فرماندار مشهد: با افزایش خودسرانه قیمت نان برخورد می‌کنیم

  • کد خبر: ۴۲۰۰۷۸
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۸:۲۵
  • ۳
فرماندار مشهد: با افزایش خودسرانه قیمت نان برخورد می‌کنیم
فرماندار مشهد گفت: برآورد قیمت نان در مشهد را به وزارت کشور ارسال کرده‌ایم و منتظر تایید قیمت‌ها و اعمال آن در سامانه نانینو هستیم. تا پیش از تغییر رسمی قیمت‌ها در سامانه نانینو، نانوایی‌ها حق افزایش قیمت را ندارند.

سیدحسن حسینی در گفت‌‍وگو با شهرآرانیوز در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت نان گفت: برآورد کارشناسی قیمت نان انجام شده و قیمت‌های جدید برای اعمال در سامانه نانینو به وزارت کشور ارسال شده تا به تایید برسد.

وی ادامه داد: طبق اخبار رسیده، انتظار داریم که در هفته جاری با تایید قیمت‌های جدید از سوی وزارت کشور، نرخ نان در مشهد به روزرسانی شود و خواسته نانوایان نیز محقق شود.

فرماندار مشهد توضیح داد: بعد از افزایش رسمی قیمت نان و اعمال نرخ‌های جدید در سامانه نانینو، دستگاه‌های کارتخوان دوم موجود در نانوایی‌ها نیز باید جمع آوری شود.

حسینی با تاکید بر رعایت قوانین گفت: نانوایی‌ها حق ندارند به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت نان کنند. در صورت مشاهده‌ گران فروشی، برخورد تعزیراتی لازم با متخلفان انجام خواهد شد. نانوایان باید منتظر باشند تا قیمت‌ها به صورت رسمی اصلاح و اعمال شود.

لازم به ذکر است که علی‌اکبر کوه‌پیکر، رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در گفت‌وگو با رسانه‌ها امروز اعلام کرد: دلیل تجمع امروز نانوایان مقابل اتحادیه، تاخیر در اعلام افزایش نرخ نان بود. حق بیمه نانوایان ۱۰۰ درصد و حقوق کارگران ۶۰ درصد افزایش یافته اما نرخ نان اصلاح نشده. آنالیز قیمت‌گذاری جدید تهیه و پس از تأیید استانداری برای ثبت روی کارتخوان‌های هوشمند به تهران ارسال شده است.

وی گفت: ضرردهی مداوم، نانوایان را به سمت تعطیلی یا تعدیل نیروی کار سوق داده است. دور از انتظار نیست که هر قرص نان بین ۲ تا ۳ هزار تومان افزایش قیمت داشته باشد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
0
0
این دیگه خیلی بیشرفیه که هم قیمت نان را زیاد کنند و هم وزن چونه را کم کنند ، اینجوری اسمش نان دانه ای 5100 تومان است ولی وقتی وزن نان کم بشه همان 6000 می افتد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۰
0
0
فقط قیمت نان بالا می‌برید، هیچ نظارتی بر کیفیت نان نیست ، وزنش کم شده ولی قیمت زیاد ، چقدر بدبختیم ما ،
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۱
0
0
همش حرفهای بیخودوالکی از حرف کو تا عمل...مردم رو چی فرز کردین....