حرکت بزرگ مشهد به سمت جذب سرمایه| ۷۰ هزار میلیارد تومان فرصت اقتصادی در انتظار بخش خصوصی زنگ هشدار به صدا درآمد | مصرف برق کشور از ۶۵ هزار مگاوات عبور کرد استاندار خراسان رضوی: خواف می‌تواند موتور پیشران توسعه شرق کشور باشد امضای سه تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی میان وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، مجلس و استانداری خراسان رضوی اتمام حجت مجلس با بانک‌های خصوصی | برخورد با متخلفان نظام بانکداری، تکلیف قانونی نمایندگان است روایت یک جلسه پرحاشیه با دستاورد‌های فراتر از انتظار | تصویب افزایش سطح اختیارات بانک‌های خراسان رضوی تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان اضافه‌شدن ۳ هزار مگاوات برق به شبکه سراسری تا پایان مرداد ۱۴۰۴ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: ما به مذاکرات امیدوار هستیم | گشایش‌هایی حاصل خواهد شد وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی: رشد اقتصادی کشور ما منابع‌محور است؛ بنابراین پایدار نیست صدور بیمه نامه‌ها از امروز منوط به استعلام از سامانه املاک و اسکان است (یکم خرداد ۱۴۰۴) تا ۱۴۳۰ یک سوم جمعیت ایران پیر می‌شوند | برخی اتباع بیگانه در ایران کارفرما شده‌اند استاندار خراسان رضوی: فضای نسبتاً خوبی در حوزه اقتصادی در استان داریم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، یکم خرداد ۱۴۰۴) | احتمال بارش تگرگ در مناطق شمالی استان فرابورس در راه مشهد | سرمایه‌های ملی، پشتوانه جدید پروژه‌های برق تجدیدپذیر در خراسان رضوی طلای جهانی صعودی ماند (یکم خرداد ۱۴۰۴) کشف و ضبط ماینر‌های میلیاردی از یک مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در مشهد قیمت بیت‌کوین رکورد زد (یکم خرداد ۱۴۰۴) نشست تخصصی فعالان اقتصادی خراسان رضوی با مدیران بورس کشور | نهاد‌های مالی کشور در مشهد تجمیع می‌شوند سند جامع سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری مشهد رونمایی شد واکنش سازمان خصوصی سازی به شایعه تجمیع و عدم توزیع ۶۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت چهارمین سال خشکسالی در خراسان رضوی آغاز تحویل ۷۹ هزار قطعه سکه طلا از مرحله اول طرح پیش‌فروش سکه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) حقوق اردیبهشت بازنشستگان صندوق فولاد واریز شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) یارانه نقدی اردیبهشت برای دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی «مشهداینوکس» و «مشهدفاینکس» | مشهد، میزبان حضور ۸۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی + فیلم رئیس سازمان بورس در مشهد: ۸۰ درصد از گردش مالی بازار سرمایه مربوط به اشخاص حقیقی است بورس به خراسان رضوی می‌آید| ابلاغ اساسنامه سامان‌دهی صندوق‌های مالی اعتباری، به‌زودی شرایط فروش علی الحساب محصولات مدیران خودرو اعلام شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

تولید یک خودروی ملی دیگر تا دو سال آینده

  • کد خبر: ۴۰۵۲۱
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
تولید یک خودروی ملی دیگر تا دو سال آینده
اگر شایعات صحت داشته باشد باید تا دو سال آینده منتظر اولین محصول پارس خودرو باشیم؛ خودرویی که روی پلتفرم تندر ۹۰ ساخته می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، مثل اینکه خبری هست. گویا پارس خودرو از مونتاژکاری خسته شده و با هدف پرهیز از ضرباتی که در دوره‌های تحریم از جیپ، برلیانس، رنو، نیسان و دانگ فنگ خورده قصد دارد محصولی در کلاس سدان‌های شهری را تولید کند.

آنچه شایع شده این است که پارس خودرو با کمک منابعی که از دولت و سایپا دریافت کرده درصدد طراحی خودرویی بر مبنای تندر ۹۰ است. محصولی که سال‌ها پیش هم زمزمه تولید آن بود، اما رنو با آن موافقت نکرد تا در نهایت بایگانی شود. البته این شرکت بعدتر توانست تندرپارس را که در نمای عقب تفاوت‌هایی با تندر ۹۰ معمولی داشت به بازار عرضه کند، اما خبر‌های تازه از فیس‌لیفت کامل نمای عقب و جلو بدنه و نیز بازطراحی کابین این خودرو اروپایی حکایت دارد.

یک وب‌سایت داخلی در گزارشی با اشاره به حرکت جدید پارس خودرو اعلام کرده که این شرکت روی چند پروژه اختصاصی مشغول فعالیت است و نزدیک‌ترین آن پروژه‌ای است که جایگزین رنو در خط تولید این شرکت خواهد شد.

مجله اتومبیل فارسی نام این پروژه را P90 نامیده و گفته قرار است یک فیس‌لیفت ماژور بر پایه تندر ۹۰ تولید شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که قوای محرکه این خودرو تغییر خواهد کرد.

همچنین مسئولیت تولید این پروژه که به عنوان پروژه‌ای مشترک بین گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه علم و صنعت تعریف شده بر عهده شرکت پارس خودرو خواهد بود. استفاده از پلتفرم B. داچیا، این امکان را برای پارس خودرو فراهم می‌کند تا تولید آن را در خطی که پیش‌تر رنو در آن تولید می‌شد، انجام دهد.

آنچه از پژو P90 می‌دانیم این است که این پروژه چندان هم جدید نیست. سایپا قصد داشت با فیس‌لیفت این محصول و استفاده از موتور و جعبه دنده تیبا محصولی جدید را روانه بازار کند که این موضوع هرگز اتفاق نیفتاد.

با این حال می‌توان گفت پروژه P90 تا حد زیادی به این پروژه شباهت دارد، اما آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید طرح نهایی این پروژه نیست. گویا این شرکت پیش‌تر قصد داشته با بازطراحی کامل بدنه تندر ۹۰، خودرویی کاملا متفاوت را با نام توس به تولید برساند که این پروژه به دلایلی از جمله هزینه بالای تولید به کل از پروسه ساخت کنار گذاشته شده است.

پارس خودرو که در اوج تولید در فضای برجام موفق شده بود تیراژ سالانه خود را به مرز ۲۴۰ هزار دستگاه برساند، پیش‌تر خودرو‌هایی نظیر نیسان، ماکسیما، بیوک اسکای لارک، نیسان قشقایی، شورولت نوا، نیسان مورانو، رنو مگان، داچیا ساندرو، برلیانس اچ ۳۳۰ و دانگ فنگ ریچ را در خط تولید خود مونتاژ کرده است.

این شرکت جزو قدیمی‌ترین بازیگران بازار خودرو ایران بوده و بیش از نیم قرن سابقه دارد. این شرکت هم‌اینک تولید خودرو کوییک را با مجوز رکت سایپا بر عهده دارد.

منبع: روزنامه هفت صبح
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->