برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید در مشهد + فیلم و عکس آغاز عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی گذر تاریخی نوغان مشهد گذری بر تاریخ قدیمی‌ترین هتل مشهد | «پارس» با پنجره‌هایی رو به ارگ قدیم تصادف مرگ‌بار کامیونت با موتورسیکلت در محور چناران-مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) صدور بیش از ۱۵۹ هزار مجوز بهره‌برداری از غرف بازار‌های سیار شهرداری مشهد اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کوچه تاریخی «وحدت» مشهد | عبور از تاریخ کوچه شرکت «کانتور» ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و بزرگراه شهید چراغچی | سرعت بالا، جان راکب موتورسیکلت را گرفت (۱۱ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۳۴۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بررسی گلایه‌های مشهدی‌ها درباره وضعیت پروژه‌های ناتمام پایانه مسافربری مراسم چهلم شهدای خدمت در مشهد | برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت، فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و خدمات شهید جمهور ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

«دادمهر» طرحی برای ارائه خدمات حقوقی به اقشار آسیب پذیر

  • کد خبر: ۴۸۰۰۹
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
«دادمهر» طرحی برای ارائه خدمات حقوقی به اقشار آسیب پذیر
شهرداری مشهد در 3 منطقه که آسیب‌های اجتماعی در آنجا بیشتر گزارش شده است، خدمات مشاوره‌ای حقوقی را به صورت رایگان به اقشار آسیب پذیر ارائه خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمحسن مصحفی ضمن تشریح این طرح اظهار کرد: طرح «دادمهر» در سه منطقه سه، پنج و 10 به صورت پایلوت اجرا خواهد شد. این مناطق از این جهت انتخاب شدند که یا به دلیل تلاش های فراوان، بستر کار حقوقی در آن ها فراهم است یا آسیب‌های اجتماعی در این مناطق بیشتر از بقیه نقاط شهر گزارش شده است.
وی افزود: پیش بینی ما این است که حدود 6 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار بگیرند. در این طرح طی توافقی که سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری با موسسه حقوقی داشته است، افرادی که از طریق شوراهای اجتماعی محلات ثبت نام کنند و مورد تایید قرار بگیرید، با تخفیف های ویژه می توانند دعاوی خود را از مرجع حقوقی پیگیری کنند.
معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از پوشش رایگان پرونده ‌های مرتبط با حقوق کودکان خبرداد و بیان کرد: وکالت کودکان به ویژه کودکان کار به صورت رایگان پیگیری خواهد شد و زنان سرپرست خانوار می‌توانند با تخفیف ۹۵ درصدی از مرجع قانونی مشکلات خود را پیگیری و مرتفع کنند.
مصحفی خاطرنشان کرد: از جمله اهدافی که ما با اجرای این طرح آن را دنبال می‌کنیم، در وهله اول می توان به افزایش آگاهی‌های عمومی نسبت به مسائل حقوقی و در نتیجه پیگیری از آسیب و نزاع اشاره کرد. از سوی دیگر ایجاد حساسیت نسبت به حقوق فردی، باعث جلوگیری از تعدی سایر افراد نسبت به حقوق اشخاص خواهد شد.
وی اضافه کرد: ارائه خدمات حقوقی به زنان سرپرست خانوار، کودکان و افراد در معرض آسیب های اجتماعی، ما را در راستای رسیدن به هدف اصلی خود که تحقق عدالت اجتماعی در تمامی مناطق شهر است، یاری می‌کند.
گفتنی است ارائه خدمات مشاوره رایگان از دیگر برنامه‌های گنجانده شده در این طرح است و مراجعه عموم مردم به شوراهای اجتماعی محلات باعث تقویت جایگاه این نهاد موثر خواهد بود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->