به گزارش شهرآرانیوز، از زمان رویکارآمدن شورای پنجم در مشهد، مدیریتشهری در این شهر چندین تفاهمنامه با آموزشوپرورش استان بهامضا رسانده است.
در همین راستا، روز گذشته، شهردار مشهد و مدیرکل آموزشوپرورش خراسانرضوی به ساختمان شورای اسلامی شهر مشهد رفتند و در حضور رئیس و جمعی از اعضای شورا، تفاهمنامه همکاری با هدف استفاده از فضاهای مدارس در زمانهایی که دانشآموزان از آنها استفاده نمیکنند، برای برخی امور شهری همچون شورای اجتماعی محلات و دفترهای تسهیلگری منعقد کردند.
در همین باره، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کمبرخوردار شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تفاهمنامهای بین شهرداری مشهد و ادارهکل آموزشوپرورش استان خراسانرضوی منعقد شد که بر اساس آن، آموزشوپرورش در مقابل خدمات شهرداری، فضاهای مدارس و آموزشگاهها را در زمانهای بدوناستفاده در اختیار شوراهای اجتماعی محلات، دفترهای تسهیلگری و... قرار خواهد داد.
رمضانعلی فیضی با بیان اینکه شورای پنجم از ابتدای فعالیت خود تاکنون مساعدتهای مختلفی برای آموزشوپرورش مدارس نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان داشته است، ادامه داد: در پروژه استقبال از مهر و بازگشایی مدارس، سال ۹۷ مبلغ ۲ میلیارد تومان، سال ۹۸ مبلغ ۲/۲ میلیارد تومان و امسال هم ۵/۳ میلیارد تومان مساعدت داشتهایم.
وی در ادامه گفت: این اعتبارات هر سال بر اساس اولویتبندی ادارات آموزشوپرورش و نیازمندیهای اعلامشده از سوی آنها در قالب روکش آسفالت، هرس درختان، فضاآرایی، تعمیر و بهسازی سرویسهای بهداشتی و... انجام میشود.
رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کمبرخوردار شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: امسال برای نهادینهشدن حمایتها و مساعدتها تفاهمنامهای تنظیم شد تا مدیریتشهری نیز در مقابل این اقدامات از خدمات آموزشوپرورش بهره ببرد.
فیضی با اشاره به مزیتهای چنین تفاهمهایی گفت: این تفاهمنامه سبب استفاده بهینه و پایدارتر از ظرفیتهای ۲ نهاد خواهد شد.
بهگزارش پایگاه اطلاعرسانی ادارهکل آموزشوپرورش خراسانرضوی، قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزشوپرورش استان هم دراین مراسم ضمن قدردانی از فعالیتها و تلاشهای انجامشده در راستای گسترش همکاری بین شهرداری و آموزشوپرورش، گفت: تعامل و همکاری بین آموزشوپرورش استان و شهرداری مشهد قدمت بسیاری دارد و در سالهای اخیر نیز تعامل بسیار خوبی وجود داشته است که میتوان از بهسازی فضای مدارس در آغاز سال تحصیلی بهعنوان نمونه بارز آن یاد کرد.
وی فعالیتها و اقدامات مشترک ۲ دستگاه را بسیار گسترده خواند و تصریح کرد: تفاهمنامه «مشهد بدون بیسواد» بهعنوان یک اقدام فرهنگی و ضدعفونی مدارس با توجه به شرایط خاص موجود نمونههایی از این اقدامات مشترک هستند.
خدابنده با بیان اینکه مدارس در بسیاری از مناطق محل مراجعه همه اعضای محله هستند و حتی اگر هیچ دانشآموزی هم در مدرسه نباشد باز هم ارتباط اعضای محله با مدارس قطع نخواهد شد، افزود: مدارس ظرفیتهای مختلفی دارند و میتوان با گسترش تعاملها از این ظرفیتها بهشکلهای مختلفی استفاده کرد.