مجید نژادحسین امروز، ۲۹ اسفند ۱۴۰۳، در حاشیه نشست تأمین ۶۰ دستگاه واگن باقیمانده خط یک قطارشهری مشهد، در گفتوگو با خبرنگار شهرآرانیوز، اظهار کرد: یکی از سیاستهای اصلی کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک تأمین ۶۰ واگن خط یک قطارشهری است. ما برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، برای خط یک، حداقل ۱۲۰ واگن نیاز داشتیم که ۶۰ واگن اکنون موجود است و سرویسدهی میکنند و عمر این واگنها ۱۵ سال است.
وی افزود: جهت خدمات مطلوبتر و کاهش سرفاصله زمانی، طی فرایند دوساله مناقصه عمومی برای تأمین ۶۰ واگن خط یک قطارشهری مشهد انجام شد، امروز ۲۹ اسفندماه، پاکت آن بازگشایی و با حدود ده همت مبلغ قرارداد شرکت پیمانکار مشخص شد.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهدمقدس ادامه داد: فرایند تولید و واردات واگنها در بازه زمانی سهساله انجام خواهد شد و شاهد خدمات مطلوبتر به شهروندان در خط یک قطارشهری مشهد خواهیم بود.
نژادحسین در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از دلایل الزام تأمین این ۶۰ واگن، آن است که تقریباً یک هفته گذشته، تست نهایی فاز یک خط ۳ قطارشهری شامل ایستگاههای پایانه امامرضا(ع)، بابالجواد(ع) و میدان شهدا را انجام دادیم و برنامهریزی کردیم که در دهه فجر سال آینده یا نهایتاً سال بعدش، ایستگاه بسیج را که محل تلاقی خطوط یک و سه است، آماده کنیم؛ مشابه ایستگاه شریعتی که محل تلاقی خطوط یک و دو است یا مشابه ایستگاه شهدا که خطوط دو و سه را به یکدیگر متصل میکند.
وی درنهایت افزود: با تکمیل ایستگاه بسیج، خطوط یک و سه متصل میشوند و عملاً ورود این ۶۰ واگن یکی از الزامات جدی ما خواهد بود تا شهروندان بتوانند با خیال راحت به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.