پیش‌بینی بورس سه‌شنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت دلار سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ | دلار در فضای احتیاطی معامله شد قیمت موتورسیکلت درجا زد | خریداران به تعمیر فرسوده‌ها روی آوردند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، فردا (سه‌‌شنبه، ۲۸ مرداد ۱۴۰۴) | سکه امامی ۸۴ میلیونی شد قطعی برق و خاموشی‌ها تا چه زمانی ادامه دارد؟ + فیلم محدودیت جدید بانک مرکزی برای تسهیلات مضاربه چه تاثیری بر پرداخت تسهیلات بانک‌ها دارد؟ تأمین مسکن، ۵۷ درصد از هزینه‌های خانوار شهری را می‌بلعد بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | هونگچی ۶۰ میلیون تومان گران‌تر شد بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | قیمت ساینا در کانال ۵۴۲ میلیون تومان قیمت موبایل‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون در مشهد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | آیفون ۱۶ پرومکس رجیسترشده چند؟ فرایند تخصصی‌شدن بانک‌ها آغاز شد | تفکیک بانک‌ها به ۶ نوع مؤسسه اعتباری اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال مالیات به سلامت مردم خراسان رضوی توانیر مامور به افزایش واردات برق از ترکمنستان شد شرط جدید ثبت‌نام خودرو اعلام شد بانک مرکزی به بانک‌ها برای پایان مضاربه‌های بی‌ضابطه هشدار داد خراسان رضوی، قطب دوم تولید تخم‌مرغ کشور بورس سبزپوش ماند، اما بی‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) قیمت نفت با وجود تهدیدات ترامپ ثابت ماند (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر نیرو: پیک مصرف برق را پشت سر گذاشتیم تمرکز اتاق اصناف مشهد بر کنترل قیمت کالا‌های اساسی در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ +فیلم ۷۴ درصد اراضی کشاورزی خراسان رضوی همچنان آبیاری پرمصرف دارند | اصلاح الگوی کشت؛ نوشدارو بعد از مرگ سهراب قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | صعود دلار به کانال بالاتر ویدئو | کاهش میلیونی قبض آب با تعویض یک واشر نرخ دلار در بازار آزاد مشهد رشد کرد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) نرخ طلا در مشهد افزایشی آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) دست دلالان از بازار مرغ خراسان رضوی کوتاه شد زمان برگزاری سیزدهمین آزمون استخدامی تغییر کرد قطع برق برخی از صنایع غذایی با وجود مصوبه ستاد انرژی خراسان رضوی همچنان ادامه دارد بررسی وضعیت بلیت هواپیما و قطار تهران به مشهد در روز‌های پایانی ماه صفر ۱۴۰۴
سرخط خبرها

تولید وانت نیسان قدیمی متوقف شد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴)

  • کد خبر: ۳۳۷۲۲۸
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۸
تولید وانت نیسان قدیمی متوقف شد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴)
شرکت زامیاد اعلام کرد: تولید وانت نیسان با استاندارد‌های قدیمی به پایان رسیده و تولید مدل ارتقاءیافته این خودرو با رعایت کامل استاندارد‌های ۸۵گانه به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، بابک مصدق، معاون توسعه محصول شرکت زامیاد، درباره وضعیت تولید خودروی نیسان گفته است: شرکت زامیاد اخیراً قرارداد تولید ۳۰ هزار دستگاه وانت نیسان دوگانه‌سوز سنگین با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران امضا کرده است؛ این خودرو‌ها قرار است در طول سال جاری تولید و به بازار عرضه شوند.

وی افزود: سال گذشته، سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت مجوز تولید ۳۵ هزار دستگاه وانت نیسان با الزامات قدیمی را صادر کردند. تاکنون ۳۰ هزار دستگاه از این تعداد تولید شده و مابقی طی یک ماه آینده تکمیل خواهد شد. پس از اتمام این تعهد، زامیاد قصد دارد مدل ارتقایافته وانت نیسان را بر اساس استاندارد‌های ۸۵ گانه تولید و عرضه کند.

