روحانی با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد ابوعبیده: سرنوشت اسرای صهیونیست، بازیچه دست نتانیاهو شده‌است قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟ آخرین خبر‌ها از وقوع حادثه برای ناوشکن سهند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) انفجار‌های متعدد در روسیه به خاطر حمله پهپادی اوکراین ناوشکن سهند دچار سانحه شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) محسن برهانی راهی زندان شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۳۶ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور به مسعود پزشکیان رای دادند مخبر به دیدار پزشکیان رفت کدام شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟ مردی برای ایران | درباره دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور منتخب مردم دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود + فیلم و عکس مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری چه زمانی برگزار خواهد شد؟
سرخط خبرها

پمپئو: زرادخانه‌‌ هسته‌‌ای روسیه مسدود می‌شود

  • کد خبر: ۴۷۶۱۶
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
پمپئو: زرادخانه‌‌ هسته‌‌ای روسیه مسدود می‌شود
وزیر خارجه ایالات متحده از موافقت اساسی روسیه برای مسدودکردن زرادخانه هسته‌ای خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، وزیر خارجه آمریکا، مایک پمپئو گفت که روسیه به‌طور اساسی توافق کرده است که زرادخانه هسته‌ای خود را غیرفعال کند.

پمپئو تأکید کرد که پیمان کنونی استارت نو فقط ۴۵ درصد از زرادخانه هسته‌ای روسیه و در عین حال، ۹۲ درصد از آن آمریکا را محدود می‌کند. وی افزود، به‌طور کلی، هیچ محدودیتی برای چین اعمال نمی‌شود.

وی در جریان یک نشست خبری گفت: «وسیه به طور اساسی موافقت کرده است که کل زرادخانه هسته‌ای خود را غیرفعال کند و ما از این بابت بسیار خوش‌حال هستیم. اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که مذاکره‌کنندگان ایالات متحده و روسیه در اسرع وقت برای ادامه پیشرفت و نهایی‌کردن توافق قابل تأیید دیدار می‌کنند.»

پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیشنهاد کرده بود که پیمان کنونی استارت نو را بدون هیچ شرطی برای یک سال تمدید کنند. وزارت امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود اعلام کرد که آن‌ها آمادگی دارند فرم نهایی توافق با فدراسیون روسیه را درباره سلاح‌های هسته‌ای ارائه بدهند.

وزارت امور خارجه روسیه قبلاً گفته بود که روسیه، که پیشنهاد تمدید استارت نو را برای یک‌سال دارد، آماده است همراه با ایالات متحده، تعهد سیاسی برای مسدودکردن تعداد کلاهک‌های هسته‌ای در اختیار طرفین را برای این دوره ار بپذیرد. در این پیشنهاد تأکید شده است که اگر تصمیمی درباره چنین محدودیت متقابل گرفته شود، نباید با هیچ‌گونه درخواست اضافی از طرف ایالات متحده همراه باشد.

منبع: اسپوتنیک
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->