شهردار مشهد: ۹ هزار پارکینگ و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطار شهری با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد و خراسان رضوی در روز شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۴ تعطیل است استقرار تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در محور‌های مواصلاتی منتهی به حرم در آستانه شهادت امام رضا(ع) | احتمال حضور پزشکیان در مشهد طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام‌رضا(ع) ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) + فیلم و عکس هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط «قابل‌قبول» قرار دارد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر کشور: نگاه به مشهد و به ویژه برنامه‌های دهه آخر ماه صفر، ملی است | بازگشت ۲ میلیون تبعه غیرمجاز به افغانستان تا پایان سال ۱۴۰۴ + فیلم وزیر کشور وارد مشهد شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) آمادگی مشهد برای اسکان ۸۰۰ هزار زائر حرم امام‌رضا(ع) در هر شب، طی روزهای آخر صفر ۱۴۰۴ استاندار خراسان رضوی: کارگروه احداث شهرک سلامت در مشهد تشکیل می‌شود مجموعه‌های مردمی در تدارک پذیرایی از زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ در مشهد + فیلم عکس‌هایی از تمرین ارکستر سمفونیک تهران رونمایی از کتاب «در سایه‌سار خورشید» با موضوع فرهنگ میزبانی توسط شهرداری مشهد پیش‌بینی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مشهد برای تقویت مسیر‌های عبوری و منتهی به حرم مطهر در روز‌های پایانی صفر خراسان رضوی، قطب صنایع دستی کشور؛ ۲۳ هزار هنرمند و ۷۰۰ فروشگاه فعال
سرخط خبرها

ناصحی: اولویت اصلی مدیریت شهری مشهد در بهره‌وری، توسعه حمل‌ونقل عمومی است

  • کد خبر: ۳۳۵۲۷۹
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۸
  • ۴
ناصحی: اولویت اصلی مدیریت شهری مشهد در بهره‌وری، توسعه حمل‌ونقل عمومی است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به محدودیت منابع و فرصت‌های کوتاه در زندگی شهری، بر لزوم بهره‌وری در مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: مشهد در بسیاری از شاخص‌های خدمات شهری، هوشمندسازی، حمل‌ونقل و مدیریت منابع، از شهر‌های بزرگ کشور و حتی برخی شهر‌های منطقه پیشی گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصحی امروز (چهارشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۴) در آیین «نکوداشت روز بهره‌وری» که با حضور فرماندار شهرستان مشهد، اندیشمندان، صاحب‌نظران اقتصادی کشور و مدیران استانی در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: فرصت زندگی ما کوتاه است، اما خواسته‌های بشر نامحدود. در این شرایط، مهم‌ترین اصل، بهره‌برداری بهینه از منابع برای پاسخگویی به نیاز‌های مردم است.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از بحران‌ها و جنگ‌ها در دنیا، تضاد میان منابع محدود و خواسته‌های نامحدود انسان‌هاست، افزود: منابع عظیم خاورمیانه، دلیل اصلی تمرکز قدرت‌های جهانی بر این منطقه است؛ نه صرفاً ایدئولوژی یا نوع حکومت. ما در نقطه‌ای قرار داریم که محل تلاقی تمدن‌ها و شاهراه‌های تجاری است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از مقاومت موجود در کشور در برابر «مدیریت یکپارچه شهری» گفت: قانون اساسی صراحتاً از واگذاری اختیارات محلی به مردم حمایت کرده، اما هنوز برخی دستگاه‌ها مدیریت شهری را نپذیرفته‌اند. در حالی که در دنیا، بسیاری از رؤسای جمهور آرزوی شهرداربودن در پایتخت‌ها را دارند، ما همچنان اختیارات شهرداری را محدود نگه داشته‌ایم.

بهره‌وری و هوشمندسازی خدمات در اولویت شهرداری مشهد

ناصحی با اشاره به حجم بالای خدمات شهری در مشهد گفت: روزانه بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان برای اداره شهر مشهد هزینه می‌شود. این رقم با اجرای پروژه‌های عمرانی به ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. درعین‌حال، بیش از ۷۰ درصد منابع مالی شهرداری به حوزه شهرسازی وابسته است.

وی افزود: در حال حاضر، بیش از ۵۰۰ خدمت در سطح شهرداری ارائه می‌شود و بیش از ۱۳۰ خدمت اصلی بدون نیاز به مراجعه حضوری مردم، از طریق اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های هوشمند انجام می‌گیرد. این اقدامات با هدف کاهش بروکراسی و افزایش رضایتمندی مردم صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین از بهره‌برداری از ظرفیت بیش از ۴۵۰ هزار کاربر اپلیکیشن تفکیک زباله از مبدأ خبر داد و گفت: روزانه ۲هزار تن زباله در مشهد جمع‌آوری می‌شود. این فرایند اکنون با کمک فناوری و مشارکت مردم تسهیل شده است.

حمل‌ونقل عمومی؛ اولویت نخست مدیریت شهری

ناصحی در ادامه با تأکید بر اولویت توسعه حمل‌ونقل عمومی، افزود: هر کیلومتر قطارشهری بالغ بر ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد. در حال حاضر با بهره‌برداری از فاز اول خط ۳، اتصال بخش‌هایی از شهر به حرم مطهر رضوی محقق شده و خطوط ۳ و ۴ در حال توسعه هستند.

به گفته وی، در سال جاری تعداد ۱۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز به ناوگان حمل‌ونقل شهری اضافه خواهد شد. او همچنین از برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای تکمیل خطوط قطارشهری و توسعه خدمات حمل‌ونقل ریلی و اتوبوسی خبر داد.

پیشگامی مشهد در منطقه

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های شهرداری مشهد در حوزه مدیریت شهری گفت: مشهد امروز در بسیاری از شاخص‌های مهم مدیریت شهری، نه‌تنها در کشور بلکه در میان شهر‌های آسیای جنوب غربی و اوراسیا نیز پیشتاز است. این موفقیت‌ها مرهون تلاش مستمر در مسیر بهره‌وری، فناوری‌محوری و هم‌افزایی با ظرفیت‌های بومی و تخصصی است.

ناصحی همچنین آمادگی شهرداری مشهد برای همکاری با انجمن‌های علمی و پژوهشی در راستای تدوین نقشه راه بهره‌وری شهری را اعلام کرد و افزود: با همکاری مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری، می‌توان گام‌های بزرگی درراستای ارتقای عملکرد‌ها و کاهش اتلاف منابع برداشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
0
2
از وضعیت داغون اتوبوسها معلومه چقدر اولویت دادین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
0
1
کاش اولویتتون استفاده از حمل و نقل عمومی بود بجای نشستن تو ماشین های کولر دار شاسی بلند اونوقت درد ما مردم مستضعف رو می‌فهمیدین تو این اتوبوسهای گرم قراضه شلوغ، یه حرفی بزنین بهتون بیاد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۸
0
1
اینا فقط در حد حرفه نه عمل.
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۲۱
0
0
مدیران بی عرضه ای مثل شماها کارنامه حمل و نقل عمومی شهر مشهد هم مشخصه...کار بلد نیستین پایداری چی ها
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->