معاون توسعه محصول شرکت زامیاد با اشاره به ویژگی‌های مدل جدید توضیح داد: یکی از استاندارد‌های ۸۵ گانه، سیستم کنترل پایداری است. برای بهبود این سیستم، فاصله بین دو محور خودرو ۱۶ سانتی‌متر افزایش یافته که منجر به پایداری و دینامیک بهتر خودرو می‌شود. همچنین، تمامی لاستیک‌ها از نوع رادیال بوده و سیستم فرمان هیدرولیک به‌طور کامل با استاندارد‌های روز توسعه یافته است.

وی ادامه داد: از دیگر الزامات استاندارد ۸۵ گانه، سیستم هشدار انحراف از مسیر است که با بهره‌گیری از دوربین‌های پیشرفته پیاده‌سازی شده و تمامی آزمایش‌های مربوطه را با موفقیت پشت سر گذاشته است. همچنین، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته با استفاده از رادار نصب‌شده در پشت جلوپنجره خودرو توسعه یافته و تست‌های آن با موفقیت انجام شده است.

مصدق در پایان خاطرنشان کرد: صندلی‌های قابل‌تنظیم در دو جهت برای ارگونومی بهتر و سیستم هشدار بستن کمربند ایمنی از دیگر ویژگی‌های این خودرو است. همچنین افزایش ۱۶ سانتی‌متری طول اتاق خودرو امکان استفاده از تریم و صندلی‌های جدید را فراهم کرده و این تغییرات در راستای رعایت الزامات ۸۵ گانه انجام شده است.

گفتنی است، بر اساس تفاهم‌نامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران که در مهرماه سال گذشته به امضا رسید، تولید وانت نیسان با استاندارد‌های قبلی تنها تا سقف ۳۵ هزار دستگاه مجاز بوده و ادامه تولید آن منوط به رعایت کامل استاندارد‌های ۸۵ گانه است.

در تاریخ ۲ مهر ۱۴۰۳، تفاهم‌نامه‌ای میان رئیس سابق سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید که بر اساس آن، تولید محصول نیسان Z۲۴ شرکت زامیاد محدود به حداکثر ۳۵ هزار دستگاه شده و پس از آن باید تولید این خودرو متوقف و با محصولی جدید منطبق بر ۸۵ استاندارد اجباری جایگزین شود. 

با این وجود، در مراسمی که در ۳۱ اردیبهشت ماه با حضور مدیرعامل سایپا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و زامیاد برگزار شد، قرارداد تولید ۳۰ هزار دستگاه وانت دوگانه‌سوز نیسان زامیاد امضا شد. این قرارداد با مبلغی حدود ۱۸.۵ میلیون دلار و تامین مالی از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین همراه است و همزمان برنامه‌ای برای تبدیل ۳۴۰ هزار خودرو تک‌سوز به دوگانه‌سوز و تبدیل بیش از ۹۵۰ هزار خودرو در دستور کار قرار دارد.

این اتفاق، ابهامات مهمی را در پی داشته است؛ نخست آنکه با توجه به محدودیت ۳۵ هزار دستگاه تعیین شده در تفاهم‌نامه قبلی، چرا قرارداد تولید ۳۰ هزار دستگاه دیگر بسته شده است؟ این موضوع انتقاداتی را در پی داشته و پرسش‌هایی درباره چگونگی تطابق این قرارداد با الزامات سازمان استاندارد مطرح کرده است.

در پاسخ به این پرسش، نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران، توضیح داده است که از ۳۰ هزار دستگاه یاد شده، ۵ هزار دستگاه از همان سهمیه ۳۵ هزار دستگاه تفاهم‌نامه قبلی تأمین خواهد شد و ۲۵ هزار دستگاه باقی‌مانده از محصولات جدید نیسان اکستند و نیسان پادرا تولید می‌شوند که بر اساس استاندارد‌های ۸۵ گانه است و بهبود‌هایی نظیر افزایش طول کابین، صندلی‌های مستقل، فرمان هیدرولیک، سیستم ترمز اضطراری و کنترل انحراف از مسیر در آنها اعمال شده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->