شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد و خراسان رضوی در روز شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۴ تعطیل است استقرار تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در محور‌های مواصلاتی منتهی به حرم در آستانه شهادت امام رضا(ع) | احتمال حضور پزشکیان در مشهد طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام‌رضا(ع) ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) + فیلم و عکس هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط «قابل‌قبول» قرار دارد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر کشور: نگاه به مشهد و به ویژه برنامه‌های دهه آخر ماه صفر، ملی است | بازگشت ۲ میلیون تبعه غیرمجاز به افغانستان تا پایان سال ۱۴۰۴ + فیلم وزیر کشور وارد مشهد شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) آمادگی مشهد برای اسکان ۸۰۰ هزار زائر حرم امام‌رضا(ع) در هر شب، طی روزهای آخر صفر ۱۴۰۴ استاندار خراسان رضوی: کارگروه احداث شهرک سلامت در مشهد تشکیل می‌شود مجموعه‌های مردمی در تدارک پذیرایی از زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ در مشهد + فیلم عکس‌هایی از تمرین ارکستر سمفونیک تهران رونمایی از کتاب «در سایه‌سار خورشید» با موضوع فرهنگ میزبانی توسط شهرداری مشهد پیش‌بینی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مشهد برای تقویت مسیر‌های عبوری و منتهی به حرم مطهر در روز‌های پایانی صفر خراسان رضوی، قطب صنایع دستی کشور؛ ۲۳ هزار هنرمند و ۷۰۰ فروشگاه فعال
سرخط خبرها

گزارش شهرآرا از چالش‌های مسافران مسیر میدان شهدا تا خیابان «شهید حسینی محراب»

  • کد خبر: ۳۵۰۴۲۱
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۵۷
گزارش شهرآرا از چالش‌های مسافران مسیر میدان شهدا تا خیابان «شهید حسینی محراب»
در هفته‌های گذشتـــه، مســـافــــــران خـــط ۱۰۴۳  پایانه شهید هاشمی نژاد مشهد گلایه‌هایی مطرح کردند. حذف بخشی از صندلی مینی بوس‌های در نظرگرفته شده برای این مسیر یکی از موارد پرتکرار بود.

به گزارش شهرآرانیوز، حمل ونقل عمومی نه تنها یک خدمت شهری بلکه یکی از ارکان اصلی کیفیت زندگی شهروندان است. کوچک‌ترین تغییر یا نقص در این حوزه، اثر مستقیم بر رفاه و آرامش مردم دارد. در هفته‌های گذشتـــه، مســـافــــــران خـــط ۱۰۴۳  پایانه شهید هاشمی نژاد مشهد گلایه‌هایی مطرح کردند. حذف بخشی از صندلی مینی بوس‌های در نظرگرفته شده برای این مسیر یکی از موارد پرتکرار بود. به همین منظور، خبرنگار ما با حضور میدانی در این پایانه، نیم روزی همراه مسافران این خط شد تا از نزدیک با مسافران این خط گفت‌و‌گو کند.

حذف تعدادی از صندلی‌ها

از پایانه شهید هاشمی نژاد همراه با تعدادی از مسافران منتظر آمدن مینی بوس این خط می‌شویم. تعداد مسافران منتظر حدود ۸ یا ۹ نفر است. با آمدن مینی بوس و سوار شدن اولین نکته‌ای که به چشم می‌آید کمبود یک ردیف صندلی داخل مینی بوس است. تغییری که به گفته برخی رانندگان با هدف جابه جایی بیشتر مسافران انجام شده است، اما بازخورد شهروندان نشان می‌دهد که این اقدام بیش از آنکه به بهبود خدمات کمک کند، سبب ایجاد نارضایتی شده است.

آقای سالمندی که هر روز از این مسیر استفاده می‌کند،  می‌گوید: من هر روز با این خط رفت وآمد دارم. وقتی صندلی‌ها را برداشته‌اند، مجبورم کل مسیر را ایستاده طی کنم. با زانو‌های دردناک، واقعا سخت است. حتی چند بار نزدیک بود تعادلم را از دست بدهم.

