صدور حکم اعدام برای زن و شوهری که دخترخوانده ۱۱ ساله را به قتل رساندند + عکس

  • کد خبر: ۴۲۵۸۹۹
  • ۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۱۰:۵۶
صدور حکم اعدام برای زن و شوهری که دخترخوانده ۱۱ ساله را به قتل رساندند + عکس
قضات دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، زوج جوانی را به قصاص نفس محکوم کردند که متهم به قتل دختر خوانده ۱۱ ساله خود هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، ماجرای این پرونده وحشتناک جنایی ازآن جا آغاز شد که زن جوانی به نام «ش -غ» درحالی که پسری حدود ۱۱ ساله داشت وقتی فهمید که دیگر باردار نمی‌شود، تصمیم گرفت تا کودکی را به فرزند خواندگی بپذیرد. او موضوع را با شوهرش «ج-الف» در میان گذاشت و سپس راهی بهزیستی شدند. آنان بعد از مدت کوتاهی پسر بچه ۵ ساله‌ای به نام «مهدیار» را که مشکل بیماری خونی نیز داشت از مرکز نگهداری کودکان بهزیستی در طرقبه و شاندیز تحویل گرفتند، اما خیلی زود متوجه شدند که «مهدیار» خواهر ۱۱ ساله‌ای به نام «مهسا» دارد که در بهزیستی گناباد نگهداری می‌شود.

صدور حکم اعدام برای زن و شوهری که دخترخوانده ۱۱ ساله را به قتل رساندند + عکس

وقتی سخن از «دختر بهزیستی» به میان آمد «ج-الف» به همسرش اصرار کرد که آن دختر را هم به فرزند خواندگی قبول کنند تا بین خواهر و برادر جدایی نیفتد، اما زن جوان که مخالف این موضوع بود در نهایت با پافشاری شوهرش کوتاه آمد و آن‌ها «مهسا» (دختر بهزیستی) را نیز درپی بروز یکسری سهل انگاری و بی توجهی‌های کارکنان بهزیستی به فرزند خواندگی پذیرفتند.

اما هنوز مدت زیادی از این ماجرا نگذشته بود که زن جوان مدعی شد روابط غیراخلاقی و نامتعارفی درمنزلش رخ می‌دهد و این گونه به خاطر «دختر بهزیستی» دچار اختلافات خانوادگی با شوهرش شد. او که دیگر نمی‌توانست این صحنه‌های تلخ را تحمل کند، دست دختر ۱۱ ساله را گرفت و به بهزیستی برد تا او را به مرکز نگهداری کودکان بازگرداند ولی کارکنان بهزیستی بنا به ادعا‌های زن جوان از پذیرش دختر خودداری کردند.

​​​​​​​از آن روز به بعد رفتار‌های وحشتناک شروع شد و «دختر بهزیستی» به همراه برادر ۵ ساله اش زیر ضربات سهمگین مشت و لگد و کتک کاری‌های هولناک قرار گرفتند تا حدی که هشتم آبان سال۴۰۳، زوج جوان دختر بهزیستی را بعد از کتک کاری به درون دالان وحشت انداختند. آن شب دختر۱۱ساله به خاطرصدمات زیادی که برپیکرنحیفش واردآمده بودحتی توان ایستادن روی پاهایش را نداشت ونمی توانست به درستی سخن بگوید ولی زوج بی رحم اورا دریک شب سرد وسوزناک زمستانی به درون دالانی انداختند که هیچ راه خروجی نداشت.

آن‌ها خود بخاری منزل را روشن کرده بودند و در زیر گرمای بخاری درحالی به خواب رفتند که دختر بی گناه، تا صبح درسرمای زمستان چهار زانو نشسته بود. آن‌ها صبح هنگام زمانی به سراغ دخترک رفتند که دیگر به یک سو افتاده و رنگ به چهره نداشت. پدرخوانده که احتمال می‌داد او براثرسرما یخ زده است آب ولرم را روی چهره اش ریخت ولی دیگر دیر شده و «دختر بهزیستی» قربانی سهل انگاری و آسیب‌های اجتماعی شده بود.

با مرگ این دختر، آشوبی در کاشمر به پا شد وقاضی ویژه قتل عمد برای بررسی موضوع به محل مرگ این دختر بی پناه رفت. گزارش‌های مقدماتی و تحقیقات اولیه مقام قضایی حکایت از مرگ تلخی می‌کرد که رنگی از جنایت داشت. طولی نکشید که پزشکی قانونی علت مرگ را صدمات متعدد به کودک معصوم عنوان کرد و بدین ترتیب پرونده مذکور با صدور کیفرخواستی مستند به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد؛ بنابراین گزارش و با توجه به اهمیت و حساسیت ویژه این پرونده، جلسه دادگاه دراوایل خرداد گذشته به ریاست قاضی حجت الاسلام والمسلمین محمدشجاع پورفدکی و مستشاری قاضی امید عابدینی در مشهد برگزار شد که گزارش آن سوم خرداد در رسانه‌ها منتشر شد، اما نکته حائز اهمیت در جلسه دادگاه این بود که رئیس باتجربه دادگاه فقط با طرح چندسوال ساده، زوج جوان (متهمان به قتل) را وادار به اعتراف کرد و آن‌ها دست از انکار ماجرا برداشتند. چرا که وقتی زوج مذکور مدعی بودند آن‌ها «دختر بهزیستی» را نکشته‌اند، قاضی شجاع پورفدکی پرسید یعنی شما معتقدید که دختر ۱۱ ساله به مرگ طبیعی مرده است؟ متهمان که از این سوال دچار اضطراب شده بودند به آرامی پاسخ دادند خیر! او به مرگ طبیعی نمرده است! سپس قاضی دادگاه سوال کرد شما قبول دارید که شب حادثه دختر را کتک زده و او را تا صبح در دالان سرد و تاریک رها کرده‌اید؟ متهمان اظهار داشتند بله! و قاضی ادامه داد: پس نظر تخصصی پزشکان قانونی را هم انکار نمی‌کنید که او براثر ضربات متعدد جان باخته است که شما بر پیکر او وارد آورده‌اید؟ سکوت توام با تایید این سوال، در واقع پایان این ماجرای تلخ بود که قضات دادگاه را به صدور حکمی قاطع قانع کرد.

قضات برجسته شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی پس از پایان جلسات دادگاه و بعد از مشورت‌های قضایی در نهایت رای خود را درباره این پرونده جنجالی صادر کردند که موجب جریحه دار شدن احساسات بسیاری ازشهروندان شده بود.

بر اساس این رای که به امضای قاضی شجاع پورفدکی (رئیس دادگاه) و قاضی عابدینی (مستشار) رسیده است زوج جوان به اتهام مشارکت در قتل «مهسا» (دختر بهزیستی) به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده‌اند.

همچنین دومتهم مذکور به خاطر وارد آوردن صدمات وحشتناک عمدی به «مهدیار» پسربچه ۵ ساله نیز باید دیه سنگینی را پرداخت و با استنادبه ماده ۱۰ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان ۵ سال زندان را هم تحمل کنند.

رای مذکور پس از ابلاغ قانونی از سوی سعید تقی پور (مدیر دفتر شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی) قابل فرجام خواهی دردیوان عالی کشورخواهد بود.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.