۳۵ سال پیوستگی شعر آیینی در حرم مطهر امام رضا (ع) همه چیز درباره سریال هندی «اسکناس‌های جعلی» + زمان پخش و خلاصه داستان آمار فروش سینمای ایران در مرداد ماه ۱۴۰۴ معرفی کتاب | «ماه زمینی» امام رضا (ع) در آیینه شعر آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (یکم شهریور ۱۴۰۴) درگذشت فیلم‌بردار فیلم هری پاتر آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر در مشهد طی هفته گذشته (یکم شهریور ۱۴۰۴) رونمایی از اثر جدید حسن روح‌الامین با موضوع پنج تن آل عبا و «حدیث کساء» «میلی بابی براون» بازیگر معروف یک دختر را به سرپرستی گرفت معرفی کتاب | باران بنفش؛ بازآفرینی تاریخی فاجعه به توپ بسته شدن حرم امام رضا (ع) رقابت فیلم کوتاه «عطر شیرین» در جشنواره‌ ویلاماره ایتالیا ادعای «روان پریشی» کارل رینش پس از کلاهبرداری از نتفلیکس برادران وارنر فیلم «کوبی برایانت» اسطوره ورزشی، را می‌سازند جایزه جهانی عکاسی در دستان «مهرداد اسکویی» عکاس و مستندساز + عکس معرفی کتاب | پاسخ امام رضا (ع) به چهل پرسش قرآنی صحبت‌های وزیر امور خارجه درباره نقش موثر سینما در روایت جنگ ۱۲ روزه جزئیاتی از فصل سوم سریال «خاندان اژدها»
سرخط خبرها

نمایشنامه «مولودی» تی‌. اس. الیوت منتشر شد

  • کد خبر: ۳۴۷۷۷۳
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۸
نمایشنامه  «مولودی» تی‌. اس. الیوت منتشر شد
نمایشنامه «مولودی» نوشته تی‌. اس. الیوت با ترجمه قاسم هاشمی‌نژاد منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این نمایشنامه در ۱۳۶ صفحه با قیمت ۱۸۸ هزار تومان در نشر هرمس  راهی بازار کتاب شده است.

درباره این کتاب می‌خوانیم: 

تی‌. اس. الیوت (۱۹۶۵-۱۸۸۸) شاعر، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و ویراستار آمریکایی-بریتانیایی بود. الیوت نمایش منظوم مولودی [The Family Reunion] را در سال ۱۹۳۹ منتشر کرد؛ قبل از «محفل نوشینه» و بعد از «قتل در کلیسای جامع». موفقیت «قتل در کلیسای جامع» این توقع را به‌وجود آورده بود که الیوت در نمایش‌های آتی خود موضوعات تاریخی و مذهبی را دنبال کند. اما الیوت، که شهره بود از «تکرار خود» اکراه دارد، رو به فضای معاصر آورد ــــ احتمالاً به این سبب که توفیق و تأثیر هر نمایش معتبری را در طرح زندگی معاصر می‌‏دانست. در عین حال، الیوت بر آن بود که امکانات زبان منظوم صحنه‏‌ای را در زمینه‏‌ای تازه‌‏تر تجربه کند. اکنون می‌‏دانیم الیوت می‌‏خواسته شعر، روی صحنه، توسط شخصیت‌هایی بیان شود که همانند خودِ شنونده‌‏ها زندگی می‌‏کنند و به همان زبانی حرف می‌‏زنند که شنونده‌‏های آن‌ها در زندگی روزمره حرف می‌‏زنند. پس، نزدیک کردن زبان شعر به زبان روزمره، هدف غایی الیوت در نوشتن این‌ نمایشنامه بوده است. 

«مولودی» منتشر شد

در برشی از متن آمده است:

مری: اما وقتی من بچه بودم همه چیزو مقرّر فرض می‌کردم،
از جمله حماقت بزرگترا ــــ
تو دنیای دیگه‌‏ئی سر میکردن، که ربطی بم نداشت.
امروزا، بسختی طاقتشونو میارم.
همیشه مسلّمه براشون باید خوش باشی
درست همون لحظه‌‏ئی که یکباره آگاهی
از وصله‌‏ی ناجور بودن، از زیادی بودن.
ولی چرا باید از مشکلاتِ پیشِ پاافتاده‌‏ی خودم حرف بزنم؟
به نظرت لابُد سخت مبتذل میان.
صرفاً نومیدی روزمره‌‏س.
هری: چیزی که نمیتونی بدونی:
انهدام یکباره‌‏ی همه انتخابها،
سقوطِ نامنتظرِ سدِ آهنی.
نمیدونی امید یعنی چی، تا از کفَش داده باشی.
فقط میدونی امید نداشتن یعنی چی:
نمیدونی یعنی چی امیدو ازت بگیرن،
یا که پرتش کنی دور، تا بپیوندی به سپاهِ نومیدا
بجا نیاورده توسط دیگران، گرچه گهگاه توسط همدیگه.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->