ارتش اسرائیل در جنوب سوریه ایست بازرسی دایر کرد

  • کد خبر: ۴۲۵۰۹۲
  • ۰۳ تير ۱۴۰۵ - ۲۰:۵۶
ارتش اسرائیل در جنوب سوریه ایست بازرسی دایر کرد
در سایه سکوت و انفعال دولت شورشیان سوریه، نظامیان ارتش اسرائیل بار دیگر وارد جنوب این کشور شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، شبکه الاخباریه سوریه خبر داد که ارتش اسرائیل با ورود دوباره به جنوب این کشور در مجاورت روستای الرفید در جنوب استان قنیطره اقدام به برپایی ایست و بازرسی کرده است.

ساعاتی پیش نیز تعداد دیگری از نظامیان اسرائیلی وارد جنوب استان قنیطره شده و در نزدیکی شهرک «غدیر البستان» یک جوان سوری را ربوده و با خود بردند. همزمان، گشتی دیگری از نیرو‌های اسرائیلی در غرب شهرک الرفید وارد عمل شد و شماری از منازل این منطقه را مورد بازرسی قرار داد.

تجاوزات زمینی ارتش اشغالگر به جنوب سوریه که پس از سقوط دولت بشار اسد به شکل روزانه رخ می‌دهد، در حالی است که دولت شورشیان به سرکردگی محمد جولانی کاملا سکوت اختیار کرده و در بهترین حالت اقدام به صدور بیانیه می‌کند.

روز گذشته نیز دو تانک اسرائیلی به همراه حدود ۳۰ نظامی به منطقه تل ابوقبیس در اطراف این روستا وارد شدند و برای چندین ساعت در این منطقه کشاورزی مستقر ماندند.
طبق آخرین آمار، از ابتدای سال جاری میلادی، ارتش اشغالگر بیش از ۳۰۰ مرتبه به جنوب سوریه تجاوز زمینی کرده است.

در این میان تجاوزات اسرائیل در استان قنیطره در جنوب‌غرب سوریه همچنان ادامه دارد و نیرو‌های اسرائیلی در کنار عملیات بازرسی منازل، بازداشت غیرنظامیان و تخریب و تسطیح اراضی، حضور خود را در این منطقه گسترش داده‌اند.

در ادامه تحرکات اسرائیل، ماشین‌آلات این رژیم از صبح امروز عملیات تسطیح و آماده‌سازی زمین را برای ایجاد مسیر‌های جدید در امتداد سیم خاردار مابین منطقه جولان اشغالی و منطقه حائل آغاز کرده‌اند.

این تحرکات با بازداشت مستمر ساکنان استان‌های جنوبی سوریه، به‌ویژه قنیطره، همراه بوده است. بازداشت‌ها یکی از ابزار‌های فشار اسرائیل بر ساکنان جنوب سوریه به شمار می‌رود و در کنار آن، عملیات بازرسی، ایجاد ایست‌های بازرسی، نفوذ نظامی، تخریب زمین‌ها و ویران‌سازی خانه‌ها نیز ادامه دارد.

به گفته منابع محلی، یورش‌های مکرر و بازرسی‌های انجام‌شده به نگرانی و هراس گسترده در میان ساکنان منطقه منجر شده است، زیرا بسیاری از این عملیات‌ها با بازداشت جوانان همراه است و در مواردی به ناپدید شدن بازداشت‌شدگان می‌انجامد. خانواده‌ها نیز از سرنوشت و محل انتقال آنان اطلاعی در اختیار ندارند و امکان برقراری ارتباط با بازداشت‌شدگان وجود ندارد.

برآورد‌ها نشان می‌دهد تاکنون ۴۷ نفر از استان‌های قنیطره، درعا و حومه دمشق توسط نیرو‌های اسرائیلی ربوده شده‌اند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.