آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس طوفان گرد و خاک در ۱۲ استان کشور (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کارت ورود به جلسه مرحله دوم آزمون سراسری توزیع شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) عواملی که ممکن است به ریه‌های ما آسیب بزنند جزئیات دستورالعمل بهداشتی وزارت بهداشت برای ایام محرم | نظارت مستمر بر پخت و توزیع نذورات کدام افراد به تب دنگی مبتلا می‌شوند؟ | پشه آئدس از این بو‌ها خوشش نمی‌آید پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٧ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان جزئیاتی از نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
سرخط خبرها

درباره ضرورت آموزش رفتار‌های ترافیکی به کودکان

  • کد خبر: ۳۴۱۸۰
  • ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
درباره ضرورت آموزش رفتار‌های ترافیکی به کودکان
زمانی که پشت فرمان می نشینیم یا عابر پیاده هستیم، ازگوشزد کردن قوانین راهنمایی و رانندگی در زمان رانندگی یا پیاده روی با کودک همراهمان غفلت نکنیم.
ملیحه ابراهیمی/شهرآرانیوز - قرار نیست انگشت اتهام را به سوی همدیگر نشانه بگیریم وقتی پسربچه هفت هشت ساله ای را می بینیم که با یک سواری برخورد کرده است. در این شرایط، به جای آنکه به فکر چاره ای باشیم، اکثر قریب به اتفاقمان بی توجهی والدین، ضعف سیستم آموزشی و بازیگوشی مصدوم یا متوفی را علم می کنیم.
شاید اگر همه این موارد دست به دست هم بدهند شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم. باید بپذیریم در قدم اول خودمان علت اصلی صدمه وارد کردن به فرزندمان هستیم. وقتی که وارد خودرو می شویم و تأکید نمی کنیم در صندلی عقب کمربند ایمنی اش را ببندد یا زمانی که نوزادتان را در آغوش گرفته ایم و رانندگی می کنیم. شاید هم زمانی که قصد عبور از عرض خیابان را داریم بی توجه به پل عابر پیاده، پشت سر، دستش را محکم می گیریم و از خیابان رد می شویم. این شماره درباره رفتار های اشتباه ترافیکی که امنیت کودکان را در زمان رانندگی به خطر می اندازد، می پردازیم.

زمانی که پشت فرمان می نشینیم یا عابر پیاده هستیم، ازگوشزد کردن قوانین راهنمایی و رانندگی در زمان رانندگی یا پیاده روی با کودک همراهمان غفلت نکنیم. البته از این مهم غافل نشویم که عمل صحیح ارجح بر سخنرانی است. نتیجه تحقیقات ثابت کرده است رفتارهای درست ترافیکی بزرگ ترها در ذهن کودکان نهادینه می شود.

وقتی در حال رانندگی هستیم، احترام به حقوق دیگران را باید در اولویت قرار دهیم. فرزندانمان باید بدانند که همه عابران پیاده موظف اند از زیرگذرها یا روگذرهای مخصوص عابران پیاده عبور کنند و در صورت نبود هیچ یک از این ٢، باید از روی خط کشی عابر پیاده رد شوند و وسایل نقلیه موظف اند در هر شرایطی ایست کامل کنند تا آن ها عبور کنند.

تا جایی که امکان دارد کودکان را روی صندلی مخصوص کودک بنشانید و کمربند ایمنی آن ها را ببندید. همچنین از نشاندن افراد زیر ١٢ سال در صندلی جلو خودداری کنید.

مدام هشدار بدهید که نباید دست ها و سر و صورت خود را از شیشه خودرو بیرون ببرند. این هشدارها باید به دور از خشونت، و همراه با روایت و داستان های واقعی یا تخیلی باشد تا ملکه ذهنشان شود.

در شرایطی که در چندقدمی اوقات فراغت رسمی کودکان هستیم، توصیه می شود اگر فرزندان قصد دارند خارج از منزل دوچرخه سواری یا اسکیت سواری کنند، به محل های امن مثل مسیرهای دوچرخه بروند، البته با رعایت موارد ایمنی مثل زانوبند، کلاه ایمنی و ... .

والدین حواسشان به رفتارهای کودکان باشد. فراموش نکنید در صورت بروز تصادفات غیرمستقیم عابران پیاده با وسایل نقلیه برای کودکان، والدین بابت کوتاهی در تصادف دخیل هستند و سهم دارند.

با توجه به شرایط فعلی که مدارس و مهدکودک ها تعطیل هستند و عده زیادی از والدین شاغل اند، مجبورند برای بچه سرویس تهیه کنند تا آن ها را به خانه مادربزرگ ها یا پدربزرگ ها ببرد. لطفا در ابتدا موارد ایمنی لازم برای تأیید راننده را کسب کنید، بعد کودکتان را به او بسپارید.

به کودکمان بیاموزیم برای سوار شدن روی موتورسیکلت حتی در مسافتی کوتاه، حتما باید از کلاه ایمنی استفاده کرد. فرقی نمی کند راکب باشیم یا ترک نشین. درباره ضرباتی که حین تصادف به سر وارد می شود بیشتر تأکید کنیم، عاملی که سهم زیادی در فوت موتورسواران دارد.

تا جایی که امکان دارد وضعیت قرنطینه را حفظ کنیم و کمتر از خانه بیرون برویم اما اگر قصد سفرهای کوتاه در قالب طبیعت گردی کردیم، به هر قیمتی حاضر نشویم بیش از حد مجاز در خودرومان یا موتور سیکلتمان کسی را سوار کنیم. دلیل قانع کننده ای نیست که کودکان قسمت عقب وانت بار را دوست دارند یا به لحاظ جثه کوچکی که دارند بتوانند سمت چپ راننده بنشینند.

٨ درصد
٨ درصد کشته های ترافیکی مشهد در سال گذشته کودکان بوده اند
 

۴٠٠٠٠ تومان
برابر کد ٢٠۴۵ نشاندن مسافر یا سرنشین در سمت چپ راننده ۴٠ هزار تومان جریمه دارد

۶٠٠٠٠ تومان
برابر کد ٢٠٩٢ استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط راننده و سرنشین موتورسیکلت حین رانندگی ۶٠ هزار تومان جریمه دارد

٢٠٠٠٠ تومان
برابر کد ٢١٢٧ سوار کردن اطفال کوچک تر از ١٢ سال در صندلی جلو خودرو ٢٠ هزار تومان جریمه دارد

۵٠٠٠٠ تومان
برابر کد ٢٠٢٣ در آغوش گرفتن اطفال حین رانندگی ۵٠ هزارتومان جریمه دارد

۴٠٠٠٠تومان
برابر کد ٢٠۴۶ سوار کردن یا سوار شدن و پیاده شدن یا آویزان شدن از وسیله نقلیه در حال حرکت ۴٠ هزار تومان جریمه دارد

۶٠٠٠٠ تومان
برابر کد ٢٠٩٣ استفاده نکردن از کمربند ایمنی توسط راننده یاسرنشینان وسیله نقلیه در حال حرکت ۶٠ هزار تومان جریمه دارد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->