ساعت کاری ادارات تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۴ تغییر نمی‌کند پیش‌بینی قیمت دلار در روز چهار‌شنبه (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای روز چهارشنبه (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) از کجا طلای آب شده بخریم؟ راهنمای کامل و امن برای سرمایه‌گذاری در طلای آنلاین در ایران ۲۲ میلیون خودروی فرسوده در کشور تردد می‌کنند | تردد ۲.۴ میلیون موتورسیکلت فرسوده در تهران وزیر نیرو: هر هفته بیش از ۱۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در کشور افتتاح می‌شود بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) | قیمت‌ها افت کرد بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) | بازار خودرو بدون مشتری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها: یارانه سه دهک تا پایان سال حذف می‌شود | نظام تامین اجتماعی جایگزین پرداخت یارانه شود برگزاری سومین کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی مهلت بخشودگی جرائم مالیات بر ارزش افزوده امروز (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به پایان می‌رسد ماجرای ویدئو جنجالی از مرز روتک و قاچاق سوخت به پاکستان چیست؟ +فیلم سبزپوشی بورس دوام نیاورد | افت ۱۹ هزار واحدی بازار سهام (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) آخرین فرصت برگشت ارز جاماندگان اربعین آغاز ساخت مسکن استیجاری از ماه آینده | پرداخت آورده متقاضیان پایین درآمدی توسط دولت قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) | دلار افت کرد گام اول حمایت از بورس، ثبات اقتصاد کلان است نه تزریق پول بانک‌های تهران شنبه (یکم شهریور ۱۴۰۴) تعطیل هستند | اسامی شعب کشیک اعلام می‌شود توزیع بیش از ۱۱۰۰ تن کالای اساسی در شهرستان مشهد مقدس آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس ایام شهادت امام رضا (ع) تخصیص ۱۳۵۰ تن آرد سهمیه‌ای برای مراسم عزاداری دهه آخر صفر ۱۴۰۴ در مشهد صعود قیمت طلا در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) خانواده‌های خراسان رضوی جزو ۱۰ استان با کمترین سرانه درآمد در کشور | زندگی سخت در سایه درآمد کم بورس شنبه (یکم شهریور ۱۴۰۴) تعطیل شد؟ خرما در دهه آخر صفر در مشهد چقدر قیمت دارد؟ (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) نیاز به واردات گازوئیل به صفر رسید وزیر اقتصاد: تک‌نرخی‌شدن ارز در دستورکار است گمرک مقررات جدید واردات خودرو سال ۱۴۰۴ را ابلاغ کرد خرید و فروش ملک یا خودرو در چه صورتی مشمول مالیات می‌شود؟
سرخط خبرها

معاون استاندار خراسان رضوی: مرز سرخس، می‌تواند به کریدور‌های بین‌المللی متصل شود

  • کد خبر: ۳۴۲۸۰۲
  • ۱۱ تير ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۹
معاون استاندار خراسان رضوی: مرز سرخس، می‌تواند به کریدور‌های بین‌المللی متصل شود
فرماندار سرخس در خصوص ظرفیت‌های بالای مرز سرخس در زمینه‌های ریلی و جاده‌ای گفت: این مرز یک قطب اصلی مبادلات ایران و ترکمنستان شناخته می‌شود و می‌تواند به کریدور‌های بین‌المللی متصل شود؛ ضمن اینکه به نوبه خود می‌تواند به توسعه اقتصادی این منطقه و بهبود شرایط زندگی مردم آن کمک کند.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید بیکی با تأکید بر نقش کلیدی چهار گذرگاه مرزی فعال در این شهرستان، آن‌ها را نبض تجارت شرق ایران معرفی و اظهار کرد: این گذرگاه‌ها که در مرز با ترکمنستان قرار دارند، کانون‌های اصلی مبادلات تجاری و اقتصادی به شمار می‌روند و ظرفیت‌های گسترده‌ای برای توسعه روابط اقتصادی ایران و کشور‌های همسایه فراهم می‌آورند.

وی با تأکید بر اهمیت گذرگاه مرزی سرخس، آن را مهم‌ترین و پرترددترین مرز ایران و ترکمنستان معرفی و اظهار کرد: گذرگاه سرخس تنها مرز ریلی ایران با ترکمنستان است و به همین دلیل، نقش ویژه‌ای در ترانزیت کالا‌ها به آسیای میانه ایفا می‌کند.

