بررسی قیمت جدیدترین گوشی‌های موبایل دو سیم کارت (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۴.۵ درصدی سوزوکی سیاز افزایش ۱۱۹ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سه سال اخیر | حقوق کارگران طی ۳ سال گذشته متناسب با تورم افزایش یافت قیمت انواع خودرو‌های داخلی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | ادامه روند کاهش قیمت‌ها شرایط دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد | خرید دینار از بانک مرکزی با صرفه دومیلیون‌تومانی نسبت‌به بازار آزاد روی خوش بورس برای دومین روز متوالی | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) مروری بر قواعد محاسبه و پرداخت اجاره‌بها | کرایه خانه را چگونه بپردازیم؟ سکه طرح جدید در مشهد ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | هیجان دیروز فروکش کرد سقف ثبت سفارش بازرگانان جدید ۱۰۰ هزار دلار شد هشدار بازرسی مشهد به مشاوران املاک بدون پروانه‌کسب: اجازه تبلیغات ندارید حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله امروز، ۱۷ تیرماه، برگزار می‌شود + جزئیات فروش فوق‌العاده سایپا (خودرو کوییک GXR-L) از روز سه‌شنبه (۱۹ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات آغاز ثبت سفارش خودرو‌های وارداتی برای جانبازان از امروز یکشنبه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) + لینک سامانه انتصاب معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی  استقبال بازارهای مالی از رئیس جمهور | بورس سبز پوش شد پاسخ به سوالات در مورد «طرح طبقه‌بندی مشاغل» | شرایط پرداختِ مابه‌التفاوت به کارگران چیست؟ نرخ امروز میوه و صیفی‌جات اعلام شد | کدو و بادمجان مناسب غذا‌های تابستانی را چند بخریم؟ (۱۷ تیر ۱۴۰۳) مطالبه‌های کارگران از رئیس‌جمهور منتخب نرخ سود بین‌بانکی کاهشی شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) نخستین قرارداد پولی میان ایران و روسیه امضا شد زمان برگزاری پانزدهمین حراج سکه طلا مشخص شد | متقاضیان چقدر واریز کنند؟ با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان نقدینگی چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) واکنش مثبت ۸۸ هزار واحدی شاخص بورس به پایان انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ تیر ۱۴۰۳) خبر خوش برای جانبازان | جزئیات جدید از نحوه ثبت سفارش خودرو اعلام شد
سرخط خبرها

کاهش زمان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت تکذیب شد

  • کد خبر: ۴۷۱۶۱
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کاهش زمان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت تکذیب شد
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تصمیمی برای تغییر در میزان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت گرفته نشده، ‌تغییر در این مورد به شدت تکذیب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، با نزدیک شدن به زمان واریز سهمیه بنزین در آبان ماه، شایعاتی مبنی بر کاهش ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت در شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسد، موضوعی که البته از سوی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تکذیب می‌شود.

آبان ماه سال گذشته بود که بنزین با هدف کنترل مصرف و ایجاد فرصت برای صادرات، ‌ سهمیه‌بندی شد. با این اقدام، بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز ۳ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

در آن زمان تصمیم بر آن شد تا ۶ ماه سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت قابل ذخیره باشد و افراد با مدیریت مصرف، سهمیه بنزین را برای مواردی مانند مسافرت ذخیره کنند.

اما همانگونه که کرونا به عنوان مهمان ناخوانده بسیاری از مناسبات اقتصادی و اجتماعی را تغییر داد، ‌سهمیه بنزین نیز از شر این ویروس در امان نماند.

شیوع کرونا در ایران که از اسفند آغاز شده، باعث شد تا مسافرت‌های نوروزی نسبت به سال قبل آن کاهش داشته باشد. همچنین سهمیه بنزین نوروزی نیز به کارت‌ها واریز نشد و مقرر شد با عادی شدن شرایط، این سهمیه راهی کارت‌های سوخت شود.

از سوی دیگر، محدودیت‌های ایجاد شده برای مقابله با کرونا نیز مصرف بنزین در کشور را به شدت کاهش داد و حتی در روزهایی به حدود ۴۰ میلیون لیتر در روز رساند.

این در حالی بود که تا پیش از سهمیه‌بندی و شیوع کرونا مصرف به حدود ۹۰ میلیون لیتر در روز نیز رسیده بود.

این عوامل باعث شد تا افرادی که سهمیه بنزین خود را از آبان سال ۹۸ مصرف نکرده بودند، ‌ نگران حذف این سهمیه از کارت‌های سوخت با سررسید شدن ۶ ماه باشند.

از همین رو دولت تصمیم گرفت تا سقف ذخیره بنزین را از اردیبهشت ماه به جای ۶ ماه به ۹ ماه تغییر دهد.

سقفی که تا امروز نیز رعایت شده و تغییری در آن ایجاد نشده است. با این حال با نزدیک شدن به زمان واریز سهمیه بنزین آبان، ‌شایعاتی مبنی بر کاهش سقف ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت به گوش می‌رسد.

شایعاتی که البته از سوی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تکذیب می‌شود.  

«فاطمه کاهی» با بیان اینکه تصمیمی برای تغییر در میزان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت گرفته نشده، گفت: ‌تغییر در این مورد به شدت تکذیب می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ هر تصمیمی در این رابطه در سایت این شرکت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین در شرایط فعلی که شاهد موج دوم شیوع کرونا در کشور هستیم، توجه به این قبیل شایعات می‌تواند به افزایش تردد و مراجعه به پمپ‌بنزین‌ها منجر شود که زمینه را برای شیوع بیشتر این ویروس فراهم می‌کند.

منبع: عصر ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->