وزارت جهاد کشاورزی: بیش از ۱۶۰ هزار میلیادر تومان به حساب گندمکاران واریز شد معاملات برخط طلا قانونی شد پیش‌بینی بازار خودرو مشهد در شش‌ماه دوم سال جاری (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت خودرو‌های داخلی افزایشی شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) پنجاهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران چه زمانی برگزار می‌شود؟ وزارت صمت ارز تخصیصی بانک مرکزی را به چه کسی داده است؟ واکنش خنثی بورس به رئیس جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار امروز (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) تعطیلی تمامی میادین میوه و تره‌بار مشهد در روز‌های پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) و شنبه (۳۱ شهریور) بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال املاک و مستغلات در مزایده تملیکی عرضه می شود نرخ امروز طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) سال ۱۴۰۲ کل بودجه عمرانی خراسان رضوی ۳.۳ همت بوده است اعلام نحوه فعالیت طلافروشی‌های مشهد در روز پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) قیمت ۳ خودرو وارداتی جدید اعلام شد ذخیره آب موجود در سد‌های خراسان رضوی رو به کاهش است پول بنزین را روی قیمت خودرو گرفته‌اید، حواستان هست؟ نرخ دلار رشد کرد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد: شرکت‌های خودرویی ماه‌ها پول مردم را نگه می‌دارند و بدقولی می‌کنند سرانه تولید مسکن در کشور «۱۷ متر» است کدام منطقه تهران بین خریداران پرطرفدار است؟ خسارت سرمای زودرس پاییزی به محصولات کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه افزایش حق مسکن کارگران چه شد؟ قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) | محصول جدید پاییزی وارد میوه فروشی‌ها شد آیا نسل زِد موافق اداره کشور با مالیات‌های مردم است؟ خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی ۳۸.۵ درصد افزایش دارد
سرخط خبرها

تکمیل ایستگاه‌ مرزی راه‌آهن ایران-افغانستان تا پایان پاییز امسال

  • کد خبر: ۴۵۳۵۳
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
تکمیل ایستگاه‌ مرزی راه‌آهن ایران-افغانستان تا پایان پاییز امسال
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تکمیل مسیر ریلی خواف – هرات تا پایان فصل پاییز امسال خبر داد و گفت: اکنون ایستگاه‌های مرزی راه‌آهن در نقاط صفر مرزی نیز در حال احداث هستند.

به گزارش شهرآرنیوز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تکمیل مسیر ریلی خواف – هرات تا پایان فصل پاییز امسال خبر داد و گفت: اکنون ایستگاه‌های مرزی راه‌آهن در نقاط صفر مرزی نیز در حال احداث هستند.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «خیر اله خادمی» افزود: ساخت راه‌آهن خواف – هرات تا پایان فصل پاییز امسال به اتمام می‌رسد و این پروژه در زمان مقرر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: اکنون ساخت این پروژه ریلی مراحل پایانی خود را طی می‌کند به‌ طوری که روسازی و زیرکوبی آن در حال انجام است.

خادمی خاطرنشان کرد: ۱۲۵ کیلومتر از این مسیر ریلی مشکلی ندارد و در حال حاضر ایستگاه‌های راه‌آهن مرزی بین دو کشور ایران و افغانستان نیز در حال احداث هستند که در پاییز امسال برای بهره‌برداری آماده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: تعهدات ایران در این پروژه مراحل پایانی خود را طی می‌کند اما بخشی از ساخت این مسیر ریلی در تعهد کشور افغانستان است که هنوز کار آن انجام نشده است. هر چند گفته می‌شود که قرار است مسئولان افغان کارشان را به زودی انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تقاضای ما از کشور افغانستان این است که هر چه زودتر این مسیر ریلی را احداث کند زیرا این اتصال ریلی هم برای خود کشور افغانستان مهم است و هم می‌تواند افغانستان را به جمهوری اسلامی ایران و بنادر جنوبی و شمالی و حتی سایر کشورهای همسایه متصل کند.

خط ریلی خواف – هرات علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از منظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد و حتی کشورهای اروپایی، اهمیت بسیار بالایی دارد و از سوی دیگر حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشورهای شرقی آسیا نیز برای ایران بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

این پروژه به طول حدود ۱۹۱ کیلومتر، به صـورت یـک خطه، بـا سرعـت  ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای باری، از کیلومتر ۲۴ راه آهن سنگان – تربت حیدریه در نزدیکی ایستگاه خواف شروع و در منطقه نسبتاً کم عارضه و هموار پیش می‌رود. مسیر این راه آهن در کیلومتر ۱۲ جاده تایباد – خواف و در کیلومتر ۲۱، جاده معدن سنگان را به صورت زیرگذر قطع می‌کند.

همچنین در کیلومتر ۳۸ الی ۴۲ از ارتفاعات خواجه انجیر عبور و در کیلومتر ۴۷ تا ۵۲ وارد منطقه کم عارضه و نسبتاً هموار می‌شود. از کیلومتر ۵۵ در مجاورت نوار مرزی قرارگرفته و در کیلومتر ۷۶ به مرز شمتیغ می‌رسد. از همین تا ایستگاه جونو ۶۳ کیلومتر راه دیگر باید طی شود که البته این جزو سومین قطعه از قطعاتی است که ایران آن را ساخته است.

اهمیت دیگر این پروژه آن است که راه آهن در افغانستان متولد می‌شود و از این طریق کشور افغانستان به شبکه سراسری ایران و سایر نقاط جهان متصل خواهد شد.

در بحث ترانزیت نیز، راه‌های متنوعی مانند کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق به غرب وجود دارد که عبور از خاک افغانستان و سرمایه‌گذاری در افغانستان را برای تجار ایرانی فراهم می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->