فرماندار سرخس تصریح کرد: این گذرگاه به عنوان مسیر اصلی صادرات و ترانزیت کالا به کشور‌های آسیای میانه شناخته می‌شود و وجود منطقه ویژه اقتصادی و ایستگاه گمرکی پیشرفته در این منطقه، ظرفیت‌های تجاری آن را به طور قابل توجهی افزایش داده است.

وی با بیان اینکه مرز سرخس با ظرفیت ریلی -جاده‌ای و اتصال به کریدور‌های بین‌المللی قطب اصلی مبادلات ایران و ترکمنستان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای و ترانزیتی در این گذرگاه‌ها کلید توسعه اقتصادی شرق ایران است.

بیکی همچنین به گذرگاه لطف‌آباد در درگز اشاره کرد و گفت: این گذرگاه به عنوان یک گذرگاه جاده‌ای فعال، نقش مکمل سرخس در صادرات به ترکمنستان را دارد.

وی به تاریخچه و قدمت این گذرگاه‌ها اشاره کرد و افزود: گذرگاه‌ها در واقع پل‌های ارتباطی میان دو کشور هستند که می‌توانند به تقویت روابط تجاری و فرهنگی کمک کنند.

فرماندار سرخس همچنین به مرز باجگیران در قوچان به عنوان قدیمی‌ترین گذرگاه توریستی و مسافری ایران اشاره و اظهار کرد: این گذرگاه بیشتر به مانند یک گذرگاه فرهنگی و اجتماعی بین دو ملت عمل می‌کند و می‌تواند به تقویت دوستی و تفاهم میان مردم ایران و ترکمنستان کمک کند.

وی با اشاره به اینکه گذرگاه اینچه برون دومین مرز ریلی ایران پس از سرخس است، گفت: این گذرگاه به عنوان یک مسیر جایگزین و راهبردی برای ترانزیت کالا عمل می‌کند؛ گذرگاه اینچه برون نیز به نوبه خود ظرفیت‌های ویژه‌ای در تجارت منطقه‌ای دارد و می‌تواند به بهبود وضعیت ترانزیت کالا کمک کند.

بیکی در ادامه در خصوص ظرفیت‌های بالای مرز سرخس در زمینه‌های ریلی و جاده‌ای بیان کرد: این مرز یک قطب اصلی مبادلات ایران و ترکمنستان شناخته می‌شود و می‌تواند به کریدور‌های بین‌المللی متصل شود؛ ضمن اینکه به نوبه خود می‌تواند به توسعه اقتصادی این منطقه و بهبود شرایط زندگی مردم آن کمک کند.

فرماندار سرخس بر لزوم تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای و ترانزیتی در این گذرگاه‌ها تأکید کرد و افزود: توسعه این زیرساخت‌ها کلید توسعه اقتصادی شرق ایران است؛ بدون شک سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند منجر به افزایش حجم تجارت، جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان منطقه شود.

وی همچنین به اهمیت همکاری‌های بین‌المللی در حوزه تجارت اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص این منطقه، توجه به توسعه روابط تجاری با کشور‌های همسایه، به ویژه ترکمنستان، می‌تواند زمینه‌ساز رشد و شکوفایی اقتصادی باشد.

بیکی در ادامه با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای در شهرستان سرخس، بر لزوم شناسایی و تقویت نقاط قوت این منطقه تأکید و خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کنیم و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی را فراهم آوریم.

وی با تأکید بر اینکه روابط تجاری و اقتصادی با کشور‌های همسایه باید به‌طور مستمر تقویت شود، گفت: توسعه این روابط نه تنها به نفع اقتصاد منطقه است، بلکه می‌تواند به بهبود شرایط زندگی مردم و افزایش رفاه عمومی نیز کمک کند.

فرماندار سرخس ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های مشترک، سرخس به یکی از قطب‌های اصلی تجارت و ترانزیت در شرق ایران تبدیل شود و زمینه‌ساز توسعه پایدار اقتصادی در این منطقه باشد.

ترکمنستان دارای چهار گذرگاه مرزی سرخس، لطف‌آباد، باجگیران و اینچه برون با ایران است که عمده تردد‌های تجاری ریلی و جاده‌ای به ترتیب از طریق سرخس، اینچه برون و لطف‌آباد انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->