آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف تعطیلی بازار‌های سیار و ایست‌کار‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد سامان‌دهی غرفه‌های شهرداری مشهد در بوستان‌های سطح شهر برگزاری هیات نوجوانان محله احمدآباد مشهد در شب عاشورای حسینی اوج گرما در مشهد | هتل‌های مشهد موظف به استفاده از ژنراتور اختصاصی شدند تعطیلی موزه‌های خراسان‌رضوی به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی  خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی با حداکثر ظرفیت | فعالیت بیست‌وچهارساعته ۱۵۰۰ پاکبان پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی رخت عزای حسینی بر تن مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۴ تیر ۱۴۰۳) زمان بهره‌برداری از پایانه مفتح مشهد اعلام شد ترافیک سنگین در بزرگراه شهید کلانتری، میدان قائم(عج) و پل خین عرب (۲۴ تیر ۱۴۰۳) سرویس دهی صلواتی خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در روز‌های تاسوعا و عاشورا | خدمت‌رسانی شبانه روزی در شب عاشورا استقرار آتش‌نشانان درایام تاسوعا و عاشورای حسینی درخیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

تقاطع غیر هم‌سطح میدان مجیدیه از اواخر پاییز اجرا خواهد شد

  • کد خبر: ۴۵۷۷
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
تقاطع غیر هم‌سطح میدان مجیدیه از اواخر پاییز اجرا خواهد شد
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: اطلاع رسانی در مورد ایجاد محدودیت های ترافیکی در اجرای برخی پروژه ها ضعیف بوده و روابط عمومی شهرداری مشهد در این زمینه باید فعال تر عمل کند و اگر در این زمینه تاکنون کوتاهی صورت گرفته است از شهروندان عذرخواهی می کنیم .

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از قدس آنلاین، هادی عطارزاده طوسی اظهار داشت: برای سال جاری در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر مشهد ۴۴پروژه اصلاح هندسی تعریف شده است که برخی از آنها به پایان رسیده و برخی هم در حال اجرا و یا شروع هستند.

وی تصریح کرد: همچنین چند پروژه تقاطع هم سطح از جمله میدان نمایشگاه ، دور برگردان غیر هم سطح آیت الله هاشمی رفسنجانی ، دور برگردان غیر هم سطح ابوطالب ، چپ گرد شهید ناصری و جاده محمد اباد که در شهریور ماه به بهرداری خواهد رسید ، در حال اجرا هستند و مواردی نظیر عملیات تقاطع غیر هم سطح میدان مجیدیه به دلیل نزدیکی به پروژه میدان نمایشگاه با تاخیر و از اواخر پاییز شروع می شود.
عطار زاده افزود: اگرچه قبل از اجرای هر پروژه ای در سطح شهر اطلاع رسانی برای درجریان قرار گرفتن مردم و انتخاب مسیرهای تردد جایگزین صورت می گیرد اما باید اعتراف کرد که برخی از این اطلاع رسانی ها ضعیف بوده و نیاز به تقویت این موضوع قبل از اجرای هر پروژه ای می باشد که در پروژه نهضت آسفالت معابر سطح شهراین موضوع نمود پیدا کرد و خیلی از شهروندان نسبت به عدم اطلاع رسانی گلایه هایی را مطرح کرده بودند، از این رو روابط عمومی شهرداری مشهد در این زمینه باید فعال تر عمل کند و مردم را قبل از اجرای هر پروژه ای و ایجاد محدودیت های ممکن ، در جریان قرار دهد و اگر در این زمینه تاکنون کوتاهی صورت گرفته است از شهروندان عذرخواهی می کنیم .
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در اجرای خط ۳ بی آرتی به دلیل مقاومت ها و شکایت هایی که از سوی کسبه و اهالی حد فاصل میدان توحید تا میدان شهداء ارائه شد، تصمیم به بازنگری طرح گرفته شد و بنا شد از حالت بی .آر.تی خارج و به مسیرفرار یا ویژه تبدیل شود که این به دو دلیل صورت گرفت، ابتدا طبق نظر سنجی صورت گرفته شهروندان معتقد بودند وجود نرده ها، تردد از یک طرف خیابان به سمت دیگر را مشکل کرده و باید فاصله طولانی را برای عبور از عرض خیابان طی کنند و از طرفی عرض خیابان ها در محدوده مرکز شهر کم است و با اختصاص ۸متر برای فضای تردد بی. آر.تی عملا در دوطرف خیابان یک مسیر حرکت برای تردد خودروها وجود نداشت و موضوعاتی نظیر پارک برای خرید یا تردد خودرو ها را با مشکل مواجه می کرد.
عطار زاده افزود: با توجه به بررسی هایی که انجام شد به دلیل اینکه بیشترین معطلی اتوبوس ها در پشت تقاطع و در صف ترافیک که به طور میانگین از ۱۰۰ متردر هر نقطه ای از سطح شهر بیشتر نمی باشد رخ می دهد، بنا شد این طرح ابتکاری عملیاتی و فاز اول طرح از میدان توحید تا میدان شهدا اجرا شود . در این طرح اتوبوس ها هنگام ورود به محدوده ابتدا در مسیر تردد خودروهای دیگر حرکت می کنند و از میانه مسیر و در حدود ۳۰۰متر فاصله تا تقاطع وارد خط ویژه می شوند تا در صف ترافیک پشت تقاطع ها معطل نشوند.
وی اظهار کرد: این طرح ابتکاری برای محدوده مسیر چهار راه ابوطالب تا میدان توحید نیزاجرا خواهد شد که برای این منظور ، ابتدا باید پوشش روی جداول در این مسیر صورت بگیرد تا به عرض خیابان کمک صورت بگیرد که حوزه عمرانی شهرداری در حال طراحی نقشه های آب های سطحی و جوی در این محدوده هستند و به محض نهایی شدن طرح آنها ، مسیر ویژه برای این قسمت نیز اجرا خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->