دود افزایش حقوق ۳۰ درصدی کارمندان حداقل بگیر به چشم کارگران می‌رود؟ ۵۰ درصد ظرفیت شهرک‌های صنعتی با قطع برق متوقف شد حذف کارت سوخت انجام خواهد شد؟ تشکیل ۱۹۱ پرونده تخلف در اجرای طرح نظارتی شب یلدا در خراسان رضوی پیش فروش دو محصول سایپا ویژه دی ماه ۱۴۰۳ اعلام شد + شرایط و قیمت وزیر نیرو خبر داد: کسری گاز در مناطق سردسیر ایران چه تعداد واحد نیروگاهی از مدار خارج شده است؟ تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی و دارو از مرز ۱۱ میلیارد دلار گذشت نیروگاه برق ری از مدار تولید خارج شد | اتمام ذخیره گازوئیل قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ دی ۱۴۰۳) | رشد ۷۵ میلیونی چانگان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۶ دی ۱۴۰۳) | قیمت کراس اوور ایران خودرو مشخص شد رشد بیش از یک‌ میلیون تومانی قیمت سکه و ۱۱۴ هزار تومانی قیمت طلا طی یک روز در مشهد (۶ دی ۱۴۰۳) ارزان‌ترین موبایل‌های آیفون چند؟ (۶ دی ۱۴۰۳) نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۶ دی ۱۴۰۳) | طلا به گرمی ۵ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید توزیع گوشت قرمز رایگان برای خانواده‌های کم برخوردار + جزئیات گزارش ۴ ماهه نهضت ملی مسکن منتشر شد خسارت قطعی چندساعته برق به ۲۲ کارخانه سیمانی کشور | توقف تولید سیمان در تهران و خراسان ملک در این منطقه گران خواهد شد کارخانه تولید کاغذ سنگی در فاروج خراسان‌شمالی با حضور وزیر نیرو افتتاح شد (۶ دی ۱۴۰۳) سوختگیری بنزین با کارت بانکی از سال ۱۴۰۴ بررسی وضعیت احداث پروژه آزادراه حرم تا حرم در دستورکار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی جدول قیمت سکه‌های پارسیان (۶ دی ۱۴۰۳) | سکه پارسیان در آستانه ۸ میلیونی شدن! اعترافات قاتل در بازسازی صحنه جرم: مقتول سال‌ها بازی‌ام داده بود سود مرحله جدید سهام عدالت چقدر است و چه زمانی واریز می‌شود؟ قیمت سکه‌های ضرب ۸۶ حراج مرکز مبادله چقدر است؟ آیا ثبات به بازار ارز برمی‌گردد؟ (۶ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۶ دی ۱۴۰۳) | بادمجان ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان کارگران چطور مالیات‌های مازاد بر حقوق را پس‌ بگیرند؟ سازندگان توان فروش و ساخت مسکن را ندارند
سرخط خبرها

تکمیل ایستگاه‌ مرزی راه‌آهن ایران-افغانستان تا پایان پاییز امسال

  • کد خبر: ۴۵۳۵۳
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
تکمیل ایستگاه‌ مرزی راه‌آهن ایران-افغانستان تا پایان پاییز امسال
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تکمیل مسیر ریلی خواف – هرات تا پایان فصل پاییز امسال خبر داد و گفت: اکنون ایستگاه‌های مرزی راه‌آهن در نقاط صفر مرزی نیز در حال احداث هستند.

به گزارش شهرآرنیوز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تکمیل مسیر ریلی خواف – هرات تا پایان فصل پاییز امسال خبر داد و گفت: اکنون ایستگاه‌های مرزی راه‌آهن در نقاط صفر مرزی نیز در حال احداث هستند.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «خیر اله خادمی» افزود: ساخت راه‌آهن خواف – هرات تا پایان فصل پاییز امسال به اتمام می‌رسد و این پروژه در زمان مقرر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: اکنون ساخت این پروژه ریلی مراحل پایانی خود را طی می‌کند به‌ طوری که روسازی و زیرکوبی آن در حال انجام است.

خادمی خاطرنشان کرد: ۱۲۵ کیلومتر از این مسیر ریلی مشکلی ندارد و در حال حاضر ایستگاه‌های راه‌آهن مرزی بین دو کشور ایران و افغانستان نیز در حال احداث هستند که در پاییز امسال برای بهره‌برداری آماده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: تعهدات ایران در این پروژه مراحل پایانی خود را طی می‌کند اما بخشی از ساخت این مسیر ریلی در تعهد کشور افغانستان است که هنوز کار آن انجام نشده است. هر چند گفته می‌شود که قرار است مسئولان افغان کارشان را به زودی انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تقاضای ما از کشور افغانستان این است که هر چه زودتر این مسیر ریلی را احداث کند زیرا این اتصال ریلی هم برای خود کشور افغانستان مهم است و هم می‌تواند افغانستان را به جمهوری اسلامی ایران و بنادر جنوبی و شمالی و حتی سایر کشورهای همسایه متصل کند.

خط ریلی خواف – هرات علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از منظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد و حتی کشورهای اروپایی، اهمیت بسیار بالایی دارد و از سوی دیگر حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشورهای شرقی آسیا نیز برای ایران بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

این پروژه به طول حدود ۱۹۱ کیلومتر، به صـورت یـک خطه، بـا سرعـت  ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای باری، از کیلومتر ۲۴ راه آهن سنگان – تربت حیدریه در نزدیکی ایستگاه خواف شروع و در منطقه نسبتاً کم عارضه و هموار پیش می‌رود. مسیر این راه آهن در کیلومتر ۱۲ جاده تایباد – خواف و در کیلومتر ۲۱، جاده معدن سنگان را به صورت زیرگذر قطع می‌کند.

همچنین در کیلومتر ۳۸ الی ۴۲ از ارتفاعات خواجه انجیر عبور و در کیلومتر ۴۷ تا ۵۲ وارد منطقه کم عارضه و نسبتاً هموار می‌شود. از کیلومتر ۵۵ در مجاورت نوار مرزی قرارگرفته و در کیلومتر ۷۶ به مرز شمتیغ می‌رسد. از همین تا ایستگاه جونو ۶۳ کیلومتر راه دیگر باید طی شود که البته این جزو سومین قطعه از قطعاتی است که ایران آن را ساخته است.

اهمیت دیگر این پروژه آن است که راه آهن در افغانستان متولد می‌شود و از این طریق کشور افغانستان به شبکه سراسری ایران و سایر نقاط جهان متصل خواهد شد.

در بحث ترانزیت نیز، راه‌های متنوعی مانند کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق به غرب وجود دارد که عبور از خاک افغانستان و سرمایه‌گذاری در افغانستان را برای تجار ایرانی فراهم می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->