۶۰ درصد اتلاف انرژی در نیروگاه‌های برق کشور است | وجود بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار فرصت صرفه‌جویی در حوزه مصرف انرژی بررسی قیمت امروز گوشی‌های همراه (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی قیمت نوشت‌افزار در مشهد | سود مجاز فروشندگان چقدر است؟ تعلیق ۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیت میانگین قیمت فروش خانه در بلوار احمدآباد مشهد چند است؟ + ویدئو بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) بورس صعودی شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) عراق واردات هندوانه، گوجه‌فرنگی و خربزه را از ایران ممنوع کرد صنایع غذایی خراسان رضوی، موتور محرک اقتصادی در استان است تشدید نظارت بر واحد‌های صنفی لوازم‌التحریر و پوشاک هم‌زمان با بازگشایی مدارس رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها برخلاف شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» است بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) صرفه جویی ۱۴۰ میلیون مترمکعبی گاز با تعویض بخاری‌های فرسوده در کشور «خوشا به حالت‌ ای روستایی!» قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت کوین (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) + تحلیل قیمت دلار پرداخت وام ازدواج تا پایان سال به تمام واجدان شرایط الزامی شد مکالمه رایگان و بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت هفته وحدت تولید واقعی در صنایع غذایی خراسان رضوی بسیار کمتر از ظرفیت موجود است کاهش ارزش وام خرید مسکن | با وام ۹۶۰ میلیون تومانی چند متر مسکن می‌توان خرید؟ رئیس سازمان بورس باید کت دربیاورد و از وزیر اقتصاد مطالبه کند | مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان بورس آغاز شد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) برای تهیه رُب، گوجه فرنگی را با این قیمت تهیه کنید | قیمت عمده میوه و صیفی جات در مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) چالش بیمه مربیان تعلیم رانندگی حل شد با وام ۲۸۰ میلیون تومانی بدون محدودیت خودرو بخرید + شرایط کمیسیون اجتماعی مجلس موضوع افزایش حقوق کارگران را دنبال می‌کند قیمت کارخانه‌ای خودرو افزایش یافت؟
سرخط خبرها

شاخص کل بورس امروز ۱۶ تیر/ نماگر اصلی بازار رکورد زد

  • کد خبر: ۳۳۱۶۴
  • ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
شاخص کل بورس امروز ۱۶ تیر/ نماگر اصلی بازار رکورد زد
بازار امروز دوباره همه را شگفت زده کرد. در حالی که اغلب تحلیل گران اعتقاد داشتند این هفته روند اصلاحی در بازار آغاز می‌شود، اما امروز بورس تهران با رکورد شکنی نشان داد که این جریان نقدینگی است که روند بازار را تعیین می‌کند و بس! امروز شاخص کل از مقاومت روانی یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی عبور کرد.

گروه اقتصاد/شهرآرانیوز؛ امروز شاخص کل بورس با ۴.۹۸ درصد رشد معادل ۸۲۴۹۸ پله صعود کرد و به یک میلیون و ۷۳۷ هزار واحد رسید. بازار با چنان شدتی رشد کرد که حتی عبور از مقاومت روانی یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی هم نتوانست جلوی رشد آن را بگیرد.

البته در این رشد افسارگسیخته نباید سهم «شستا» را نادیده بگیریم. معاملات در این نماد که چندی پیش به دلیل نوسانات بیش از ۵۰ درصد بسته شده بود امروز بدون دامنه نوسان بازگشایی شد و با رشد ۳۷.۶ درصدی خود توانست به تنهایی موجب رشد ۲۲۴۱۹ واحدی شاخص کل بشود.

اما ساعت ۱۰ و ۲۸ دقیقه مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران معاملات در نماد «شستا» را باطل اعلام کرد. ناظر بازار با ارسال پیامی مبنی بر اینکه به دلایل نظارتی معاملات در این نماد را باطل کرد.

همچنین ناظر بازار معاملات در نماد‌های شاخص ساز «خودرو» و «خساپا» را همچون سه روز گذشته به ساعت ۱۳:۴۵ تا ۱۴:۵۰ موکول کرده است تا با این روش از ایجاد اختلال در هسته معاملات جلوگیری کند. با این حال می‌توان پیش بینی کرد که معاملات در این دو نماد نیز شاخص‌های روزانه را کمی دستخوش تغییر قرار دهد.

لازم به ذکر است که شاخص کل هم وزن در پایان زمان پنجره معاملاتی اصلی بازار امروز یعنی ساعت ۱۲ و نیم ظهر با ۲.۹۶ درصد رشد معادل ۱۳۹۱۳ پله صعود را تجربه کرد و به ۴۸۳ هزار واحد رسید. همچون روز‌های گذشته تفاوت معناداری میان رشد شاخص کل و شاخص هم وزن وجود دارد که حائز نکته مهمی است. آن هم اینکه این روز‌ها نماد‌های متعلق به شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز علت اصلی رشد بازار سرمایه هستند.

امروز ۱۶ تیر ماه در دو بازار بورس و فرابورس در مجموع ۵۰۰  نماد در قیمت‌های مثبت و ۱۲۸ نماد در قیمت‌های منفی معامله شدند. در جریان معاملات امروز ۶ میلیارد و ۳۳۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان معامله شد.

در این گزارش شاخص‌های منتخب، نماد‌های موثر بر شاخص کل و نماد‌هایی که بیشترین رشد را امروز تجربه کردند را برایتان لیست کرده‌ایم که در ادامه می‌بینید.


نماد‌هایی که امروز بیشترین رشد را تجربه کردند:

شاخص کل بورس امروز 16 تیر/ نماگر اصلی بازار با 82 هزار واحد رشد رکورد زد

نمادهای موثر بر شاخص کل:

شاخص کل بورس امروز 16 تیر/ نماگر اصلی بازار با 82 هزار واحد رشد رکورد زد

شاخص‌های منتخب:

شاخص کل بورس امروز 16 تیر/ نماگر اصلی بازار با 82 هزار واحد رشد رکورد زد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->