زلزله در آرادان سمنان، تهران را هم لرزاند + جزییات(۱۴ مهر ۱۴۰۳) مصرف زیادی آب میوه باعث سکته می‌شود خودکشی مرد تهرانی زیر چرخ‌های مترو(شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار راهداری: خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در محور مشهد_کلات و درگز (۱۴مهر ۱۴۰۳) استقرار آمبولانس تمام‌وقت در معدن طزره دامغان طرح پابند‌های الکترونیکی ۲۵ درصد سرقت را کاهش داد| توفیق سارقین از غفلت‌های ماست واژگونی تریلی سوخت در کمربند جنوبی مشهد (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار نارنجی هواشناسی برای شرق کشور| بارش‌ها در خراسان جنوبی تشدید می‌شود جزییات آتش سوزی مغازه چایخانه در بلوارمعلم مشهد کشف ۴۱ فقره سرقت آیفون تصویری منازل مسکونی در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) برای حفظ سلامت روان فرزندمان در موقعیت‌های تنش چه‌کار کنیم؟ ایران تا پایان قرن ۲۱، افزایش دمای ۱.۵ درجه‌ای دارد بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما برای سفر‌های زمستانی ۹ مجموعه متخلف و مداخله‌گر سلامت در حوزه دندان‌پزشکی در مشهد پلمب شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آمار نگران‌کننده ترک خدمت و استعفای پرستاران ممنوعیت عقد قرارداد ملکی با اتباع افغانستانی در شهرستان‌های مرزی زلزله‌ای با قدرت چهار ریشتر دوباره بهاباد را لرزاند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) اعتیاد به روان‌گردان‌های ارزان‌قیمت در پی افزایش دوبرابری قیمت تریاک ویروس ماربورگ چیست؟ سازمان جهانی بهداشت اولین آزمایش تشخیصی «آبله میمونی» را تأیید کرد سه عضو گروه تروریستی داعش در نوشهر مازندران دستگیر شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) استخدام ۱۲ هزار پرستار جدید تا یک ماه آینده (۱۴ مهر ۱۴۰۳) امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به ۵۰۷ حادثه‌دیده طی ۳ روز گذشته
سرخط خبرها

ثبت ۱۲۷هزار ازدواج و ۳۴هزار طلاق تا مرداد امسال

  • کد خبر: ۴۱۴۹۲
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
ثبت ۱۲۷هزار ازدواج و ۳۴هزار طلاق تا مرداد امسال
از ابتدای فروردین تا ۲۰مرداد سال جاری ۱۲۷ هزار و ۲۴۵ مورد ازدواج و ۳۴ هزار و ۴۵۷ مورد طلاق در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور ثبت شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در این مدت میانگین سن داماد‌ها ۲۹.۵ سال و میانیگن سن عروس‌ها ۲۴.۶ سال بوده است.

سیف الله ابوترابی افزود: همچنین از ابتدای فروردین تا ۲۰ مرداد سال جاری میانگن سن زن و شوهر در زمان وقوع طلاق به ترتیب ۳۲.۶ و ۳۷.۴ و میانگین طول مدت ازدواج در طلاق‌های ثبت شده نیز در این مدت ۱۰سال بوده است.

ابوترابی تصریح کرد: اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال در دسترس عموم مردم است.

وی اعلام کرد: بر پایه قانون و مصوبه شورای عالی آمار، سازمان ثبت احوال کشور مرجع رسمی آمار‌های ازدواج و طلاق است و این آمار‌ها به تفکیک سال، سن و سایر اقلام مورد نیاز در وب سایت دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال در دسترس عموم مردم است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، ازدواج و طلاق را به عنوان مقوله‌های اجتماعی بخش عمده‌ای از آمار‌های تولیدی ثبت احوال برشمرد.

ابوترابی تصریح کرد: گام بزرگی در توسعه دولت الکترونیک در حوزه ثبت ازدواج و طلاق و تولید آمار‌های آن در سال ۹۵ صورت گرفته که اعلامیه‌های کاغذی از چرخه ثبت اعلام ازدواج و طلاق حذف شد و این دو رویداد به صورت برخط به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور منتقل می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: بر اساس توصیه‌های بین المللی و اصول علمی، مقایسه مقادیر وقایع حیاتی در دو بازه مختلف بدون توجه به تغییرات ساختار سنی و دیگر مولفه‌های جمعیتی و نیز بدون توجه به تحولات اجتماعی، فرهنگی از روایت کافی برخوردار نیست بنابراین این قبیل مقایسه‌ها باید در بازه‌های سالانه یا چند ساله انجام شود.


منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->