۶۰ درصد اتلاف انرژی در نیروگاه‌های برق کشور است | وجود بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار فرصت صرفه‌جویی در حوزه مصرف انرژی بررسی قیمت امروز گوشی‌های همراه (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی قیمت نوشت‌افزار در مشهد | سود مجاز فروشندگان چقدر است؟ تعلیق ۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیت میانگین قیمت فروش خانه در بلوار احمدآباد مشهد چند است؟ + ویدئو بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) بورس صعودی شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) عراق واردات هندوانه، گوجه‌فرنگی و خربزه را از ایران ممنوع کرد صنایع غذایی خراسان رضوی، موتور محرک اقتصادی در استان است تشدید نظارت بر واحد‌های صنفی لوازم‌التحریر و پوشاک هم‌زمان با بازگشایی مدارس رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها برخلاف شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» است بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) صرفه جویی ۱۴۰ میلیون مترمکعبی گاز با تعویض بخاری‌های فرسوده در کشور «خوشا به حالت‌ ای روستایی!» قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت کوین (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) + تحلیل قیمت دلار پرداخت وام ازدواج تا پایان سال به تمام واجدان شرایط الزامی شد مکالمه رایگان و بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت هفته وحدت تولید واقعی در صنایع غذایی خراسان رضوی بسیار کمتر از ظرفیت موجود است کاهش ارزش وام خرید مسکن | با وام ۹۶۰ میلیون تومانی چند متر مسکن می‌توان خرید؟ رئیس سازمان بورس باید کت دربیاورد و از وزیر اقتصاد مطالبه کند | مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان بورس آغاز شد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) برای تهیه رُب، گوجه فرنگی را با این قیمت تهیه کنید | قیمت عمده میوه و صیفی جات در مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) چالش بیمه مربیان تعلیم رانندگی حل شد با وام ۲۸۰ میلیون تومانی بدون محدودیت خودرو بخرید + شرایط کمیسیون اجتماعی مجلس موضوع افزایش حقوق کارگران را دنبال می‌کند قیمت کارخانه‌ای خودرو افزایش یافت؟
سرخط خبرها

تکمیل ایستگاه‌ مرزی راه‌آهن ایران-افغانستان تا پایان پاییز امسال

  • کد خبر: ۴۵۳۵۳
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
تکمیل ایستگاه‌ مرزی راه‌آهن ایران-افغانستان تا پایان پاییز امسال
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تکمیل مسیر ریلی خواف – هرات تا پایان فصل پاییز امسال خبر داد و گفت: اکنون ایستگاه‌های مرزی راه‌آهن در نقاط صفر مرزی نیز در حال احداث هستند.

به گزارش شهرآرنیوز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تکمیل مسیر ریلی خواف – هرات تا پایان فصل پاییز امسال خبر داد و گفت: اکنون ایستگاه‌های مرزی راه‌آهن در نقاط صفر مرزی نیز در حال احداث هستند.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «خیر اله خادمی» افزود: ساخت راه‌آهن خواف – هرات تا پایان فصل پاییز امسال به اتمام می‌رسد و این پروژه در زمان مقرر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: اکنون ساخت این پروژه ریلی مراحل پایانی خود را طی می‌کند به‌ طوری که روسازی و زیرکوبی آن در حال انجام است.

خادمی خاطرنشان کرد: ۱۲۵ کیلومتر از این مسیر ریلی مشکلی ندارد و در حال حاضر ایستگاه‌های راه‌آهن مرزی بین دو کشور ایران و افغانستان نیز در حال احداث هستند که در پاییز امسال برای بهره‌برداری آماده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: تعهدات ایران در این پروژه مراحل پایانی خود را طی می‌کند اما بخشی از ساخت این مسیر ریلی در تعهد کشور افغانستان است که هنوز کار آن انجام نشده است. هر چند گفته می‌شود که قرار است مسئولان افغان کارشان را به زودی انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تقاضای ما از کشور افغانستان این است که هر چه زودتر این مسیر ریلی را احداث کند زیرا این اتصال ریلی هم برای خود کشور افغانستان مهم است و هم می‌تواند افغانستان را به جمهوری اسلامی ایران و بنادر جنوبی و شمالی و حتی سایر کشورهای همسایه متصل کند.

خط ریلی خواف – هرات علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از منظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد و حتی کشورهای اروپایی، اهمیت بسیار بالایی دارد و از سوی دیگر حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشورهای شرقی آسیا نیز برای ایران بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

این پروژه به طول حدود ۱۹۱ کیلومتر، به صـورت یـک خطه، بـا سرعـت  ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای باری، از کیلومتر ۲۴ راه آهن سنگان – تربت حیدریه در نزدیکی ایستگاه خواف شروع و در منطقه نسبتاً کم عارضه و هموار پیش می‌رود. مسیر این راه آهن در کیلومتر ۱۲ جاده تایباد – خواف و در کیلومتر ۲۱، جاده معدن سنگان را به صورت زیرگذر قطع می‌کند.

همچنین در کیلومتر ۳۸ الی ۴۲ از ارتفاعات خواجه انجیر عبور و در کیلومتر ۴۷ تا ۵۲ وارد منطقه کم عارضه و نسبتاً هموار می‌شود. از کیلومتر ۵۵ در مجاورت نوار مرزی قرارگرفته و در کیلومتر ۷۶ به مرز شمتیغ می‌رسد. از همین تا ایستگاه جونو ۶۳ کیلومتر راه دیگر باید طی شود که البته این جزو سومین قطعه از قطعاتی است که ایران آن را ساخته است.

اهمیت دیگر این پروژه آن است که راه آهن در افغانستان متولد می‌شود و از این طریق کشور افغانستان به شبکه سراسری ایران و سایر نقاط جهان متصل خواهد شد.

در بحث ترانزیت نیز، راه‌های متنوعی مانند کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق به غرب وجود دارد که عبور از خاک افغانستان و سرمایه‌گذاری در افغانستان را برای تجار ایرانی فراهم می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->