کمک کند

  • کد خبر: ۳۲۲۲۹۵
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد: استانداری برای تأمین واگن خط سه مترو به ما کمک کند
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: خرید واگن با دولت است و دولت فعلاً تأمین واگنی برای خط سه قطارشهری ندارد. از استانداری درخواست داریم کمک کنند تا واگن آماده شود.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز امروز، ۲۶ اسفند ۱۴۰۳، در مراسم آغاز عملیات تست نهایی مسیر و ایستگاه‌های فاز اول خط ۳ قطارشهری مشهد که هم‌زمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: چهار ایستگاه میانی فاز یک خط سه قطارشهری مشهد ۸ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز داشته و قابلیت دارد تا یک سال، یک‌سال‌ونیم آینده افتتاح شود.

وی بیان کرد: کارگاه‌های ما در خط سه به صورت بیست‌وچهارساعته فعال هستند و جای تشکر دارد. شورای شهر برای ایستگاه حرم الزام گذاشته که هزینه کنیم و خساست به خرج ندهیم. معماری ایستگاه باب‌الجواد(ع) ۹۰ درصد آماده است. تمام پله‌برقی‌های این ایستگاه تا تراز خیابان نصب شده، ایستگاه میدان شهدا مقداری عقب بوده، اما باب‌الجواد(ع) و پایانه مسافربری آماده است.

کیامرز با بیان اینکه ما اکنون با همت شرکت بهره‌برداری، دو قطار را برای خط سه آماده کردیم، عنوان کرد: خرید واگن با دولت است و دولت فعلاً تأمین واگنی برای ما ندارد. از استانداری درخواست داریم کمک کنند تا واگن آماده شود. فعلاً با یک قطار شروع می‌کنیم و دوسه ماه بعد، دو قطار خواهیم داشت. در ۱۱ دقیقه، کل مسیر را طی می‌کنیم و سرفاصله ۱۵ دقیقه است که بعد از افزایش تعداد قطار، به ۱۰ دقیقه می‌رسد. درخواست مردم برای این خط زیاد است؛ بنابراین باید واگن تهیه شود.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد افزود: شهر مشهد تنها شهری است که از نظر واگن در خط یک و دو ظرفیت زیادی دارد. با توجه به خاص‌بودن مشهد درخواست دارم با دولت تفاهم انجام دهیم و دنبال پنج قطار برای خط سه باشیم که دورنمای نیاز به قطار یک‌ سال است. ما از ۶۰۰ واگنی که دولت برای تهران می‌گیرد، ۵۰ واگن می‌خواهیم.

وی ادامه داد: این خط شش‌واگنه بوده و می‌تواند ۱۵۰۰ نفر را جابه‌جا کند. هزینه هر واگن یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو بوده و یک قطار شش‌واگنه ۷.۵ میلیون یورو قیمت دارد. هزینه ۶۰۰ واگن تهران توسط دولت پرداخت شده است. قطار خط یک حدود ۲.۵ میلیون یورو قیمت دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->