شهرداری مشهد در کنار خادمان دهه آخر صفر | بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از موکب‌های شهرداری در منطقه ۱۰ آرامش در بازار بلیت مشهد در دهه پایانی صفر | از آزادسازی نرخ‌ها تا افزایش سهمیه ناوگان ورود بیش از ۲ میلیون و ۹۶ هزار زائر و مسافر به مشهد (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) درباره «کوچه امام خمینی (ره)‌ ۹» در مشهد | کوچه شجاع‌التولیه و راهی که از باغات متفرقه می‌گذشت آمادگی کامل شهرداری منطقه ۷ مشهد برای میزبانی زائران دهه پایانی صفر ترامپ پاداش صلح در اوکراین را حضور خود در بهشت عنوان کرد بهره‌برداری موقت از ایستگاه استقبال از زائر منطقه ۷ شهرداری مشهد برای پذیرایی از زائران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۴ سلیمی: ایستگاه استقبال از زائر منطقه ۷ جزو نیاز‌های مشهد و جای آن خالی بود افزایش ساعات بهره‌برداری متروی مشهد برای خدمت‌رسانی گسترده به زائران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۴ رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: ما پیوست‌های فرهنگی را در رضایتمندی زائر می‌بینیم مدیران مناطق ۲ و ۶ شهرداری مشهد منصوب شدند (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) منصوریان: یکی از زیرساخت‌های مهم فرهنگی در منطقه ۷ مشهد، ایستگاه استقبال از زائر است علوی‌مقدم: امسال یکی از سال‌های بسیار خوب برای مهمانی از زائران در شهر مشهد خواهد بود طهوریان عسکری: تلاش می‌کنیم زائران برای اسکان در روز‌های پایانی ماه صفر دغدغه ذهنی نداشته باشند بازدید مستمر از موکب‌های مسیر‌های منتهی به مشهد | رفع مشکل قطعی برق و خدمات زیرساختی سرویس دهی ۵۱۰ دستگاه اتوبوس در خطوط منتهی به حرم رضوی در ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ پوشش مسافران ایستگاه‌های منتخب خطوط قطارشهری مشهد توسط اتوبوسرانی در روزهای پایانی ماه صفر مهرگان چشم‌انتظار تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل واحدها + فیلم آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر
سرخط خبرها

افتتاح ضلع شمالی پل انقلاب، پایان ترافیک کور ۱۰ ساله در ورودی شهر مشهد

  • کد خبر: ۳۲۳۳۰۲
  • ۰۲ فروردين ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۸
  • ۹
افتتاح ضلع شمالی پل انقلاب، پایان ترافیک کور ۱۰ ساله در ورودی شهر مشهد
پس از سال‌ها، دیگر خبری از گره‌های ترافیکی کور در ورودی غربی پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) مشهد نیست و با اصلاح هندسی این پروژه در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۳، معضل همیشگی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در محدوده پل انقلاب اسلامی برای همیشه برطرف شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از سال‌ها، دیگر خبری از گره‌های ترافیکی کور در ورودی غربی پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) نیست و با اصلاح هندسی این پروژه در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۳، معضل همیشگی زائران و مجاوران حرم رضوی در محدوده پل انقلاب اسلامی مشهد برای همیشه برطرف شده است.

احسان شریعتی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد، در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز، با اشاره به جزئیات فنی و چشم‌انداز این پروژه اظهار کرد: از بهمن سال ۱۴۰۲ که کلنگ بهسازی پل انقلاب اسلامی در قالب چندین پروژه راهسازی در دل یک کلان‌پروژه بر زمین زده شد، ما با چالش‌های مختلفی دست‌وپنجه نرم کردیم، اما اهداف بزرگی در سر داشتیم. اهمیت مضاعف پل انقلاب در انتهای بولوار امام‌خمینی(ره) از این جهت است که این نقطه شاهراه ارتباطی شبکه بزرگراهی شهر به مرکز شهر محسوب می‌شود و مجاورت با ورودی سواره پایانه امام‌رضا(ع)، آن را به یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین پروژه‌ها برای مدیریت شهری تبدیل می‌کند.

