زمان ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی جانبازان با اضافه شدن مدل‌های جدید تمدید شد تشکیل ۵۴ پرونده تخلف در حوزه فروش لوازم مدارس در مشهد (۲۲شهریور۱۴۰۳) وزارت جهاد کشاورزی: بیش از ۱۶۰ هزار میلیادر تومان به حساب گندمکاران واریز شد معاملات برخط طلا قانونی شد پیش‌بینی بازار خودرو مشهد در شش‌ماه دوم سال جاری (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت خودرو‌های داخلی افزایشی شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) پنجاهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران چه زمانی برگزار می‌شود؟ وزارت صمت ارز تخصیصی بانک مرکزی را به چه کسی داده است؟ واکنش خنثی بورس به رئیس جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار امروز (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) تعطیلی تمامی میادین میوه و تره‌بار مشهد در روز‌های پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) و شنبه (۳۱ شهریور) بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال املاک و مستغلات در مزایده تملیکی عرضه می شود نرخ امروز طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) سال ۱۴۰۲ کل بودجه عمرانی خراسان رضوی ۳.۳ همت بوده است اعلام نحوه فعالیت طلافروشی‌های مشهد در روز پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) قیمت ۳ خودرو وارداتی جدید اعلام شد ذخیره آب موجود در سد‌های خراسان رضوی رو به کاهش است پول بنزین را روی قیمت خودرو گرفته‌اید، حواستان هست؟ نرخ دلار رشد کرد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد: شرکت‌های خودرویی ماه‌ها پول مردم را نگه می‌دارند و بدقولی می‌کنند سرانه تولید مسکن در کشور «۱۷ متر» است کدام منطقه تهران بین خریداران پرطرفدار است؟ خسارت سرمای زودرس پاییزی به محصولات کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه افزایش حق مسکن کارگران چه شد؟ قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) | محصول جدید پاییزی وارد میوه فروشی‌ها شد
سرخط خبرها

خودروی ارزان در ایران تولید شدنی نیست

  • کد خبر: ۳۷۵۵۷
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
خودروی ارزان در ایران تولید شدنی نیست
در حالی که تولید خودروی ارزان در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته، برخی کارشناسان معتقدند با توجه به واقعیت‌های فضای کسب و کار، این پروژه قابل اجرا نیست.
به گزارش شهرآرانیوز، در حالی که تولید خودروی ارزان در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته، برخی کارشناسان معتقدند با توجه به واقعیت‌های فضای کسب و کار، این پروژه قابل اجرا نیست. در این مورد، امیرحسن کاکایی استاد گروه مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت گفت: در موضوع تولید خودروی ارزان، تناقضی بزرگ در صحبت‌های مسوولان دیده می‌شود، زیرا از یک طرف به دنبال تولید خودروی ارزان با تیراژ بالا هستند و از طرفی ایده‌هایی که مطرح می‌شود مطابق نیاز روز نبوده یا گران تمام می‌شوند.

طبق اعلام وزارت صمت، این وزارتخانه سه گزینه تولید میکروکار‌ها (Micro Car)، تولید خودرو با موتور کم‌مصرف و موتورسیکلت‌های چهارچرخ را در دست بررسی دارد تا گزینه مناسبی را برای خانواده‌های ایرانی برگزیند. به گفته کاکایی، ایرانی‌ها از میکروکار استقبال نخواهند کرد و موتورسیکلت را به آن ترجیح می‌دهند، زیرا معتقدند میکروکار‌ها در مقایسه با موتورسیکلت‌ها از ارزش افزوده لازم برخوردار نیستند. وی تاکید کرد: در این راستا تنها گزینه، ساخت خودرو‌هایی مانند پراید است که البته هر محصول شیک‌تر و باکیفیت‌تر از پراید، با قیمت‌هایی بالاتر قابل تولید خواهد بود. این استاد دانشگاه، به تجربه شرکت «تاتاموتورز» هند در ساخت خودرو‌های نانوی دو هزار و ۲۰۰ دلاری اشاره کرد که با شکست همراه شد، زیرا از حداقل‌هایی که باید برخوردار نبود.
 
کاکایی ادامه داد: وقتی قرار باشد استاندارد‌های ۸۵ گانه را روی خودرویی نظیر پراید اعمال کنیم، به‌طور نمونه باید به جای دو کیسه هوا از چهار کیسه هوا استفاده شود و از کاتالیست برای کاهش آلایندگی بهره ببریم و به منظور سبک‌سازی نیز ورق‌های فولادی با قیمت بالاتر به کار گرفته شود و همه این‌ها به معنای افزایش قیمت است.
 
اما محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی نیز در این مورد گفت: با توجه به تجربه جهانی، خودرویی که بتواند استاندارد‌های ۸۵ گانه مد نظر سازمان ملی استاندارد را پاس کند نمی‌تواند کمتر از ۶ هزار دلار قیمت داشته باشد که با نرخ این روز‌های ارز بیش از ۱۲۰ میلیون تومان تمام می‌شود.
 
منبع:دنیای اقتصاد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->