بورس شهریور را منفی شروع کرد | گزارش وضعیت بازار سهام (یکم شهریور ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (یکم شهریور ۱۴۰۴) | دلار یک کانال کم کرد یارانه نقدی مردادماه ۱۴۰۴ برخی خانوار‌های کارگری قطع شد تایید قطع شدن یارانه ۳ میلیون ایرانی توسط سخنگوی کالابرگ الکترونیکی (یکم شهریور ۱۴۰۴) نرخ طلا در مشهد اعلام شد | طلا در اوج (یکم شهریور ۱۴۰۴) حراج و پیش‌فروش سکه طلا از این هفته آغاز می‌شود (یکم شهریور ۱۴۰۴) پرداخت بدون تأخیر یارانه و حقوق کارمندان و بازنشستگان در ایام جنگ ۱۲ روزه پرونده خاموشی‌ها تا یک‌ماه آینده بسته می‌شود (یکم شهریور ۱۴۰۴) بخش قابل توجهی از محدودیت‌های برق تا پایان تابستان برداشته می‌شود  چرا ۳ میلیون نفر از دهک‌های ۴ تا ۹ از دریافت یارانه حذف شدند؟ (یکم شهریور ۱۴۰۴) قیمت طلا در بازار جهانی امروز (یکم شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد خرید و فروش طلا تا چند گرم مشمول مالیات سوداگری می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه برای فردا (شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۴) عملیات اجرایی فاز دوم شعبه لطف‌آباد بندر خشک و هاب لجستیکی شمال‌شرق کشور آغاز شد صدور ۱.۵ میلیون مجوز الکترونیک کسب‌وکار در دولت چهاردهم سهمیه بنزین شهریور ۱۴۰۴ خودرو‌ها امشب شارژ می‌شود یارانه ۳ میلیون نفر در مرداد ۱۴۰۴ حذف شد وزیر نیرو: خراسان رضوی کانون احداث پروژه‌های بزرگ تولید برق است | از چالش ناترازی عبور می‌کنیم + فیلم آغاز تحویل ۹۵ هزار سکه پیش فروش سررسید از امروز (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو داخلی و خارجی (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) + جدول تمهیدات ویژه دریافت تعداد بالای نان برای هیئات مذهبی و مساجد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ در مشهد طرح فاضلاب شهر رضویه مشهد با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) زمان اولین حراج شمش طلا در شهریور ماه اعلام شد اختلال در فروش نان به دلیل قطع دستگاه‌های نانینو در مشهد | رئیس اتحادیه نانوایان مشهد: پیگیر حل مشکل هستیم چرا مبلغ قبض آب اخیراً افزایش یافته است؟ دوگانه‌سوز کردن رایگان خودرو‌های شخصی آغاز شد + جزئیات یارانه مرداد ماه یک روز زودتر از موعد واریز شد | حسابتان را چک کنید (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) دلار ۹۴ هزار تومان را رد کرد (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) | سکه ۸۶ میلیونی شد نماینده مردم فریمان در مجلس: نگاه راهبردی استاندار می‌تواند مسیر توسعه استان را هموارتر کند
سرخط خبرها

قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان تا پایان دولت چهاردهم افتتاح می‌شود

  • کد خبر: ۳۳۷۵۶۱
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۴
قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان تا پایان دولت چهاردهم افتتاح می‌شود
مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان گفت: این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت داشته است که در صورتی که موانعی وجود نداشته باشد این پروژه تا قبل از پایان دولت چهاردهم به اتمام می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا صلواتی آخرین قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان را تشریح کرد و گفت: این قطار مهمترین و بزرگترین پروژه عمرانی وزارت راه است که بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد و فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: علیرغم همه فراز و نشیب‌های پروژه پیشرفت خوبی دارد، زیرا این مگاپروژه بوده و در خاورمیانه کم نظیر است.

مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان تصریح کرد: در مسیر اصفهان - قم راه‌آهن نداریم و ۷۵ درصد زیرسازی آن به اتمام رسیده است. آمادگی انجام روسازی و ریل‌گذاری در محور را داریم و می‌توانیم در کمتر از یکسال روسازی انجام دهیم و آن را تکمیل کنیم. همچنین ۲۵ درصد مابقی هم در کمتر از شش ماه قابل تکمیل است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد در ادامه گفت: در بخش معارضات مسیر شامل معارضات تاسیساتی و ملکی بیش از ۸۵ درصد برطرف شده و مانعی در فرآیند کار وجود ندارد. همچنین ابنیه فنی نیز تقریبا بیش از ۷۰ درصد انجام شده است. این ابنیه فنی شامل کانال ها، تونل‌ها، و پل‌ها است که به نتیجه رسیده و آماده اجرای فرآیند روسازی هستیم.

صلواتی در بخش دیگری از صحبت هایش به مزیت‌های طرح اشاره کرد و گفت:با این طرح تکنولوژی پیشرفته وارد کشور می‌شود. سرعت متوسط قطار در کشور ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که برای ما خوب نیست، زیرا کشوری به این گستردگی و پیشرفت در زمینه‌های مختلف علمی، نظامی و. شایسته نیست که به این دانش فنی مجهز نباشیم.

به گفته وی، می‌توانیم این تکنولوژی را در سایر خطوط یعنی مسیر‌های تهران - مشهد و تهران - تبریز و ... توسعه دهیم و به توسعه کریدور‌ها نیز کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه رقابت بین کشور‌ها رقابت کریدور‌ها است، گفت: با احداث شبکه سراسری در شمال - جنوب و شرق - غرب در مسیر جاده ابریشم قرار می‌گیریم و کشور‌های حاشیه خلیج فارس به این سیستم مجهز می‌شوند و می‌توانیم در داخل کشور از هواپیما بی‌نیاز شویم، زیرا وقتی سرعت سیر زیاد شود و طولانی‌ترین سفر‌ها هفت تا هشت ساعت باشد سفر ریلی مزیت خواهد داشت.

مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان گفت: زیرسازی مسیر تکمیل شده و یکسال آینده می‌توانیم روسازی را به اتمام برسانیم و کمتر از دو سال و نیم آینده و قبل از دولت چهاردهم کل طرح قابل بهره برداری خواهد بود و مردم می‌توانند از این قطار استفاده کنند.

وی در پایان گفت: روند اجرای طرح کند شده است ولی همچنان جریان دارد. موانع در حال برطرف شدن است. سازمان برنامه و بودجه به یک طرح مشترکی با وزارت راه رسیده است. آخرین موضوع همکاری بانک مرکزی در موضوع فاینانس و LC است. پیگیر این موضوع هستیم و اگر همراهی بانک مرکزی باشد مشکل دیگری نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->