به گزارش شهرآرانیوز، سید کمال الدین شاهچراغی که در ادامه نهضت پاسخگویی، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، پاسخگویی سئوالات همکاران در حوزه رفاهی و پشتیبانی بود، اظهار کرد: در راستای وظیفه شهرداری برای کمک به سلامت و بهداشت شهر و شهروندان، ارائه خدمات رفاهی درمانی به کارکنان در دستور کار قرار گرفته و ارائه میشود، از این جهت که مبالغ پرداختی همکاران در قالب بیمههای تکمیلی از مجموعه شهرداری خارج نشود و مبالغ فرانشیز، به کمک توسعه تجهیزات و امکانات درمانگاههای شهرداری بیاید، لذا از چند سال قبل، ارائه خدمات رفاهی سلامت به کارکنان، توسط درمانگاه شهرداری صورت میگیرد که شاهد رضایت کارکنان از این حوزه هستیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ هزار نفر شامل کارکنان و افراد تحت تکفل آنان از خدمات رفاهی کارکنان استفاده میکنند، افزود: بخشی از تماسهای امروز همکارانمان به ۱۳۷، به مشکلات نیروهای حجمی اختصاص داشت، مشکلاتی جهت پرداخت رفاهیات و خدمات رفاهی درمانی کارکنان به نیروهای با قرارداد حجمی ایجاد شده است که این موضوع نیز در حال رایزنی و پیگیری بوده و امیدواریم به زودی حل شده و ارائه خدمات رفاهی به این بخش از نیروها نیز از سر گرفته شود.
شاهچراغی با اشاره به اینکه خدمات رفاهی درمانی کارکنان، بخشی از سبد سلامت کارکنان شهرداری است، بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا، ۸۰ درصد برنامههای رفاهی کارکنان مانند شارژ بن کارتهای رفاهی، با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل انجام میشود، اما ۲۰ درصد خدمات و برنامهها مانند برگزاری اردوها و دورهمیها و سفر به مراکز اقامتی، تعطیل شده و یا تغییر وضعیت داده است و خدمات جدید به شیوهای دیگر جایگزین شده است، به طور مثال حضور فیزیکی در مراسماتی مانند تجلیل از بازنشستگان و یا جشن قلم نداشتیم، اما هدایای مربوط به این مراسمات به برگزیدگان اهدا شده است.
وی در حوزه صرفه جویی در مصرف انرژی نیز خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۱ ساختمان شهرداری مشهد با هزینه چهار میلیارد تومانی به نیروگاه خورشیدی مجهز شده و روزانه یک مگابایت برق تولید میکند که علاوه بر کمک به محیط زیست، بخشی از نیاز ما را تامین میکند، با این اقدام، توانسته ایم رتبه اول تولید برق خورشیدی و صرفه جویی در مصرف برق را در میان همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی مشهد کسب کنیم