وزیر اقتصاد: گزارشی از عادی‌سازی پرونده ایران در FATF به رئیس‌جمهور ارائه کردم درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام بسته ۱۷ اقدام بورس برای رشد بازار تا پایان ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳ پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) هواپیمایی امارات استفاده از «پیجر» را ممنوع کرد ۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت
سرخط خبرها

ماجرای ۱۹۵واحد مسکونی متعلق به یک نفر چه بود؟

  • کد خبر: ۳۵۰۸۷
  • ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
ماجرای ۱۹۵واحد مسکونی متعلق به یک نفر چه بود؟
وزارت راه و شهرسازی از مالکیت یک نهاد بر ۱۰۰۰ واحد و یک فرد حقیقی بر ۱۹۵ واحد مسکونی خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، در اولین ماه‌های راه اندازی سامانه املاک و اسکان آمار و ارقام جالبی از مالکیت یک نهاد بر ۱۰۰۰ واحد مسکونی، یک فرد بر ۱۹۵ واحد و همچنین افرادی با بیش از ۹۰ خانه در تهران به دست آمده است.

بعد از آنکه روز گذشته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد برخی افراد که مالک بیش از ۹۰ واحد مسکونی هستند شناسایی شده‌اند، امروز پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن این وزارتخانه هم خبر داد که در تهران مالکی حقیقی با ۱۹۵ واحد و نهادی با یکهزار واحد، شناسایی شده است.

او همچنین اظهار کرد: کسانی که احتکار و سوداگری می‌کنند دو راه پیش رو دارند. یا باید واحد‌های خود را به بازار عرضه کنند و مالیات نپردازند و یا چنانچه تمایل به عرضه واحدهایشان را ندارند، مالیات آن را بپردازند.

اصلانی با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان رونمایی شده هم اکنون وزارت راه و شهرسازی از آن استفاده می‌کند گفت: به دنبال فرصتی مناسب هستیم تا بعد از عبور از بحران کرونا، عملیات اجرایی آن را آغاز کرده و در آیینی، عملکرد و ویژگی‌های سامانه و خروجی‌هایی که از سامانه به دست می‌آید را برای مردم تشریح کنیم.

قانون مالیات بر خانه‌های خالی در سال ۱۳۹۴ تصویب و قرار شد از سال ۱۳۹۵ اجرایی شود، اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم محقق نشد. بهمن ماه ۱۳۹۸ وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان را به منظور شناسایی خانه‌های خالی رو نمایی کرد و هم اکنون با همکاری سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت و دیگر دستگاه‌ها در حال شناسایی واحد‌های خالی است. روز ۲۵ تیرماه ۱۳۹۹ نیز مجلس یازدهم کلیات طرح مالیات بر خانه‌های خالی را به تصویب رساند. البته گفته می‌شود این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران ارجاع شده است. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفته که اولین برگه‌های مالیاتی در تابستان جاری برای مالکان خانه‌های خالی ارسال می‌شود.
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->