یک خانم نیز گلایه خودش را این طور بیان می‌کند: گاهی خانم‌های باردار یا بچه بغل وارد می‌شوند و هیچ صندلی خالی پیدا نمی‌کنند. حذف صندلی‌ها کار را برای قشر آسیب پذیر خیلی سخت کرده است.

یکی از کارمندان که مسیر کاری خود را روزانه با این خط طی می‌کند نیز نقدش از این قرار است: این خط طولانی است و بیشتر مسافران بعد از یک روز کاری خسته هستند. ایستادن طولانی، مخصوصا در ترافیک، واقعا فشار زیادی به بدن وارد می‌کند.

نبود میله تکیه گاه

از دیگر نکاتی که در مشاهدات نیم روزی با مسافران خط ۱۰۴۳‌ می‌توان اشاره کرد نبود میله ایستادن است. از میان چند مینی بوسی که همراه مسافران شدیم برخی از مینی بوس‌های خط ۱۰۴۳ بدون میله مخصوص ایستادن مسافران بود، موضوعی که خطر زمین خوردن و آسیب را به ویژه در ساعات شلوغی افزایش می‌دهد.

یک جوان دانشجو در این باره می‌گوید: وقتی راننده ترمز می‌زند و هیچ میله ایستادنی وجود ندارد، همه روی هم می‌افتیم. مخصوصا وقت شلوغی این وضعیت خیلی خطرناک می‌شود.

یک آقای میان سال نیز در این باره این تأکید را دارد: برای حفظ تعادل مجبوریم به صندلی‌ها یا شیشه‌ها تکیه بدهیم. نبود میله ایمنی برای سالمندان یا بچه‌ها ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

یک خانم خانه دار نیز تجربه شخصی خود را بیان می‌کند: بار‌ها دیده‌ام که مسافران در پیچ‌ها و ترمز‌های ناگهانی زمین خورده‌اند. نبود میله باعث می‌شود کسی نتواند خودش را نگه دارد.

تهویه نامناسب و گرمای طاقت فرسا

یکی دیگر از مشکلاتی که در بازدید میدانی به چشم آمد، وضعیت نامطلوب تهویه مینی بوس‌ها بود. در روز‌های گرم تابستان، بسیاری از وسایل نقلیه این خط با کولر‌های خاموش تردد می‌کنند و رانندگان تنها به باز گذاشتن پنجره‌ها بسنده کرده‌اند. یکی از مسافران جوان می‌گوید: وسط تابستان، کولر‌ها خاموش‌اند و فقط پنجره‌ها باز است. وقتی مینی بوس شلوغ می‌شود، هوا اصلا جریان ندارد و نفس کشیدن سخت می‌شود.

یک آقای بازنشسته نیز می‌گوید: گرما برای ما سالمندان آزاردهنده‌تر است. چند دقیقه که داخل مینی بوس می‌ایستی، انگار داخل سونا هستی. با این شرایط، مسیر طولانی واقعا طاقت فرساست.

پاسخ سازمان اتوبوس رانی

در پی این گزارش، عباس اتحادی، مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد، در پاسخ می‌گوید: در خط ۱۰۴۳ دو نوع مینی‌بوس (آرین و هیوندا) در حال خدمات دهی به شهروندان است.

برابر بررسی‌ها و اطلاعات موجود، حذف دو عدد صندلی در مینی بوس‌های نوع هیوندا برای اجرای طرح تفکیک و به منظور بهره وری بیشتر انجام شده است.

او در مورد میله تکیه گاه نیز این طور پاسخ می‌دهد: نصب میله اتکا در این نوع ناوگان باتوجه به ساختار اتاق ممکن نیست. همچنین با توجه به مشکلات مالی شرکت بهره بردار، بیشتر ناوگان فعال در خط مورد اشاره از نظر سیستم سرمایشی با مشکل روبه رو هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->