به گزارش شهرآرانیوز ،طراحان هیوندای در نمای ظاهری کونا ۲۰۲۱ بیشتر بر جزئیات تمرکز کردهاند. در نمای روبرو مجموعه چراغها بازطراحی شده و شاهد بهکارگیری سپری جدید هستیم، جلوپنجره هم به موازات این دو تغییر شکل داده و عریضتر از قبل است.
هیوندای کونا 2018
هیوندای کونا 2021
در نمای عقب هر چند قاب چراغها مثل سابق است، ولی اجزای داخلی و گرافیک آنها متحول شدهاند. سپر هم جای خود را به نمونهای جدید با ظاهری اسپرتتر داده است. هیوندای این نسخه از کونا را با رینگهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اینچی جدید عرضه خواهد کرد.
هیوندای کونا 2018
هیوندای کونا 2021
برای ایجاد تمایز بین نسخه استاندارد و نسخه هیجانانگیزتر N Line، هیوندای به چند المان ظاهری متوسل شده که از مهمترین آنها باید به مواردی مثل سپر متفاوت و همرنگ با بدنه، سه ورودی هوای کوچک روی جلوپنجره، تیغههای کناری، رکابهای برجستهتر و رینگهای ۱۸ اینچی اشاره کرد. علاوهبر اینها نسخه N Line با دیفیوزر و شکاف سپر عقب و همچنین خروجی اگزوز دوگانه از مدل استاندارد قابل شناسایی است.
فیسلیفت هیوندای کونا با چند موتور جدید عرضه خواهد شد. نیروبخش پرچمدار این خانواده یک موتور ۱.۶ لیتری T-GDI Smartstream است که توانایی تولید ۱۹۴ اسب بخار قدرت را دارا بوده و با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه خودکار ترکیب میشود. این نسخه به صورت دو یا چهار چرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود.
در میان لیست پیشرانهها، یک پیشرانه هیبرید نرم ۴۸ ولتی نیز به چشم میخورد. قلب اصلی این پیشرانه را یک موتور ۱.۶ لیتری دیزلی Smartstream تشکیل میدهد. این پیشرانه ۱۳۴ اسب بخار قدرت داشته و میتواند با گیربکس هفت سرعته خودکار یا گیربکس شش سرعته هوشمند دستی (۶iMT) ترکیب شود؛ سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ برای این پیشرانه نیز قابل سفارش است.
اما مدل پایه از هیوندای کونا ۲۰۲۱ نیروی خود را از موتور ۱ لیتری T-GDI Smartstream بنزینی دریافت میکند. این موتور ۱۱۸ اسب بخار قدرت دارد و خریداران میتوانند آن را با تکنولوژی هیبرید نرم ۴۸ ولتی و گیربکس ۶iMT سفارش دهند. در حالت عادی این موتور با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه یا گیربکس شش سرعته دستی و همچنین آپشن انتقال قدرت به هر چهار چرخ قابل ترکیب است.
پیشرانه نسخه هیبریدی هیوندای کونا ۲۰۲۱ متشکل از موتور ۱.۶ لیتری GDI و یک موتور الکتریکی با ۱۳۸ اسب بخار قدرت است. این نسخه از پک باتری ۱.۵۶ کیلووات ساعتی و گیربکس شش سرعته دوکلاچه سود برده و فقط چرخهای محور جلوی آن محرک هستند.
به منظور ارتقای راحتی و بهبود تجربه سرنشینان، مهندسین هیوندای در سیستم تعلیق خودرو بازنگری کردهاند. ایجاد تغییراتی در میلههای کنترل ثبات و ضربهگیرهای عقب برخی از این بازنگریها به شمار میروند، سیستم فرمان نیز متحمل تغییراتی شده است. به گفته کرهایها این موارد خصوصیات اسپرت کونا ۲۰۲۱ را تحت تاثیر قرار ندادهاند.
بروزآوری فیسلیفت هیوندای کونا، شامل ارتقای کابین نیز میشود. در این بخش جایگزینی نشاندهندههای آنالوگ پشت فرمان با یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی را میتوان مهمترین تغییر موجود دانست؛ ضمن اینکه برای سیستم اینفوتینمنت نیز نمایشگری با همین ابعاد به عنوان یک آپشن ارائه شده است. هیوندای برای شخصیسازی بیشتر، امکان انتخاب از بین چند ترکیب رنگ و روکشهایی با جنس متفاوت را برای مشتریان کونا ۲۰۲۱ فراهم کرده است
خودروساز کرهای در سالهای اخیر توجه ویژهای به ایمنی محصولات خود داشته و سعی کرده با توسعه پکیج SmartSense Active Safety به مصاف شرکتهای پیشتاز برود. این پکیج برای فیسلیفت کونا هم عرضه شده و تجهیزات آن عبارتند از:
دستیار پیشگیری برخورد از نقاط کور، دستیار جلوگیری برخورد با ترافیک عبوری از پشت، کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و شروع حرکت مجدد، سیستم اخطار انحراف خودروی جلویی، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم هوشمند اخطار محدودیت سرعت، سیستم خروج امن از اتوبان، سیستم اخطار صندلی عقب و دستیار کمک به جلوگیری برخورد از جلو.
آنطور که اعلام شده هیوندای کونا ۲۰۲۱ تا پایان سال در بازارهای اروپایی به فروش خواهد رسید؛ استرالیا هم از سه ماه نخست سال آینده میزبان این کراساوور کوچک شهری خواهد بود. گفتنی است این خودرو در بازارهای بینالمللی رقبایی، چون نیسان جوک، تویوتا CH-R، فورد اکو اسپورت و هوندا HR-V را پیش روی خود دارد.
درباره قیمت فیسلیفت هیوندای کونا اطلاعاتی منتشر نشده، اما به احتمال فراوان مدل پایه همچون گذشته حامل برچسبی در حدود ۲۱ هزار دلار خواهد بود.
منبع:دیجیاتو