ردمی نوت ۱۵ پرو پلاس چه تاریخی رونمایی می‌شود؟ + تصاویر گوشی ایرانسل خبر قطع اینترنت درصورت افزایش‌نیافتن تعرفه‌ها را تکذیب کرد ویدئو | ربات انسان‌نمای Figure 02 حالا مثل اپتیموس تسلا می‌تواند لباس‌ها را تا کند نوآوری‌های جراحی و هوش مصنوعی در درمان سرطان پستان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت ارتباطات: اگر شیار سیم‌کارت از آیفون حدف شود، eSIM را فعال خواهیم کرد مشکل اصلی ربات‌های انسان‌نما چیست و محققان برای رفع آن چه باید بکنند؟ آیا گوگل بالأخره مجبور می‌شود مرورگر کروم را بفروشد؟ مدیرعامل ایرانسل: اگر تعرفه‌ها افزایش نیابد، باید منتظر قطعی‌های موقت اینترنت باشیم مایکروسافت در فروشگاه ویندوز سیاست جدیدی را پیش خواهد گرفت معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور: وعده رئیس‌جمهور برای رفع فیلترینگ در مسیر اجرا قرار دارد در آپدیت نرم‌افزاری جدید اپل، یک قابلیت محبوب به اپل واچ برگشته است معرفی بازی اسکی Grand Mountain Adventure + لینک دانلود اندروید و IOS آیا دوباره به عصر گوشی‌های تاشو بر می‌گردیم!؟ چینی‌ها می‌خواهند یک ربات انسان‌نما با رحم مصنوعی بسازند نسخه اولیه دستیاران هوش مصنوعی دستگاه‌های اجرایی کشور معرفی شد اولین تصاویر غیررسمی از گلکسی S25 FE + مشخصات هشدار بانک ملی درباره انتشار بدافزار در پوشش به‌روزرسانی «بام» و «بله» اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اربعین ۱۴۰۴ هوش مصنوعی چطور باعث مارپیچ توهم می‌شود؟ ایرپادهای اپل به قابلیت ترجمه زنده مجهز می‌شوند
سرخط خبرها

طراحی نوع جدیدی از باطری که هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد

  • کد خبر: ۳۳۸۹۵
  • ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
طراحی نوع جدیدی از باطری که هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد
یک شرکت APB Corp برای طراحی نوع جدیدی از باطری که هزینه‌های تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده و ایمنی را بالا می‌برد، حمایت مالی گروهی از شرکت‌های ژاپنی را جلب کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، این باطری یک ماده رزین را جایگزین قطعات پیچیده باطری مانند الکترود‌های فلزی و الکترولیت‌های مایع می‌کند و شبیه تولید انبوه فولاد به جای فرآیند تولید پیچیده‌ای است که در حال حاضر در ساخت باطری‌های لیتیوم یونی مشاهده می‌شود.

این فرآیند پیچیده مستلزم اتاق‌های پاک پرهزینه‌ای است که تنها شماری از بازیگران بزرگ صنعت از عهده تامین هزینه آن برمی آیند.

بعلاوه این باطری مبتنی بر رزین حتی زمانی که سوراخ شود، در برابر آتش سوزی مقاوم خواهد بود. مسئله ایمنی در برابر آتش گرفتن سالهاست که دامن گیر باطری‌های لیتیوم یونی بوده و چند مورد مشکل آتش گرفتن باطری توجهات عمومی را به خود جلب کرده است. یک مورد این آتش سوزی‌ها مربوط به باطری‌های لیتیوم یونی کامیون فدکس در سال ۲۰۱۶ بود که کامیون و محتویات آن را به طور کامل از بین برد و به کاستی‌های ایمنی نسبت داده شد که مدل‌های باطری‌های لیتیوم یونی با تولید اندک را مستلزم پشت سر گذاشتن تست‌های مشابه مدل‌های باطری تولید انبوه نکرده بود.

اتفاق دیگری که توجهات بیشتری را جلب کرد، آتش گرفتن باطری خودروی تسلا بود که آگاهی بیشتری را نسبت به ایمنی باطری برانگیخت.

طراحی باطری دو قطبی شرکت APB Corp مانع از محدودیت‌های نیروی رایج خواهد شد که در باطری‌های لیتیوم یونی مشاهده می‌شود و عامل داغی بیش از حد این باطری‌ها است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، هیدکی هوری، موسس شرکت APB Corp تاکنون حدود ۸۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده که برای راه اندازی یک کارخانه تولید انبوه در ژاپن کافی است. تولید از سال میلادی آینده آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۲۳ به ظرفیت یک گیگاوات در ساعت خواهد رسید.

در حالی که این باطری مشکل ایمنی و هزینه بالای تولید مشابه باطری‌های لیتیوم یونی را ندارد، اما ماده رزین آن رسانایی کمتری داشته و در نتیجه گنجایش شارژ آن کاهش پیدا خواهد کرد.
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->