نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای
سرخط خبرها

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: هر متر مربع روکش آسفالت مشهد ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد

  • کد خبر: ۳۳۴۹۶۰
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۰۳
  • ۲
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: هر متر مربع روکش آسفالت مشهد ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: هر متر مربع روکش آسفالت مشهد ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد؛ بنابراین برای چهار میلیون مترمربع دو همت هزینه تهیه، اجرا و مباحث مرتبط با آن است.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، پوریا محمدیان‌یزدی امروز، ۶ خرداد ۱۴۰۴، در آیین رونمایی از ماشین‌آلات پیشرفته تراش و اجرای آسفالت و بهره‌برداری از کارخانه تولید قیر امولسیون که در مجتمع تولید آسفالت شهید مجیدی برگزار شد، اظهار کرد: سطح معابر شهر مشهد که قابلیت روکش آسفالت دارد، ۴۵ میلیون مترمربع است.

وی بیان کرد: عمر مفید آسفالت ۱۵ سال است و اگر بخواهیم شهر مشهد هموار باشد، باید سالی سه میلیون مترمربع آسفالت یا روکش آسفالت انجام دهیم که هر ۱۵ سال این کار ادامه پیدا می‌کند تا ۴۵ میلیون مترمربع را داشته باشیم. ملاک عمل برای مدیریت شهری سالانه سه میلیون مترمربع آسفالت است.

محمدیان‌یزدی افزود: در سه‌چهار سال اخیر تا قبل از سال ۱۴۰۳ نتوانستیم این حداقل را اجابت کنیم و زیر یک میلیون مترمربع آسفالت داشتیم؛ بنابراین با عقب‌ماندگی قابل‌توجهی مواجه هستیم. بر همین اساس، شورا سال قبل هدف‌گذاری چهار میلیون مترمربع آسفالت را داشت و امسال نیز پنج میلیون مترمربع است تا عقب‌افتادگی‌ها را جبران کنیم.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه ما با یک تن آسفالت، هشت مترمربع را روکش می‌کنیم، عنوان کرد: اگر یک میلیون مترمربع آسفالت را در نظر بگیریم، با ۱۲۵ هزار تن می‌توانیم آسفالت کنیم. در هر تن آسفالت، ۵۰ کیلوگرم قیر مصرف می‌کنیم؛ بنابراین برای هر یک میلیون مترمربع آسفالت، ۶۲۵۰ تن قیر نیاز داریم. براساس قیمتی که هفته گذشته از بورس گرفتیم، قیمت قیر بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است.

وی ادامه داد: اگر قیمت ۲۵ میلیون تومان را در نظر بگیریم، هزینه قیر برای یک میلیون مترمربع آسفالت ۱۵۰ میلیارد تومان و برای چهار میلیون مترمربع ۶۰۰ میلیارد تومان است. مخزنی که در کارخانه شهید مجیدی داریم ۷۰۰۰ تن قیر ظرفیت دارد که برای یک میلیون مترمربع آسفالت کافی است. هر مترمربع روکش آسفالت مشهد ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد؛ بنابراین برای چهار میلیون مترمربع، دو همت هزینه تهیه، اجرا و مباحث مرتبط با آن است.

محمدیان‌یزدی با اشاره به اینکه دنبال استفاده از آسفالت پلیمری هستیم، تصریح کرد: برای مسیر‌های خاصی مثل بی‌آرتی، آسفالت پلیمری در مشهد جواب گرفته و دنبال اجرای این نوع آسفالت هستیم. مشکلاتی برای ادامه کار داریم که یکی از آن‌ها فرایند حفاری‌ها در مشهد است. توسعه شبکه فیبر نوری در مشهد اکثر آسفالت‌های سطح شهر را دچار مشکل کرده و جدایی آب شرب از خام در برخی معابر مسئله‌ساز شده است. مسائل توسعه‌ای دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز آسفالت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برای نهضت آسفالت نیاز به پشتیبانی داریم و این کارخانه و کارخانه بتن سازمان عمران پشتوانه‌های عملیات اجرایی هستند. امروز دو میلیون یورو تجهیزات و ماشین‌آلات جدید اضافه می‌شود که با استفاده از آن‌ها ۳۰ درصد زمان آسفالت کاهش پیدا می‌کند. ۳۰ دستگاه کامیون در این کارخانه داریم که فرسوده است. دستگاه‌های سنگ‌شکن ما به مرز فرسوده‌شدن نزدیک می‌شود که در سنوات آتی اورهال و نوسازی آن‌ها را دنبال می‌کنیم تا سه میلیون مترمربع آسفالت سالانه را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روسازی در مشهد مغفول واقع شده است. قبلاً نهضت پیاده‌روسازی را داشتیم اما الان نگاه ما خودرومحور شده است. امیدواریم بتوانیم در این حوزه نیز دوباره ایجاد حساسیت کنیم. مشهد ۱۵ میلیون مترمربع پیاده‌رو دارد که ۶ میلیون مترمربع در معابر اصلی و ۹ میلیون مترمربع در معابر فرعی است.

محمدیان‌یزدی افزود: پیاده‌روسازی در پروژه‌هایی مانند زودبازده یک و دو تعریف شده، اما باید به صورت جدی به این موضوع پرداخته شود. امسال ۳۵۰ میلیارد تومان برای پیاده‌روسازی در زودبازده سه کنار گذاشتیم، اما نیاز دارد ویژه‌تر به این موضوع بپردازیم.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: ما ۱۹۱ کیلومتر مسیل برای دفع سیلاب داریم که ۱۵۰ کیلومتر جداره‌سازی، بدنه‌سازی و سامان‌دهی کردیم، ۲۷ کیلومتر دیگر خاکی است که در برنامه گذاشتیم، ۱۴ کیلومتر نیز در حوزه نظامی و امثال آن است که دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نرم‌افزار تأمین و نگهداری ایجاد شده و از امسال تمام موضوعات تأمین و نگهداری در دل این نرم‌افزار ثبت و ضبط می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین عبدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
0
0
ضمن عرض خسته نباشید آقای محترم هر متر مر بع سرعت گیر غیر استاندارد که دعای خیر مردم دارد چقدر هزینه دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۹
0
0
وقتی آدمهای بیسوادی کار را در دست دارند پرهزینه ترین روش به عنوان بهترین روش جهت حفظ کیفیت سواره رو انتخاب میشه. هیچکس هم پیگیر نیست.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->