به گزارش شهرآرانیوز، در راستای تکریم زائران و مجاوران حضرت ثامنالحجج (ع) و تأکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر ارتباط مستقیم مدیران این آستان مقدس با مخاطبان، زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، امروز ۱۷ اردیبهشت ماه، محمد معالی تفتی، مدیر امور زائرین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی، ضمن حضور در سامانه ملی پاسخگویی ۱۳۸ به تماسهای مردمی پاسخ داد تا ضمن استماع مشکلات مردم، نسبت به حل آنها، اقدام کند.
وی در حاشیه این برنامه، گفت: امسال طلیعه دهمین سال اجرای طرح مهر درخشان، ویژه زیارت اولیهاست.
در این طرح زائرانی که تاکنون به زیارت مشرف نشدهاند، پس از شناسایی، از سراسر کشور به مشهدالرضا (ع) و زیارت حرم علی بن موسیالرضا (ع)، مشرف میشوند.
معالی، ادامه داد: در این طرح، افرادی که شرایط خاص دارند بهصورت رایگان، سه روز مهمان امام رضا (ع) هستند.
این افراد در مدت اقامت خود در شهر مشهد، از خدماتی همچون اسکان، تغذیه و رفت آمد رایگان به حرم، برنامههای فرهنگی، زیارت گروهی و غذای مهمانسرای حضرت، بهرهمند میشوند و در واقع یک زیارت مبدأ تا مبدأ رایگان برای آنها، رقم میخورد.
وی، تصریح کرد: در این طرح، شرایطی فراهم آمده تا افرادی که تا کنون توفیق تشرف به بارگاه منور رضوی را کسب نکردهاند و یا از بیماری صعبالعلاج رنج میبرند و جزو دهکهای یک تا ۴ هستند، در قالب کاروانهای زیارتی از استانهای مختلف کشور، به زیارت حرم علی بن موسی الرضا (ع)، مشرف میشوند.
مدیر امور زائرین بنیاد کرامت رضوی، ادامه داد: امروز پاسخگوی تعداد زیادی از مخاطبان بودیم، درخواستها بسیار فراوان بود و تلاش کردیم همه عزیزان، مهمان احسان حضرت رضا (ع)، شوند.
وی، خاطرنشان کرد: مخاطبی که ساعتها پشت خط تلفن منتظر میشود تا به سامانه ۱۳۸ متصل شود و درخواست خود را مطرح کند، قابل احترام است و سعی ما این است، به همه درخواستها، پاسخ دهیم.
منبع: آستان نیوز