به گزارش شهرآرانیوز، سنتکام عصر جمعه، پنجم تیر، به وقت محلی، حمله آمریکا به ایران را تایید کرد و مدعی شد: نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده ۲۶ ژوئن، پنجم تیر ماه، حملاتی را علیه ایران انجام دادند که پاسخی قدرتمند به حمله روز گذشته به یک کشتی تجاری بود که در حال عبور از تنگه هرمز بود.
ارتش آمریکا در بیانیه خود ادعا کرد: پس از آنکه ایران در ۲۵ ژوئن کشتیام/وی اور لاولی را با یک پهپاد انتحاری هدف قرار داد، هواپیماهای آمریکایی محلهای ذخیره موشکها و پهپادهای ایران و همچنین سایتهای راداری ساحلی را هدف قرار دادند.
سنتکام تصریح کرد: این کشتی باری با پرچم سنگاپور در زمان حمله ایران در حال خروج از تنگه هرمز و حرکت در امتداد سواحل عمان بود. این تجاوز غیرموجه علیه کشتیرانی تجاری توسط نیروهای ایرانی به طور آشکار آتشبس را نقض کرد.
ارتش آمریکا ادامه داد: علاوه بر این، رفتار خطرناک ایران آزادی ناوبری را تضعیف میکند؛ این در حالی است که جریان تجارت بهطور فزاینده از این گذرگاه حیاتی بینالمللی عبور میکند.
منبع: ایرنا