وی افزود: به عبارت دقیق‌تر، ما در این پروژه از ابتدا بنا داشتیم تا چند هدف را باهم محقق کنیم؛ اولاً تسهیل دسترسی اتوبوس‌های بین‌شهری که از ورودی جاده نیشابور خود را به مشهدالرضا(ع) می‌رسانند، دوماً تسهیل تردد خودرو‌های شخصی و البته حفظ ثبات مسافرگیری و توقف ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد که به محوریت پایانه انقلاب، بخش مهمی از دسترسی مردم به مرکز شهر را برعهده دارند.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در مجموع، بیش از ۲۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی شورای محترم شهر تخصیص داده شد تا این پروژه هرچه زودتر با رعایت همه استاندارد‌های فنی‌مهندسی در اختیار زائران و مجاوران قرار بگیرد. سختی کار ما نیز در آن بود که باید تردد اتوبوس‌های بین‌شهری، اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی و خودرو‌ها، در اثنای اجرای پروژه حفظ می‌شد و بر همین اساس، تلاش داشتیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن با کار شبانه‌روزی، این طرح به سرانجام برسد و بار ترافیک پل انقلاب حذف شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با افتتاح ضلع شمالی میدان انقلاب و تبدیل هم‌زمان میدان به تقاطع با بهسازی آسفالت و ایجاد دسترسی‌های تازه از بزرگراه شهید سلیمانی، امروزه شاهد برطرف‌شدن یکی از گره‌های همیشگی ترافیک در مسیر ورود زائران عزیز هستیم. البته تا الان فقط شش پروژه در ضلع شمالی این پروژه به بهره‌برداری رسیده و به عموم زائران و مجاوران این نوید را می‌دهیم که با تکمیل پروژه در ضلع جنوبی، وضع از این هم بهتر خواهد شد. تأثیر فاز دوم این طرح بر تقاطع‌های جهاد و حافظ به‌شدت محسوس است و پروژه‌ای که هم‌اکنون پشت دیوار سنگی حاشیه بزرگراه شهید سلیمانی در جریان است، در زمان بهره‌برداری مردم را تا حد زیادی غافلگیر و خوشحال خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۱
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۰۲
0
1
سلام،از‌مسئولین محترم تقاضا دارم پارک چهل بازه را‌به‌پارک حکمت وصل کنید. خیلی ممنون از زحمات شما.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۰۳
0
1
خداقوت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۰۳
0
3
مشکل اصلی ورودی مشهد در جاده سنتو وتا خروج از مشهد است که تغییری داده نشده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۰۳
0
5
سلام پل مفتح شرقی و غربی کی ساخته میشود
رضارجبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۰۳
0
2
چرا فکری به حال ترافیک بلوار 22بهمن نمیکنن که یکی از ورودیهای شهرمشهد است که بیش ار ده ساله همیشه ترافیک داره باید برای 800متر راه نیم ساعت تو ترافیک باش مخصوصا از وقتی که راه شهرک مهرگان از سمت جاده کلات باز شده گذشته ازاون به کمربند سبز هم راه داره مسئولین هیچ فکری به حال این ترافیک نمیکنن
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۰۴
0
2
سلام لطفا پیگیر ترافیک جاده سنتو باشید و دستفروش های کنار جاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۰۵
0
2
پل مفتح شرقی به مفتح غربی از همه واجب تره خیلی ترافیک سنگین شده
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۰۷
0
1
مشکل شلوغی وحشتناک ورودی مشهد از سمت جاده سنتو رو حل کنید از شهرستان تا سه راه فردوسی رو دو ساعتها میایم از اونجا تا فلکه پارک بیشتر از دو ساعت تو ترافیکیم
Medi
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۰
0
2
با سلام متاسفانه با صرف هزینه گزاف و مقدار زمین هم که هدر رفته در پروژه که در منطقه تقریباً گران هم هست تغییر ی در ترافیک انجام نشده و فقط از میدان به چهارراه تبدیل شده اگه 210 میلیارد ی که گفتید درست باشه که واقعا پول ها رو در جوب ریخته اید
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->