دستور ویژه وزیر کشور در پی ترور‌های امروز در سیستان و بلوچستان (۱۰ مهر ۱۴۰۳) آیا علیرضا زاکانی، شهردار تهران ممنوع الخروج شده است؟ تسلیت مجلس به مناسبت درگذشت تعدادی از اهالی جیرفت بر اثر سیل دبیر شورای عالی امنیت ملی: پیروزی بدون تردید با جبهه مقاومت است + فیلم رئیس جمهور از وزیر کشور درباره وقوع سیلاب در جیرفت پیگیری کرد عیادت فرمانده کل سپاه پاسداران از مجروحین حوادث اخیر لبنان در مشهد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) ویدئو | حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به خودروی انتظامی در سیستان و بلوچستان (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وزیر علوم: دانشگاهیان باید به خاطر نقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشری رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار بدهند + فیلم آمادگی ایران برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی هر کشور با موضوع حکمرانی دیجیتال تیراندازی اشرار مسلح به مأموران انتظامی در خاش | ۲ پلیس به شهادت رسیدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) + فیلم درباره کامالا هریس که برای جنایات اسرائیل آغوش باز کرده است | شریک جرم صهیونیست‌ها پزشکیان در همایش ملی نخبگان: ماندن و حل مشکلات، یک هنر است اژه‌ای: انتقام جنایت‌ها از آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفته می‌شود + فیلم وزیر کشور: ظرفیت پذیرش اتباع خارجی غیرمجاز را نداریم + فیلم قالیباف: ارز نباید چندنرخی باشد برگزاری نخستین رزمایش مشترک زمینی بین ارتش‌های ایران و عمان دیدار و گفتگوی وزیر امور خارجه و نماینده حزب‌الله در تهران (۱۰ مهر ۱۴۰۳) + فیلم جلسه صحن علنی مجلس با ارائه گزارش وزیر صمت و رئیس بانک مرکزی آغاز شد شهید نصر معاون اول رئیس جمهور عازم ارمنستان شد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) نماینده مقام معظم رهبری وارد طبس شد | برنامه‌های حجت الاسلام مروی در این سفر چیست؟ +فیلم
سرخط خبرها

یک سیاست‌مدار سوسیالیست رئیس‌جمهور بولیوی شد

  • کد خبر: ۴۷۳۳۰
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
یک سیاست‌مدار سوسیالیست رئیس‌جمهور بولیوی شد
نامزد حزب سوسیالیست‌ها و از افراد نزدیک به «اوو مورالس»، رئیس‌جمهور سابق بولیوی، با کسب بیش از ۵۲درصد آرا در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بعد از نیمه‌شب یکشنبه به وقت محلی، مقام‌های بولیوی رسماً «لوئیس آرسه» نامزد حزب «جنبش به سوی سوسیالیسم» (MAS) و از افراد نزدیک به «اوو مورالس» رئیس‌جمهور سابق این کشور را بعنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند.

شبکه «تله سور» در این خصوص گزارش کرد، طبق گفته مقام‌های بولیوی، آرسه موفق به کسب ۵۲/۲ درصد از آرا انتخاباتی شده است و «کارلوس مسا» رئیس‌جمهور اسبق این کشور و رهبر حزب جامعه مدنی ۳۱.۵ درصد از آراء انتخاباتی را به دست آورده است.

«لوئیس فرناندو کاماچو» نامزد حزب «ما به ائتلاف اعتقاد داریم» نیز تنها 14.1 درصد از انتخاباتی را به دست آورد.

آرسه از مردم بولیوی برای حمایت از وی و مشارکت صلح آمیز در فرایند انتخابات قدردانی کرد.

وی در سخنرانی بعد از اعلام پیروزی‌اش گفت: «ما دموکراسی و امید را احیا کردیم. بولیوی بار دیگر به دموکراسی گره خورده است. ما تعهد خود برای همکاری با سازمانهای اجتماعی را تصدیق کردیم و می‌خواهیم یک دولت وحدت ملی بسازیم».

بنا بر گزارش شبکه یورونیوز، پیش از این نظرسنجی‌های پای صندوق‌های رأی انتخابات ریاست‌جمهوری بولیوی نیز نشان داده بود که آرسه با کسب بیش از ۵۲ درصد از آراء پیروز شده است.

روز گذشته (یکشنبه)، انتخابات ریاست‌جمهوری بولیوی یک سال پس از انتخابات جنجالی سال گذشته صورت می‌گیرد که به کودتای راست‌گرایان و استعفا و تبعید «اوو مورالس» تنها رئیس‌جمهور بومی این کشور منجر شد.

مورالس پیش از آن گفته بود که فردای روزی که آرسه در انتخابات پیروز شود، به کشورش بازخواهد گشت.

انتخابات بولیوی تا کنون دوبار به‌خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود. پس از کودتای سال گذشته، «جنینه آنز» سناتور محافظه‌کار بولیوی بر سر کار آمد اما در ماه ژانویه سال جاری میلادی (دی ماه ۹۸) استعفای خود را اعلام کرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->