به گزارش شهرآرانیوز، اواسط دی سال گذشته، جسد جوانی در میان نخالههای ساختمانی انتهای توس ۷۵ کشف شد که هیچ گونه مدارک شناسایی به همراه نداشت. دقایقی بعد با حضور قاضی ویژه قتل عمد در صحنه کشف جسد، تحقیقات آغاز و مشخص شد پیکر بی جان جوان مذکور که حدود ۳۳ سال سن دارد از جای دیگری به میان نخالهها انتقال یافته و در آن جا رها شده است. این گونه بود که با دستور قاضی دکتر صادق صفری، جسد مجهول الهویه مذکور به پزشکی قانونی حمل شد و بررسی عوامل انتظامی برای شناسایی هویت وی ادامه یافت ولی نتیجهای به دست نیامد.

باگذشت مدتی از این ماجرا، قاضی ویژه پروندههای جنایی از کارآگاهان پلیس آگاهی خواست با توجه به مشخصات ظاهری جسد دامنه تحقیقات را به پرونده افراد گم شده بکشانند؛ بنابراین گروهی از افسران دایره فقدانیها با نظارت مستقیم سرهنگ جواد بیگی (رئیس پلیس آگاهی مشهد) تک تک پروندهها را زیر ذره بین بازبینیهای تخصصی بردند تا این که بالاخره ماجرای گم شدن جوان پیکان سوار روی میز تحقیقات قرار گرفت که بنا به ادعای خانواده اش در تاریخ یازدهم دی از خانه خارج ودیگر بازنگشته بود.
اگر چه خانواده «یدا...» مدعی بودند که او پیکان نداشت، اما بررسیها نشان داد که جوان گم شده، خودروی پیکان یکی از دوستانش را به امانت گرفته بود و بدین ترتیب هویت جسد شناسایی شد.
از سوی دیگر با دستورهای ویژه قاضی شعبه ۲۵۵ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تحقیقات تخصصی پلیس برای یافتن راز مرگ این جوان وارد مرحله جدیدی شد و پرونده مذکور به دایره قتل عمد انتقال یافت چرا که درمراحل ابتدایی بررسیهای قضایی، فرضیه جنایت نیز قوت گرفت.
به همین دلیل گروه ویژه جنایی زیرنظر سرهنگ محمدباقر پهلوان (رئیس اداره جنایی آگاهی) جلسات تحلیلی و کنکاشهای تخصصی را آغاز کردند. آنان در اولین مرحله از بررسیهای جنایی به سرنخهایی رسیدند که نشان میداد: «یدا...» با افرادی که در زمینه حفاریهای غیرمجاز برای یافتن عتیقههای کهن فعالیت دارند در ارتباط است بنابراین طولی نکشید که با راهنماییهای قاضی صفری دو جوان به نامهای «ه-ر» و «ع -ک» شناسایی وسپس به اتهام قتل عمدبازداشت شدند، اما هردو جوان مذکور مدعی بودند که از یدا... خبری ندارند.
فقط «ه-ر» به سروان علی سیفی (افسرپرونده) گفت:آن روز یدا... چند ساعت با من بود ولی بعد خداحافظی کرد و به منزل خودشان رفت. با این وجودکارآگاهان دامنه تحقیقات را به ماجرای «گنج یابی» کشاندند و دو متهم را درتنگنای اطلاعاتی قراردادند. «ه-ر» که متوجه شده بودکارآگاهان به اطلاعات زیادی درباره خلافکاریهای آنان دسترسی دارند، دست ازانکار کشید ولی قصهای باورنکردنی را بازگو کرد.
او گفت: آن شب (دی سال گذشته) تصمیم گرفتیم به یک ترانس برق درمنطقه مُلک آباد مشهد دستبرد بزنیم چرا که شنیده بودیم این ترانسهای فشارقوی وکابلهای مس آن، ارزش مالی زیادی دارند. این بود که سوار بر پیکان به بیابانهای اطراف مُلک آباد رفتیم و «یدا...» هم ازدکل بالا رفت، اما او ناگهان دچار برق گرفتگی شد و به زمین سقوط کرد. من که ترسیده بودم پیکر بی جان دوستم را با پیکان به مشهد آوردم و آن را به زمینهای خالی درانتهای توس ۷۵ بردم و درمیان نخالههای ساختمانی رها کردم. سپس مدارک وگوشی تلفن او را از بین بردم و خودروی پیکان را هم در همان محدوده به صورت بلاصاحب درحالی رها کردم که سوئیچ روی آن قرار داشت.
با اعترافات این متهم که دردهلیزهای مخوف مرگ رقم خورده است، تلاش کارآگاهان برای ردیابی پیکان آغاز و مشخص شدکه خودروی مذکور به استانهای دیگرکشور منتقل شده است.
این قصه باورنکردنی درحالی از سوی عضو باند جویندگان عتیقه بازگو میشود که همدست دیگرآنان ادعا میکند اگرچه درجریان سرقت ترانس برق بوده، اما آن شب با دوستانش همراه نشده است.
از سوی دیگر و با دستورهای ویژه مقام قضایی، تحقیقات کارآگاهان با هدایت سرهنگ نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) برای کشف راز این ماجرای هولناک درحالی ادامه دارد که هنوز پزشکی قانونی نظر نهایی خود را درباره علت دقیق مرگ جوان مذکور اعلام نکرده است و به زودی با مشخص شدن علت مرگ، از این پرونده جنایی نیز رمز گشایی خواهد شد.
منبع: خراسان