کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۱۵ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۱۴ تیر) معرفی بازی معمایی Boxes: Lost Fragments + دانلود اندروید و IOS مشخصات باتری و توان شارژ گوشی شیائومی ۱۵ پرو فاش شد کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۱۴ تیر) + آموزش ال‌جی پلتفرم خانه هوشمند Homey را خرید کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۱۳ تیر) توسعه هوش مصنوعی، گاز‌های گلخانه‌ای گوگل را ۴۸ درصد افزایش داده است همه‌چیز درباره ماهواره‌های ایرانی «کوثر» و «هدهد» + جزئیات پایان ممنوعیت واژه «شهید» در فیس‌بوک و اینستاگرام ویدئو | جدیدترین تریلر بازی Black Myth: Wukong احتمالا طراحی اپل واچ سری ۱۰ درمقایسه‌با نسخه قبلی تغییری نخواهد کرد چرا لوازم خانگی مدرن و جدید زودتر از قدیمی‌ها خراب می‌شوند؟ | پرزرق‌و‌برق‌های نازک‌نارنجی کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۱۳ تیر) + آموزش آیا تپ سواپ لیست شد؟ + بیانیه رسمی تپ سواپ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کارت‌های کمبو جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۱۲ تیر) معرفی بازی «گربه بی‌نام» (Nameless Cat) + دانلود اندروید و IOS کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۱۲ تیر) + آموزش جزئیاتی جدید از ویژگی‌های حلقه هوشمند سامسونگ | ردیاب دمای پوست و تشخیص خروپف برای خرید کارت‌های جدید «همستر کامبت» دیگر نیاز به دعوت از دوستان نیست! سم آلتمن: مدل GPT-5 جهشی قابل‌توجه در هوش مصنوعی خواهد بود
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

«اما» و «اگر»‌های رمزارز ملی

  • کد خبر: ۳۴۳۰۵
  • ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
«اما» و «اگر»‌های رمزارز ملی
محمد شرقی - مدیر انجمن بلاک‌چین ایران
با همه صحبت‌هایی که درباره دور زدن تحریم‌ها با استفاده از رمزارز‌ها می‌شود، به صورت کلی، این کار با استفاده از رمزارز‌هایی مانند بیت کوین امکان پذیر نیست و تنها در تراکنش‌های خرد می‌توان از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد. به جز رمزارز ملی، مدتی پیش، رئیس جمهور از ایجاد رمزارزی برای تبادلات مالی بین کشور‌های اسلامی گفته بود. به طور کلی، از نظر فناوری این کار امکان پذیر است، چون بستر رمزارز فضایی فوق العاده امن و خارج از نظام بانکی سنتی در جهان فراهم می‌کند، اما لازمه موفقیت چنین طرحی تنها در ایجاد زیرساخت‌های فناوری خلاصه نمی‌شود و باید موارد دیگری را هم در نظر گرفت. در دنیا بیش از ٢٠٠٠ رمزارز وجود دارد. این در حالی است که حدودا ٩٩ درصد آن‌ها اصلا کاربردی نیستند و پروژه‌هایی شکست خورده به شمار می‌روند. با وجود این، امکان تعریف پروژه‌هایی کاربردی وجود دارد. درباره رمزارز ملی هم می‌توان با توافقات بین کشوری به پلتفرمی کاربردی رسید تا به جای اینکه تبادلات مالی بین ٢ کشور در بستر سنتی بانکی انجام شود، بخشی از آن به کمک این پلتفرم مبادله شود. در مجموع، برای اینکه کشور‌ها بتوانند تبادلات مالی خود را بر بستر رمزارز‌ها ببرند، به جز زیرساخت‌های فناوری، نیازمند توافقات مختلفی در حوزه قانونی هستیم. مثلا فرض کنید بخواهیم با رمزارز ملی با کشور برزیل مبادله مالی داشته باشیم. اولین گام در این مسیر به رسمیت شناخته شدن رمزارز ملی ما در حوزه رگولاتوری و قوانین برزیل است. اگر بتوانیم این موضوع را با توافق‌هایی که با کشور‌های مختلف انجام می‌دهیم به سرانجام برسانیم، دیگر هیچ قدرتی در دنیا نخواهد توانست مانع مبادلات مالی ما با دیگر کشور‌ها بشود. البته خیلی قبل‌تر از اینکه بخواهیم وارد استفاده‌های مختلف فناوری بلاک چین شویم، نیاز داریم که در کشور قوانین یکپارچه‌ای برای حوزه رمزارز‌ها تعریف کنیم. با توجه به نوظهور بودن این فناوری، هنوز شاهد خلأ‌هایی قانونی در این زمینه هستیم. مثلا ماینر‌ها در کشورمان می‌توانند بیت کوین استخراج کنند، اما اجازه تبادل آن را ندارند و ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا تبادل بیت کوین در داخل کشور را قاچاق محسوب کرده است.
قانون گذاری ما هنوز ایراد‌هایی در زمینه رمزارز‌ها دارد و باعث بروز تضاد‌هایی در زمینه کار فعالان بلاک چین شده و ضربه زیادی به حاضران در اکوسیستم رمزارز‌ها در کشورمان زده است. البته بانک مرکزی و دیگر نهاد‌های حاکمیتی از اصلاح قوانین استقبال کرده اند، اما با توجه به سرعت بالای پیشرفت دنیا در این حوزه، باید هرچه سریع‌تر به اصلاح فرایند‌ها و قوانین مربوط به فناوری بلاک چین اقدام کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->