شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد و خراسان رضوی در روز شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۴ تعطیل است استقرار تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در محور‌های مواصلاتی منتهی به حرم در آستانه شهادت امام رضا(ع) | احتمال حضور پزشکیان در مشهد طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام‌رضا(ع) ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) + فیلم و عکس هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط «قابل‌قبول» قرار دارد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر کشور: نگاه به مشهد و به ویژه برنامه‌های دهه آخر ماه صفر، ملی است | بازگشت ۲ میلیون تبعه غیرمجاز به افغانستان تا پایان سال ۱۴۰۴ + فیلم وزیر کشور وارد مشهد شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) آمادگی مشهد برای اسکان ۸۰۰ هزار زائر حرم امام‌رضا(ع) در هر شب، طی روزهای آخر صفر ۱۴۰۴ استاندار خراسان رضوی: کارگروه احداث شهرک سلامت در مشهد تشکیل می‌شود مجموعه‌های مردمی در تدارک پذیرایی از زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ در مشهد + فیلم عکس‌هایی از تمرین ارکستر سمفونیک تهران رونمایی از کتاب «در سایه‌سار خورشید» با موضوع فرهنگ میزبانی توسط شهرداری مشهد پیش‌بینی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مشهد برای تقویت مسیر‌های عبوری و منتهی به حرم مطهر در روز‌های پایانی صفر خراسان رضوی، قطب صنایع دستی کشور؛ ۲۳ هزار هنرمند و ۷۰۰ فروشگاه فعال
سرخط خبرها

یک شهر و یک شهرآرا

  • کد خبر: ۳۳۴۲۷۳
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۷:۳۰
یک شهر و یک شهرآرا
برای ایران و ایرانی، سوم خرداد نماد «می‌شود» در برابر همه «نمی‌شود» ها. در روزی چنین تاریخی و تاریخ‌ساز، «شهرآرا» متولد شد؛ روزنامه‌ای که از همان اول قرار بود در صفحاتش محصور نشود.

ما مردمی هستیم به حماسه نام‌بردار. تمدن دیرپای ایرانی بر دوش حماسه، هزاره به هزاره و قرن به قرن گشته است. ما با پای حماسه این همه راه آمده‌ایم و این همه آلبوم خلق کرده‌ایم. سوم خرداد ۱۳۶۱ ازجمله این آلبوم‌هاست که در هر خوانش سالانه، ما را به فهمی نو از حقیقتی رفیع می‌رساند که در آزادسازی خرمشهر رقم خورد. آن روز، جان به تن برگشت و خرمشهر به ایران. ما تاریخ را برگی نو زدیم که در هر خوانش زنده‌تر و چشمه‌سان‌تر جاری می‌شود.

برای ایران و ایرانی، سوم خرداد نماد «می‌شود» در برابر همه «نمی‌شود» ها. پرچم «می‌توانیم» در برابر باوری که دستانش می‌لرزید و ذهنی که با نمی‌توانیم انباشت شده بود. سوم خرداد و فتح خرمشهر، خبر اول بود در جهان حماسه‌ها. در تکرار این روز باید از خبر به روایت اول، خوانش صحیح و صادق از رویداد‌ها می‌رسیدیم تا جای شهید و جلاد عوض نشود. در ادامه به پاسداری از ادراک صحیح باید می‌رسیدیم تا دیگران نتوانند با دستکاری در ادراک جامعه، دست ما را ببندند. این هم کار رسانه است. جبهه‌ای گسترده که باید شکل بگیرد تا نتوانند ما را در قالبی که می‌پسندند قاب کنند.

بر همین اساس، در روزی چنین تاریخی و تاریخ‌ساز، «شهرآرا» متولد شد؛ روزنامه‌ای که از همان اول قرار بود در صفحاتش محصور نشود، بلکه با تولید محتوای غنی در پدیده چندخوانندگی، گام اول را چنان بردارد که هر صفحه را چند نفر بخوانند. شهرآرا در تعریف رسالت رسانه‌ای خود، تصمیم گرفت زبان مردم باشد؛ رسانه‌ای برای شهر امام‌رضا علیه‌السلام؛ صدای همه مردم و حتی در و دیوار شهر که قاب تمدنی یک فرهنگ ماندگار است؛ زبان شفافیت، آیینه رویداد‌های شهر مشهد و خدمتگزار توسعه فرهنگی این دیار نورانی.

شانزده‌سال از آن آغاز پرامید گذشته است و امروز شهرآرا به جایگاهی قابل‌اعتماد در میان رسانه‌های شهری کشور دست یافته است؛ رسانه‌ای مردمی، متعهد و ناظر بر دغدغه‌های واقعی شهروندان؛ بنگاهی چندرسانه‌ای که صدایی واحد را نمایندگی می‌کند برای اعتلای مشهد. در خوانش واقعیت‌ها و تحلیل رویداد‌ها می‌توان شهادت داد که شهرآرا در طول این سال‌ها کوشیده است در کنار پوشش دقیق رویداد‌ها و سیاست‌های شهری، به نیاز‌های فرهنگی، اجتماعی و زیارتی شهر مشهد نیز توجهی ویژه داشته باشد.

هویت این شهر گره‌خورده به حضور امام مهربانی‌هاست و این ویژگی، مسئولیت رسانه‌ای ما را دوچندان می‌کند. شهرآرا نیز به‌درستی این هویت را در اولویت محتوای خود قرار داده و همواره در مسیر تقویت زیست فرهنگی و تربیتی شهر گام برداشته است. کوشش شهرآرا، آراستن شهر و شهروند به زیبایی‌های فرهنگ رضوی است با زبان هنر و رسانه. همت این رسانه بهترسازی محیط زیست فرهنگی برای همه است.

اطلاع‌رسانی دقیق، نقد منصفانه و پرداختن حرفه‌ای و تمام‌ساحتی به مسائل شهر از دریچه نگاه مردم و کارشناسان، ازجمله محور‌های طراحی و اجراشده رسانه مردم مشهد بوده است. آنان که به انصاف و نگاه حرفه‌ای داوری می‌کنند، بر این موضوع متفق‌اند که شهرآرا نه‌تنها رسانه‌ای محلی، بلکه پاره‌ای از هویت مشهد است؛ با زبان مردم سخن می‌گوید و در کنار مدیریت‌شهری، به ساختن فردایی بهتر برای این شهر می‌اندیشد. درخشش افتخارآمیز خبرنگاران این بنگاه در جشنواره‌های مختلف ملی، امضای معتبری است پای این سخن که شهرآرا، فراتر از نشریه‌ای محلی، یک رسانه معتبر ملی است.

نگاهی به ضمائم تولیدی شهرآرا، چون شهرآرامحله، شهربانو، چهره، شهرآرامترو، کوله‌پشتی، پلخمون و... در کنار فعالیت‌های گسترده و مهم در فضای مجازی و پلتفرم‌های متعدد، این گواهی را ضریب چندبرابر می‌دهد که شهرآرا اکنون به جوانی توانمند و بالغ تبدیل شده است که دست شهر را می‌گیرد. در زادروز شهرآرا که به روز آزادسازی خرمشهر تبرک یافته است، برای شهرآراییان و مشهد عزیز روزگاری موفق‌تر آرزو می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->