اعطای «نشان فتح» به فرمانده نیروی هوافضای سپاه توسط فرمانده کل قوا در پی عملیات درخشان «وعده صادق» رئیس پیشین سازمان سیا: در صورت حمله اسرائیل، ایران پاسخ خواهد داد دبیرکل سازمان ملل: زمان خاموش‌کردن آتش اسلحه‌هاست منابعی در نیروهای مسلح از آماده شدن طرح پاسخ سخت به اقدام احتمالی صهیونیست‌ها خبرداد توضیحات پلیس راهور در خصوص افزایش هزینه ثبت‌نام گواهینامه موتورسیکلت  سردار نقدی: روز ۱۳ آبان میدان ابراز وجود ماست | نتانیاهو برای منافع آمریکا می‌جنگد دستگیری عاملان شهادت مأموران پلیس در سیستان و بلوچستان (۱۵ مهر ۱۴۰۳) همه چیز درباره سفیر جدید انگلیس در ایران | کابل، بیروت و حالا تهران تظاهرات حامیان عمران خان در اسلام آباد به خشونت کشیده شد طبل تو خالی | گاردین: ایران ثابت کرد که پدافند اسرائیل آن‌گونه که تبلیغ می‌شد، نیست چند کلام با استاندار آینده! مجلس خبرگان در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه، بیانیه صادر کرد به منظور بازدید از تاسیسات نفتی؛ وزیر نفت دقایقی پیش وارد جزیره خارک شد امنیت آسمان ایران به روایت تصویر | وزیر راه به‌منظور بررسی آخرین وضعیت عملیات هوانوردی، از مرکز کنترل فضای کشور بازدید کرد + فیلم قالیباف: نماز جمعه هفته گذشته روشن‌ترین جلوه اقتدار ملی بود + فیلم سردار رادان: کار دادن به اتباع غیرمجاز جُرم است + فیلم حزب‌الله لبنان با صدور ۵ بیانیه، از هدف قرار دادن پایگاه‌ها و نظامیان ارتش اشغالگر خبر داد بمباران شمال غزه ۳۰ شهید و ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت (۱۵ مهر ۱۴۰۳) اعلام گزینه نهایی مجمع نمایندگان خراسان رضوی برای استانداری به وزیر کشور پیام تسلیت سخنگوی وزارت امور خارجه به دولت و مردم بوسنی و هرزگوین در پی وقوع سیل حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به جنوب لبنان | تهدید مردم به تخلیه خانه‌هایشان+فیلم اطلاعیه هشدار امنیت پرواز برای غرب ایران تکذیب شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دولت در سال ۹۹ تاکنون چقدر از بورس درآمد کسب کرده است؟

  • کد خبر: ۳۷۹۳۵
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
دولت در سال ۹۹ تاکنون چقدر از بورس درآمد کسب کرده است؟
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه برای امسال ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد از واگذاری سهام کارخانجات و شرکت‌های دولتی پیش‌بینی شده بود، گفت: حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان در چهار ماه گذشته، سهام واگذار شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه برای امسال ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد از واگذاری سهام کارخانجات و شرکت‌های دولتی پیش‌بینی شده بود، گفت: حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان در چهار ماه گذشته، سهام واگذار شده است.

 

«محمد باقر نوبخت» درباره شرایط تحقق درآمدهای پیش بینی شده در بودجه، افزود: در شرایط تحریم و رکود ناشی از کرونا، میزان صادرات نفت تقلیل یافته و درآمدهای نفتی پایین آمده است. فروش  نفت در سال جاری کاهش چشمگیری یافته و فقط ۶ درصد از درآمد نفتی مورد انتظار ما تاکنون محقق شده است.

 

وی افزود: چند منبع درآمدی دیگر نیز مانند مالیات و درآمدهای گمرک و واگذاری دارایی‌های مالی در دو بخش فروش سهام کارخانجات دولت در بورس و انتشار اوراق مالی وجود دارد،  ۷۵ درصد درآمدهای مالیاتی سال جاری تاکنون محقق شده که ۲۰ درصد بیش از سال گذشته در همین تاریخ است.

 

او با بیان اینکه ۵۸ درصد واگذاری‌های مالی نیز محقق شده است، خاطرنشان کرد: مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی دولت موظف به واگذاری سهام کارخانجات و شرکت‌های دولتی است که منجر به کاهش مالکیت و تصدی‌گری دولت شده و آن را در جایگاه نظارت قرار می‌دهد. بر همین اساس برای کل سال ۹۹، فقط ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد از این محل، پیش‌بینی شده بود اما قریب به ۱۶ هزار میلیارد تومان در چهار ماه گذشته، توانسته‌ایم سهام واگذار کنیم که تا حدودی کسری عدم تحقق درآمد ناشی از فروش نفت را جبران کرده است.

نوبخت تاکید کرد: جز تنخواهی که سالانه از بانک مرکزی می‌گرفتیم و تسویه هم می‌کردیم مبلغ دیگری از بانک مرکزی دریافت نکرده‌ایم. بنابراین تصور اینکه عدم تحقق منابع باعث استقراض غیر مستقیم دولت از بانک مرکزی شده کاملا باطل و نوعی توهم است.

 

منبع: ابرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->