هشدار خود مراقبتی کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی پایان کار پویش مدادرنگی ۳ با حمایت از ۲ هزار کودک کار در مشهد ۳۶ درصد جامعه هدف کمیته امداد را سالمندان تشکیل می دهند اهدای اعضای ۲ نفر از مصدومان حادثه معدن طبس انتخاب دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دومین دانشگاه جامع کشور هر چهار ثانیه یک نفر به آلزایمر مبتلا می‌شود سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع ویروس مسری و کشنده ماربورگ هشدار داد وعده‌های متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی به معنای واقعی عملی می‌شود؟ فوت ناگهانی دانش‌آموز مینودشتی در حیاط مدرسه + فیلم (۱۲ مهر ۱۴۰۳) یک‌سوم عمل‌های بیماری صرع ایران در مشهد انجام شده است واژگونی یک دستگاه خودروی سواری در جاده ملک آباد - مشهد پایان زورگیری‌های وحشتناک باند عقاب‌های خون‌آلود در مشهد + عکس ترافیک نیمه‌سنگین در بولوارهای سجاد و امام‌خمینی(ره) و میدان شهید فهمیده مشهد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ۵۰ تا ۸۰ درصد ماده اولیه دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۳۰ یک میلیون و ۶۰۰ هزار سالمند وابسته به مراقبت در کشور داشته باشیم همایش بین‌المللی بیماری صرع در مشهد آغازبه‌کار کرد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ضروت تلاش برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان| علائم افسردگی در سالمندان از فردی به فرد دیگر متفاوت است همه آنچه که برای برنامه‌ریزی سفر نیاز دارید | بسیار سفر باید تا پخته شود خامی لایحه شرح‌ وظایف وزارتخانه میراث فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است اعلام نتایج اولیه آزمون صلاحیت حرفه‌ای سازمان روانشناسی افزایش حدود ۳۰۰ درصدی هزینه دریافت گواهینامه و سکوت پلیس راهور هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره یک ویروس تنفسی خطرناک برخی شهروندان مشهدی از افزایش ناگهانی هزینه‌های قبض برق گلایه‌مندند | تعویض اجباری کنتور برق چکار کنیم در فصل پاییز کمتر دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا شویم؟
سرخط خبرها

آیا رانندگی بین خطوط شما را دیرتر به مقصد می رساند؟

  • کد خبر: ۳۶۹۹۳
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
آیا رانندگی بین خطوط شما را دیرتر به مقصد می رساند؟

مترجم: عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ همه راننده ها دست کم یک بار این سؤال را مخصوصا وقتی در ترافیک گیر افتاده اند از خود پرسیده اند که «آیا لاین کنار سریع تر حرکت نمی کند؟». شاید در ظاهر، شما با سرعت بیشتر جابه جایی خودروها در لاین های مجاور خود روبه رو باشید، اما برآیند پژوهشی که در دانشگاه تورنتو انجام شده است نشان می دهد که این گونه نیست. در واقع، تغییر متناوب خطوط در حین رانندگی و جلو و عقب رفتن های متعدد نه تنها شما را سریع تر به مقصد نمی رساند بلکه می تواند جان شما و دیگر سرنشینان خودرو را نیز به خطر بیندازد.

توهم سرعت
براساس یافته های شبیه سازی رایانه ای توسط پژوهشگران کانادایی، راننده گرفتار در لاین پرترافیک صرفا به دلیل ثابت نشستن در خودرو خود و فاصله گرفتن خودروهای عبوری از دیگر لاین ها به این تصور می رسد که آن ها سریع تر هستند. اما این تصویر تنها توهمی از واقعیت است. برای تشخیص این توهم از واقعیت، تنها راه حل خروج از خودرو و ایستادن بر لبه پیاده رو یا مسیر و نگاه کردن به جریان کلی ترافیک است.

 

نقاط کور را دریابید!
اگرچه تجربیات و یافته های علمی نشان می دهند که تغییر لاین و رانندگی نکردن بین خطوط چندان مؤثر نیست، در برخی موارد نیز ممکن است این کار الزامی باشد. بنابراین چه این کار ضرور باشد چه از سر عادت به سراغ آن بروید، دست کم با احتیاط کافی دست به فرمان شوید. برای یک تغییر لاین مطمئن و کم خطر، 8 گام را از چک کردن آینه ها، تا خاموش و روشن کردن به موقع راهنما و تنظیم سرعت را شاید همه رانندگان به خوبی بدانند. اما مهم ترین آسیبی که رانندگانی را که بین خطوط رانندگی نمی کنند تهدید می کند نقاط کور خودرو است. حتی در استانداردترین طراحی های خودروهای مختلف ممکن است نقاطی در پشت سر یا کناره ها باشند که در آینه ها قابل مشاهده نیستند. بنابراین پس از بررسی آینه ها حتما از روی شانه سمت راست، نگاهی با دقت داشته باشید.

 

قانونی که شاید ندانسته بشکنید
بررسی تخلفات رانندگان در سال 2017 میلادی در اتحادیه اروپا نشان می دهد برخی رانندگان بدون اینکه متوجه شوند، قانون شکنی کرده اند. یکی از رایج ترین تخلفات استفاده نکردن از راهنما هنگام تغییر لاین در بزرگراه هاست. رانندگان موظف اند دست کم 5 ثانیه قبل از اقدام و 5 ثانیه پس از پایان تغییر لاین راهنمای خودرو را استفاده کنند. اما تغییر ناگهانی یا بی احتیاط لاین و رانندگی نکردن بین خطوط نیز تخلف دیگری است که پای نمره منفی و جریمه را می تواند به سابقه رانندگی متخلفان باز کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->