تقدیر دهه هشتادی‌های مشهد از «وعده صادق ۲» پاسداران انقلاب اسلامی کشف جسد جوان افغان در جنوب تهران برخورد پراید با تیر چراغ برق در بلوار نماز مشهد + تصاویر (چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳) قتل خونین میهمان همسایه به خاطر یک پیاله ترشی زنجیره آسیب‌ها و آنچه سرقت را در راس بزه‌ها قرار می‌دهد آتش‌سوزی منزل مسکونی در چهارراه مجلسی مشهد + تصاویر (چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳) افزایش تعداد جان‌باختگان حادثه معدن طبس به ۵۲ نفر دستگیری ۵ جوان شرور در شهرک رجائی مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) مسمومیت الکلی در مازندران ۱۳ فوتی برجای گذاشت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارویی نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است کمبود نیروی متخصص بیهوشی، از بزرگ‌ترین چالش‌های حوزه بیهوشی کشور است تیم دانش‌آموزان مخترع ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان ۲ مدال نقره کسب کردند ترافیک نیمه‌سنگین در بولوار سجاد، میدان قائم(عج) و تقاطع خسروی در مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) حدود ۷۰ درصد سهم مالیات مودیان مالیاتی به مدرسه‌سازی اختصاص داده شده است تذکر دوباره قالیباف: دولت باید قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند + فیلم (۱۱ مهر ۱۴۰۳) درباره مهم‌ترین پیامد‌ منفی استفاده زیاد از گوشی تلفن همراه | همراه آزار چرا مردم از دسترسی به نان سالم و استاندارد، محروم هستند؟ چرا در فصل پاییز پوستمان خشک می شود؟ انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی دست کوتاه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق | بازنشستگان کشوری ۶ بر ۳ از بازنشستگان کارگری جلو افتادند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما از بعدازظهر جمعه مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود صدور اجرائیه مهریه الزاماً به معنای طلاق نیست | کاهش ۱۳ درصدی درخواست ثبت اجرای مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته
سرخط خبرها

چرا با انجام حجامت نمی‌توان خون اهدا کرد؟+ آداب حجامت

  • کد خبر: ۳۴۱۴۸
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
چرا با انجام حجامت نمی‌توان خون اهدا کرد؟+ آداب حجامت
طب سنتی از دیر باز در کشور ما طرفداران بسیار داشته است. کم نیستند افرادی که با وجود پیشرفت‌های گوناگون در عرصه‌های مختلف درمانی، باز هم از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند. حجامت یکی از این روشهاست.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق قوانین سازمان انتقال خون، فردی که حجامت کرده است تا یک سال نباید خون اهدا کند. این موضوع هم به دلیل احتمال انتقال بیماری‌های منتقل شونده از خون است و هم بحث کم خونی فردی که حجامت کرده و حالا متقاضی اهدای خون است. از این رو، بهتر است ابتدا خون اهدا کنید، سپس بعد از گذراندن فاصله زمانی مشخص برای حجامت مراجعه کنید.

طبق آداب حجامت کنیم

گذشته از توصیه‌هایی که قبل و بعد حجامت می‌شود، هنگام حجامت هم لازم است آدابی رعایت شود که به کیفیت بهتر عمل کمک کند.

هنگام حجامت، به حالت چهارزانو و بدون کفش و عینک و در صورت امکان، رو به قبله بنشینید.

قبل از شروع حجامت ٣ بار از خداوند طلب خیر کنید. برای نمونه بگویید: أستخیرُ ا... برحمتِهِ خِیَرَه فی عافیه.

از پراکندگی حواس بپرهیزید و بر خواندن آیةالکرسی و ذکر صلوات مداومت کنید.

پس از ایجاد خراش‌های حجامت، دعای ویژه حجامت را تلاوت کنید: «بسم ا... الرحمن الرحیم أعوذ با... الکریم فی حجامتی من العین فی الدم و من کل سوء و أعلال و أسقام و أوجاع و أمراض و أسالک العافیه و المعافاه و الشفاء من کل داء؛ به نام خداوند رحمان رحیم. در حجامت خویش، به خداوند کریم پناه می‌برم از انحراف در خون و از تمام بدی ها، بیماری ها، ناخوشی ها، درد‌ها و مـرض ها، و عـافیت و دورشدن مریضی‌ها و شفای تمام بیماری‌ها را از تو [ای خداوند کریم]درخواست می‌کنم.»

برای حجامت به کجا مراجعه کنیم؟

این روز‌ها خیلی‌ها دست به تیغ شده اند و حجامت می‌کنند، در حالی که حجامت به تخصص نیاز دارد. یعنی افزون بر اینکه حجام باید بداند برای چه بیماری‌ای چه موضوعی را حجامت کند، باید بداند که پیش شرط‌های لازم برای آن چیست.

همچنین رعایت نکات بهداشتی هم ضروری است. از این رو، حتی اگر متخصص طب سنتی حجامت خاصی را برای شما تجویز می‌کند، برای انجام حجامت هم باید تنها به مراکز درمانی دارای مجوز که پزشک در محل وجود دارد مراجعه کنید تا اگر به هر دلیلی اتفاقی در زمان خون گیری افتاد، پزشک بتواند اقدامات درمانی لازم را انجام بدهد.

برای این منظور، سلامت کده‌های طب سنتی در سطح شهر گزینه مناسبی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->