درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام بسته ۱۷ اقدام بورس برای رشد بازار تا پایان ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳ پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) هواپیمایی امارات استفاده از «پیجر» را ممنوع کرد ۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت آیا سهام عدالت به جاماندگان تعلق می‌گیرد؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) خرید خودرو برای حفظ ارزش پول کار مناسبی است؟ | کدام بازار برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟
سرخط خبرها

کاهش ۲۱ درصدی تولید سیگار در کشور

  • کد خبر: ۳۷۷۸۳
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کاهش ۲۱ درصدی تولید سیگار در کشور
طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) تولید سیگار در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) تولید سیگار در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این آمار در سه ماهه اول امسال ۱۰ میلیارد و ۲۰ میلیون نخ سیگار در کشور تولید شده که نسبت به تولید ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نخ در مدت مشابه سال قبل ۲۱.۱ درصد کاهش داشته است.

همچنین با توجه به اینکه برآورد مصرف سیگار طی سه ماه ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نخ است، برآورد میزان سیگار قاچاق در این مدت به شش میلیارد و ۲۴۰ میلیون نخ رسیده که نسبت به برآورد سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون سیگار قاچاق در بهار سال قبل ۷۸.۳ درصد افزایش داشته است.

البته در این مدت ۶۰ میلیون نخ سیگار هم صادر شده است. این در حالی است که در بهار سال گذشته هیچ صادراتی در بخش سیگار صورت نگرفته بود.

در میانه تیر ماه رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از عدم تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه این صنعت طی سه ماه گذشته خبر داد و گفت که این مسئله باعث شده تولید هشت واحد از ۱۵ واحد تولید محصولات دخانی متوقف شود. او همچنین هشدار داده بود که ادامه این وضعیت و عدم تخصیص ارز به مواد اولیه این صنعت تا یک ماه بعد می‌تواند همه واحدهای تولیدی را به تعطیلی بکشاند.

البته حدود یک هفته پیش عطاالله معروفخانی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، گفت که بخش عمده مشکل تامین مواد اولیه واحدهای تولید سیگار با پیگیری مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات و وزارت صنعت، معدن و تجارت حل شده و مابقی در حال حل شدن است و ابراز امیدواری کرد که به زودی تولید واحدهایی که تعطیل شده بود مجدد آغاز شود.

او همچنین نسبت به ضرر استفاده از محصولات دخانی برای سلامتی هشدار داد و گفت که آزمایش‌ها نشان می‌دهد در برخی از محصولات دخانی قاچاق از فضولات حیوانی استفاده شده است. 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->