سرخط خبرها
گفتگو با یسنا بااندیشه، دختر ۸ ساله خلاق: 

به تصویر کشیدن طبیعت با سنگ

  • کد خبر: ۴۰۹۲
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
به تصویر کشیدن طبیعت با سنگ

جزائری/ حتما شما هم سنگ‌هایی را دیده‌اید که با رنگ‌آمیزی و خلاقیت تبدیل به اشکال گوناگون شده‌اند، البته امروز به‌جز سنگ‌ها با وسایل بسیاری می‌توان کاردستی‌های مختلفی درست کرد حتی با مواد بازیافتی! اما موضوعی که گزارش ما را متفاوت می‌کند درست‌کردن کاردستی با سنگ توسط یسنا بااندیشه دختر 8ساله است، او به جای استفاده از وسایل تزئینی همراه با سنگ‌ها با ذهن خلاق و نگاه تیزبینی که دارد سنگ‌هایی را که در نگاه من و شما شاید بسیار معمولی باشد در اشکال گوناگون می‌بیند و همین اشکال را به تصویر می‌کشد.یسنا که کارهای خود را در نمایشگاه نقاشی کودکان در بوستان کوهسنگی نگارخانه چارسوق که به نفع کودکان اوتیسم برپا شده بود به نمایش گذاشته بود، درباره کارهای هنری خود می‌گوید: سه ساله بودم و نزدیک خانه بازی می‌کردم که سنگی را دیدم که در ذهنم به شکل مادربزرگی بود که با چادری که به سر دارد نماز می‌خواند، به همین دلیل سنگ را برداشتم و با خود به خانه بردم و طرحی را که در ذهنم می‌دیدم روی سنگ نقاشی کردم.
او می‌افزاید: زیبایی سنگ باعث شد تا از همان موقع با دقت بیشتری به سنگ‌ها نگاه کنم، این گونه بود که سنگ‌های زیادی را جمع‌آوی کردم و هر کدام از آن‌ها را به شکلی از طبیعت یا حیوان‌ درآوردم، مدتی که گذشت تصمیم گرفتم این سنگ‌ها را در کنار هم قرار دهم و داستان‌گونه آن‌ها را نمایش دهم.
وی یادآور می‌شود: کتاب ضرب‌المثل‌ها را که می‌خواندم علاقه‌مند شدم تا سنگ‌هایی را که جمع‌آوری و شکل داده بودم کنار هم بگذارم و داستان آن ضرب‌المثل را این گونه به تصویر بکشم.
یسنا که مادربزرگ خود را بسیار دوست دارد، می‌گوید: کاردستی‌های زیادی با سنگ‌ها درست کرده‌ام اما اولین کارم را بیشتر دوست دارم چون شبیه مادربزرگم است و مادربزرگم کمک زیادی به من در جمع‌کردن سنگ‌ها کرده است و تشویقم کرد تا این علاقه خودم را دنبال کنم.
او با همان زبان کودکی آرزوی خود را ثبت کارهایش در گینس بیان می‌کند و بیان می‌دارد: در این نمایشگاه شرکت کردم چون دوست داشتم علاوه‌براینکه کارهای خودم را به نمایش بگذارم بتوانم کمکی کنم به بچه‌هایی که مشکل و نیاز به درمان دارند.یسنا به‌جز درست‌کردن کاردستی با سنگ، هنرهای دیگری نیز دارد که شامل حافظ‌خوانی و شاهنامه‌خوانی می‌شود.
مادربزرگ یسنا از او به‌عنوان دختری خلاق یاد می‌کند که بدون حضور در کلاس‌های آموزشی می‌تواند اوریگامی نیز درست کند و علاقه زیادی به آشپزی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->