برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان‌رضوی به ۳۲۵ هزار تُن رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌فروش خودرو هایما 7x ایران خودرو از فردا (۱۳ تیر ۱۴۰۳) + جدول و قیمت خودرو ۱۶۲ تُن تخمه آجیلی در خراسان‌رضوی تولید شد جریمه راه‌اندازی کاریابی‌های غیرمجاز اعلام شد مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می‌شود؟ عقب‌نشینی قیمتی مالکان از رقم‌های پیشنهادی اجاره (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳ + مدارک لازم برای درخواست وام خودرو قیمت انواع میوه‌ها در مشهد | طالبی ارزان شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروی برقی کرمان موتور آغاز شد + جزئیات (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی مودیان مالیاتی به ۱۷۴ هزار فقره رسید (۱۱ تیر ۱۴۰۳) در بهار امسال چند هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند؟ ۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد معرفی چند تکنیک اجاره نشینی به سبک خوش‌نشینی | چگونه خانه اجاره کنیم؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

۸۸ درصد کارگاه‌های بازرگانی از دریافت و پرداخت الکترونیکی استفاده می‌کنند

  • کد خبر: ۳۸۹۳۲
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
۸۸ درصد کارگاه‌های بازرگانی از دریافت و پرداخت الکترونیکی استفاده می‌کنند
مرکز آمار اعلام کرد: ٨٨ درصد از کارگاه‌های بازرگانی و خدمات از دریافت و پرداخت الکترونیکی استفاده می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، 11درصد از مدیران کارگاه‌های مورد بررسی را زنان تشکیل داده‌اند که فعالیت‌های سایر فعالیت‌های خدماتی شخصی (شستشوی منسوجات، آرایش و پیرایش و ...) با ٤٩ درصد بیشترین سهم را از این حیث دارا بوده‌اند. 

 طرح جامع آمارگیری از کارگاه‌های بازرگانی و خدمات یکی از طرح‌های آماری است که با هدف تهیه‌ اطلاعات مناسب از ویژگی‌های کارگاه‌‌های بازرگانی و خدمات، در سطح کشور توسط مرکز آمار ایران و با همکاری سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به اجرا درآمده است تا در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی به کارگرفته شود. این طرح در سال ١٣٩٨ به اجرا درآمده است که شامل ٣٠ کد طبقه‌بندی فعالیت‌‌های اقتصادی ایران ‌(ISIC Rev,٤) می‌باشد و قسمت اعظم کارگاه‌های بخش بازرگانی و خدمات کشور را شامل می‌شود.

نتایج طرح در سال ١٣٩٧ نشان می‌دهد:

در سال ١٣٩٧، حدود ٧٩ درصد از کارکنان بخش بازرگانی و خدمات را کارکنان مرد و ٢١ درصد را کارکنان زن تشکیل داده‌اند. کارگاه‌های با فعالیت‌ آموزش، با ٦١ درصد کارکن زن بیشترین سهم کارکن زن در بین فعالیت‌های بخش بازرگانی و خدمات را دارا بوده و کارگاه‌های دارای فعالیت‌ تعمیر کالاهای شخصی و خانگی با ٤ درصد، کمترین سهم را در سهم زنان شاغل داراست.

 ٣٤ درصد از کارکنان کارگاه‌های بازرگانی و خدمات را کارکنان با تحصیلات بالاتر از دیپلم، ٣٥ درصد کارکنان دیپلم و ٣١ درصد نیز دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم تشکیل داده‌اند.

 حدود ٣٥ درصد از ارزش افزوده کارگاه‌های بازرگانی و خدمات مورد بررسی، مربوط به فعالیت خرده‌فروشی (بجز وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت) ‌است.

 بهره‌وری کارکنان این کارگاه‌ها در سال ١٣٩٧ به ازای هر کارکن معادل ٣٦٠ میلیون ریال بوده‌است. همچنین بهره‌وری کارکنان به ازای هر ساعت بیش از ١٤٨ هزار ریال بوده است. بر اساس نتایج به طور متوسط هر کارکن ٥٠ ساعت در هفته به فعالیت مشغول بوده است.

 نتایج طرح نشان می‌دهد که ضریب نفوذ رایانه در این کارگاه‌ها ٢٦ درصد می‌باشد که کارگاه‌های با فعالیت‌ جنبی خدمات مالی و فعالیت‌های بیمه با ضریب نفوذ ٩٩ درصد دارای بالاترین نسبت از این حیث در کارگاه‌های مورد بررسی است. ٢٠ درصد از کارکنان کارگاه‌های مورد بررسی نیز از اینترنت برای فعالیت‌های کارگاه در داخل یا خارج از کارگاه استفاده نموده‌اند.

 ١١ درصد از مدیران کارگاه‌های مورد بررسی را زنان تشکیل داده‌اند که فعالیت‌های سایر فعالیت‌های خدماتی شخصی (شستشوی منسوجات، آرایش و پیرایش و ...) با ٤٩ درصد بیشترین سهم را از این حیث دارا بوده‌اند. 

 ٨٨ درصد از کارگاه‌های بازرگانی و خدمات از ابزارهای الکترونیکی برای پرداخت و دریافت خود بهره برده‌اند که فعالیت‌های انتشاراتی، فعالیت جنبی خدمات مالی و فعالیت‌های بیمه با ٩٩ درصد بالاترین میزان استفاده در این زمینه را دارا بوده‌اند. همچنین ٩٨ درصد از کارگاه‌ها از دستگاه‌ کارتخوان برای پرداخت و دریافت استفاده کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->